[HP PSC 720] onvindbaar :?

Pagina: 1
Acties:

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb hiero een HP PSC 720, all-in-one printer staan. Deze zit via de USB aan mijn compu. Hij heeft het gedaan, zowel in Win2K als in 98SE. Omdat hij het op een gegeven moment niet meer deed in win2k (en omdat ik andere problemen had met 2k) besloot ik weer terug te gaan naar win98SE. Daar heeft-ie het gedaan. Maar na een reboot doet-ie het niet meer :'( Als ik wil scannen zegt-ie: "kan scanner niet initialiseren, scanner onvindbaar". In het configuratiescherm -> scanners -> wordt-ie wel weergegeven, maar bij eigenschappen wordt aangegeven dat-ie off line is. Ik heb zelf het gevoel dat het te maken heeft met de USB drivers ofzo. Bij de eigenschappen geeft-ie ook weer: Op poort: DOT4_XXX. Volgens mij is dit ook niet helemaal goed, ofwel? Bij het systeem staan ook allemaal rare apparaten, die ik niet eerder heb gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/scanner.jpg

Is dit normaal?

Heeft iemand enig idee hoe ik dat apparaat weer aan de praat krijg? O ja, nieuwste drivers geprobeerd, ook de originele... En voor als het nodig mocht zijn: VIA Apollo KT133 chipset. :/

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Op de forums van de HP site is lange tijd geleden (1 a 2 jaar) dit probleem ook al naar voren gekomen. In een van de topics hierover is een complete tutorial geschreven. Ik weet niet meer precies wat de stappen waren, maar grofweg waren het de volgende:
-- Doe een uninstall van de geinstalleerde software en drivers
-- Herstart de computer
-- Verwijder handmatig alle dll-bestanden die beginnen met hp*.dll
-- Herstart de computer
-- Voer een nieuwe installatie uit
Ik heb e.e.a. moeten uitzoeken voor een familielid die zelf een PSC950 heeft. Ik ben op dit moment aan 't werk. Ik zal vanavond eens navragen of die tutorial toevallig is uitgeprint. Dan zal ik 'm voor je inscannen ( LOL :) ) en de pagina hier neerzetten.

BTW. Jouw officejet heb je bij de Aldi gekocht, he. Volgens de officiele site van HP zijn alleen de PSC750 en PSC950 uitgebracht. Volgens mij heb je bij jouw printer recht op 3 jaar garantie en ondersteuning. Misschien dat de helpdesk van Aldi/HP jou hier snel mee verder kunnen helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door TweakersOnly op 07-03-2003 11:10 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
TweakersOnly schreef op 07 maart 2003 @ 11:08:
Op de forums van de HP site is lange tijd geleden (1 a 2 jaar) dit probleem ook al naar voren gekomen. In een van de topics hierover is een complete tutorial geschreven. Ik weet niet meer precies wat de stappen waren, maar grofweg waren het de volgende:
-- Doe een uninstall van de geinstalleerde software en drivers
-- Herstart de computer
-- Verwijder handmatig alle dll-bestanden die beginnen met hp*.dll
-- Herstart de computer
-- Voer een nieuwe installatie uit
Ik heb e.e.a. moeten uitzoeken voor een familielid die zelf een PSC950 heeft. Ik ben op dit moment aan 't werk. Ik zal vanavond eens navragen of die tutorial toevallig is uitgeprint. Dan zal ik 'm voor je inscannen ( LOL :) ) en de pagina hier neerzetten.
Als je dat wilt doen _/-\o_ Ik ga hetgene hierboven iig ff proberen

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Ik heb hetgene wat hierboven staat geprobeerd, maar zonder resultaat... ;(