Toon posts:

[Java/J2EE] passivation / activation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een EJB maken die connectie maakt met een andere server (Lotus Domino) via Diiop/CORBA.

Omdat te realiseren moet ik een diiopSessie aanmaken naar de server... Dat doe ik alsvolgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
try {
     diiopSession = NotesFactory.createSession(
     "10.1.0.14",       // IP address where DIIOP listens
     "user",    // found in a domino directory
     "password"
     );
} catch (NotesException e) {
    e.printStackTrace();
}

Vervolgens wil ik graag een aantal dingen met die sessie doen (dingen opzoeken e.d.).
Vervolgens moet ik de sessie sluiten. Dat doe ik alsvolgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
try {
      if (diiopSession != null) {
        diiopSession.recycle();
      }
} catch (NotesException e) {
    System.out.println(e.text);
}

Recycle() zorgt ervoor dat de Sessie netjes opgeruimd wordt.

Nu zou ik er graag voor willen zorgen dat deze bean netjes gepooled wordt. Zodat Sessies hergebruikt kunnen worden... I.p.v. Telkens een nieuwe sessie aan te maken.

Wat voor type Bean kan ik dan heb beste gebruiken? (Stateless / Statefull Session?).
En waar zou ik vooral op moeten letten?

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 17:12

NDF82

Doomed Space Marine

Ga je synchroon werken dan zul je niet zo veel problemen tegen komen, maar zodra je asynchroon gaat werken met behulp van callbacks kun je het wel schudden.
Het is namelijk zo dat wanneer een EJB ge-passivate is hij alleen ge-activate kan worden door zijn container. Implementeer je de callback in een EJB en is deze gepassivate, zul je CORBA failures krijgen, omdat de ORB z'n referentie naar het callback object kwijt is. Dit kun je wel weer oplossen met Resource Adapters, maar daar heb ik zelf nooit naar gekeken, omdat dat vrij ingewikkeld blijkt te zijn.
Kweet niet of je iets aan dit verhaaldje hebt, omdat ik niet weet of je met callbacks gaat werken, maar als je er gaat gebruiken, weet waar je aan begint ;)

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II