Okee, ik heb goed alle faqs doorgelezen en ik heb behoorlijk wat topics doorgespit naar een vergelijkbare vraag + antwoord, maar ik kon niets vinden!
Ik heb net een systeem in elkaar gezet met de volgende specificaties:
Abit KD7
Athlon XP 2000+
Arctic Cooler Super Silent Pro
512 MB DDR333
...en de rest...
Als ik het systeem opstart en meteen naar de bios ga, begint de CPU Core Temperature op 48 graden. Echter, dat loopt gedurende een half uur naar 67 graden. Daar blijft-ie op steken. Ik zit in de bios naar PCHealth te kijken, dus sprake van stress is er niet, toch?
De cooler is correct bevestigd, er zit een druppel pasta tussen de CPU en de cooler, ik heb niets overgeklokt, ik gebruik de standaard 2000+ waardes van het moederbord.
De PCHealth gegevens zijn bij 67 graden stabiel als volgt:
System Temperature: 54 graden
CPU Surface Temperature: 53 graden
CPU Core Temperature: 67 graden
CPUFAN Speed: 2556 RPM
CPU Core Voltage: 1.72 volt
I/O Voltage: 3.21 volt
+ 5V: 5.05 volt
+12V: 11.61 volt
AGP: 1.53 volt
DDR SDRAM Voltage: 2.52 volt
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Misschien haal ik ook wel wat door elkaar, hoor, dat ik me zorgen zit te maken om niks omdat ik bijvoorbeeld surface en core temp door elkaar haal...
Ik heb net een systeem in elkaar gezet met de volgende specificaties:
Abit KD7
Athlon XP 2000+
Arctic Cooler Super Silent Pro
512 MB DDR333
...en de rest...
Als ik het systeem opstart en meteen naar de bios ga, begint de CPU Core Temperature op 48 graden. Echter, dat loopt gedurende een half uur naar 67 graden. Daar blijft-ie op steken. Ik zit in de bios naar PCHealth te kijken, dus sprake van stress is er niet, toch?
De cooler is correct bevestigd, er zit een druppel pasta tussen de CPU en de cooler, ik heb niets overgeklokt, ik gebruik de standaard 2000+ waardes van het moederbord.
De PCHealth gegevens zijn bij 67 graden stabiel als volgt:
System Temperature: 54 graden
CPU Surface Temperature: 53 graden
CPU Core Temperature: 67 graden
CPUFAN Speed: 2556 RPM
CPU Core Voltage: 1.72 volt
I/O Voltage: 3.21 volt
+ 5V: 5.05 volt
+12V: 11.61 volt
AGP: 1.53 volt
DDR SDRAM Voltage: 2.52 volt
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Misschien haal ik ook wel wat door elkaar, hoor, dat ik me zorgen zit te maken om niks omdat ik bijvoorbeeld surface en core temp door elkaar haal...
Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?