Toon posts:

[case study] stand-alone news tracker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef 't meteen toe, 't is een schoolopdracht. :)
Toch vraag ik jullie even mee te denken, omdat ik geen idee heb waar anders mijn vraag te stellen.

Ik moet een stand-alone news trackertje maken, Nautilus (Linux browser) kan 't ook. Ik heb zelf wel wat verstand van proggen en 't internet (theoritisch, niet praktisch), maar meerdere weten altijd meer dan één.

Ik wil uitvogelen wat de beste manier is om dit te realiseren. De taal waarin geprogd zal worden moet een aantal kenmerken hebben: stand-alone draaien, een gui kunnen draaien en kunnen communiceren met remote documents. Ik denk dan aan java, c# of perl, maar 't kan natuurlijk met veel meer: c(++), vb, python, etc, etc.

Java: langzame GUI :(
C#: snelle GUI :)
Perl: GUI :?

Uiteindelijk is de vraag simpel: welke taal? Wat zijn de voor- en nadelen van welke taal met betrekking tot dit projectje. Ik neem aan dat de headlines uit XML bestanden getrokken moeten worden, maar als 'r ook andere methoden zijn, hoor ik 't graag. Andere op- of aanmerkingen of waar ik rekening mee moet houden, alles is welkom.

BTW: ik weet dat dit makkelijker te realiseren is met PHP, ASP, Perl (serverside), JSP, etc, etc, maar 't moet nu eenmaal stand-alone zijn.

Verwijderd

Kylix (linux) of Delphi (Windows) kun je natuurlijk ook gebruiken ;)
Overigens maakt het niet uti welke taal je gebruikt; als je de headliens uit XML-files had; is het gewoon kwestie van een snelle parser maken.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik zou gewoon de taal pakken waar je je het meest thuis invoelt :)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Bovendien is er voor elke taal wel een xml parser te vinden en meestal zelfs al standaard ingebouwd.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Deze discussie is (in verschillende vormen) is al heleboel keer langsgekomen. Ik kan je vertellen dat je met de vele reply's die nog zullen volgen waarsch. niet veel verder gaat komen.
Eigenlijk is de keuze gewoon aan jou. Pak gewoon de taal die je het lekkerst vindt en waarvan je weet dat het kan. ( of beter nog, de taal die je onder de knie wilt krijgen ) en ga aan de slag :)