Toon posts:

Xp shutdown niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Als ik XP pro wil afsluiten gaat dit niet goed beter het gaat geheel niet.
wat er wel gebeurd is dat ik via de knoppen de keuze afskuiten wel kan gebruiken en vervolgens zie ik in een flits even het blauwe scherm met de meldingen (niet te lezen zo snel gaat dit) en vervolgens valt de menubalk en office balken weg en houd ik een leeg buroblad over waarna de pc geen enkele reactie meer geeft.
wel hoor ik heell even de hd ratelen en darna moet ik de aan/uit knop maar gebruiken.

Ik heb alle update;s geinstalleerd en ook sp1 en heb ook al op diverse xp site gekeken maar kan het verlossende andwoord niet vinden.
dus misschien kunnen jullie mij op weg helpen

het lijkt (even terug graven in mijn geheugen) dat dit probleem gekomen is na een update installatie maar welke en hoe terug te gaan na installatie van sp1 (erna geinstalleerd

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:56

Hu9o

Schokkend

Je kan sp1 weer verwijderen in add/remove software. Daar staat onderaan ergens WindowsXP SP1. Asl je deze eraf gooit, misschien dat het dan weer normaal is. Maar misschien kan je beter je ghost image terug zetten....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

check eens onder een zoekmachine 'digiweetjes xp'. Op die manier ontdekte ik dat er in xp e.e.a moet worden ingsesteld wat er moet gebeuren bij afsluiten.
Ik had plots het probleem dat bij het afsluiten de PC opnieuw startte, hoewel ik dat niet wilde. Een optie binnen 'instellingen/system/..../ geeft aan wat je moet doen bij systemfouten tijdens afsluiten. Hierna kreg ik inderdaad het blauwe scherm (dat overigens netjes bleef staan) en ontekte ik dat KBDCLASS.SYS de boosdoener was, via internet bleek dat de mouseware driver van logitech te zijn.
mouseware gede-installeerd en voila....

misschien bij jouw heel iets anders, maar toch.

suc6

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023