Gamecube online (beperking ICS)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van de Gamecube broadband adapter. Nu wil ik dit schitterende ding natuurlijk ook gebruiken (kHeb er ook een game voor nl.) maar ik moet dan eerst mijn netwerk doorlussen.
Ik woon op een studentenhuis waar we ADSL via BBNed binnen krijgen (CISTRON MAXX) in een Draytek Vigor 2200E. Dit werkt allemaal als een zonnetje.
Mijn PC heeft een vast IP adres omdat ik deze ook als Web- en FTPserver gebruik.
Wat ik nu wil doen is een 2e NIC in mijn WinXP pro bak hangen en hierop mijn Gamecube hangen. De gamecube is in te stellen als DHCP client, Vast IP of PPPoE.

Ik wil dus Internet Connection Sharing gebruiken maar ik vraag me af hoe deze het internet doorlust en wat de beperkingen hiervan zijn? Het liefst zie ik eigenlijk dat als mijn WinXP bak aan staat dat hij de verbinding direct doorlust naar de router en dat de GC min of meer daar aan hangt.

Kan iemand mij vertellen wat ik dus voor beperkingen verwachten en waar ik een makkelijke to do list kan vinden ICS.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Bou je NGC om naar een router :D

Ik ben benieuwd hoe je dat moet doen, zelf een ip opgeven in een gamecube, kan je ook een gateway aangeven?
Ik denk wel dat je spel veel trager zal lopen naarmate er meer mensen over die verbinding werken :/ Ben beniewd naar volgende reacties :)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

ICS deelt internet via het NAT (network adress translation) principe. Interne IP's worden omgezet naar je externe IP. Er is hier genoeg over te lezen, maar het komt er op neer dat er weinig beperkingen mee zijn. Enige wat je tegen kan komen is MSN bestandversturen, en via MSN video2video conversaties kunnen lastig zijn om in te stellen op je router.

TweakBlog

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ruudjah schreef op 07 March 2003 @ 09:37:
ICS deelt internet via het NAT (network adress translation) principe. Interne IP's worden omgezet naar je externe IP. Er is hier genoeg over te lezen, maar het komt er op neer dat er weinig beperkingen mee zijn. Enige wat je tegen kan komen is MSN bestandversturen, en via MSN video2video conversaties kunnen lastig zijn om in te stellen op je router.
Ik ken NAT wel, want we zitten al achter een router. Kan ik mijn GC niet aan het huidige netwerk hangen mbv mijn PC? Want 2 keer NAT lijkt me geen goede deal...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Deddiekoel schreef op 07 maart 2003 @ 09:57:
[...]

Ik ken NAT wel, want we zitten al achter een router. Kan ik mijn GC niet aan het huidige netwerk hangen mbv mijn PC? Want 2 keer NAT lijkt me geen goede deal...
je kan dat ding gewoon aan je huidige netwerk hangen, 2x NAT maakt niet echt uit, mist je zorgt dat het wel twee andere subnets zijn ;)

Verwijderd

Ik wil ook de broadband addapter halen voor de Gamecube en deze aan mijn PC netwerk hangen. Ik heb een isdn connectie moet toch lukken of niet? De breedband addapter is toch gewoon een netwerkkaart?

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 11:44:
Ik wil ook de broadband addapter halen voor de Gamecube en deze aan mijn PC netwerk hangen. Ik heb een isdn connectie moet toch lukken of niet? De breedband addapter is toch gewoon een netwerkkaart?
Ja, ik heb hem nu maar direct aan het andere netwerk gehangen (20 m kabel voor nodig) andere opties waren mij te omslachtig.

Het werkt iig allemaal vlekkeloos en PSO is echt een TOP game

Verwijderd

In Windows XP bestaat ook zoiets als Bridging. Kun je al het binnenkomende verkeer direct naar de andere kaart door laten sturen en ook andersom. Dus 2e netwerkkaart erin drukken, bridging aanzetten en je bent er.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

Gewoon een hubje aan je eerste netwerkkabel hangen, je pc en gc eraan pluggen en ook klaar :).

TweakBlog

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 14:21:
In Windows XP bestaat ook zoiets als Bridging. Kun je al het binnenkomende verkeer direct naar de andere kaart door laten sturen en ook andersom. Dus 2e netwerkkaart erin drukken, bridging aanzetten en je bent er.
Werkt dit zeker in windowx xp? Ik wil het namelijk op deze manier, ics en windows xp, gaan proberen.
Heeft er iemand het al geprobeerd?

Questions must be asked

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vriend van me heeft het ook, en die heeft adsl advanced van planet met een oude modem nog , speedtouch. Die heeft hij getweaked, en gewoon aangesloten op ze gamecube en dat werkt prima. Wat jou eventueel zou kunnen doen is er eenhub tussen hangen. en zorgen dat je gamecub gewoon een ip krijgt en dan hoort het gewoon te werken.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Even een vraag over deze broadband adapter aan eigenaren: zijn er nog verschillen tussen de Amerikaanse en Europese broadband adapters? Zo nee dan kan ik ze namelijk uit Amerika halen namelijk. Met de goedkope dollar is dat nogal aantrekkelijk.

Alvast bedankt voor elk antwoord :)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
BBA is overal bruikbaar. Is door Nintendo bevestigd. Al haal je ze uit Japan, ze zullen werken!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Misschien lees ik er overheen maar waarom hang je je GC niet gewoon aan de router...

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Lekker offtopic kick :z

Graag voortaan even kijken waar je op reageert en hoe oud dit is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.