Freelancer MP probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Geen matches
Maar eerst een beetje info geven :)

Ik heb nu zo'n netwerk:

mijn pc(192.*.*.*)------> router(met DMZ op mijn ip 192.*.*.*)----->modem.

Dit werkt prima bij alle spellen, maar ja nu dus niet bij Freelancer.
Hier is dus het probleem, ik kan een FL server hosten en ik zie spelers joinen werkt prima.
Maar als ik bij de FL multiplayer en dan internet kijk zie ik de global server connecten(lukt ook volgens netstat), maar das alles geen lijst niks nada.
Na een beetje readmes te lezen ben ik alleen maar wijzer geworden dat het zelfs DMZ hoort te werken...
DX9 enzo is up2date geluid werkt prima en ips kloppen allemaal :(
Iemand enig idee?

PS: oh ja ik las iets van ICF of ICS maar heeft iemand die met FL ook aan of gewoon uit?
En ik heb geen FW aan ofzo, en dit werkt wel bij een vriend van mij die kan elke server op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Geen matches
Ik heb freelancer ook, maar ik zit direct verbonden via een usb adsl modem.

Ik heb wel internet connection sharing aanstaan maar dat geeft volgens mij geen verschil als je direct op het inet zit.

En stuur een berichtje als ie werkt, kunnen we samenspannen online })

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 21:43

Mach

[END]Avengers

Geen matches
Rick164 schreef op 07 March 2003 @ 02:07:
Maar eerst een beetje info geven :)

Ik heb nu zo'n netwerk:

mijn pc(192.*.*.*)------> router(met DMZ op mijn ip 192.*.*.*)----->modem.

Dit werkt prima bij alle spellen, maar ja nu dus niet bij Freelancer.
Hier is dus het probleem, ik kan een FL server hosten en ik zie spelers joinen werkt prima.
Maar als ik bij de FL multiplayer en dan internet kijk zie ik de global server connecten(lukt ook volgens netstat), maar das alles geen lijst niks nada.
Na een beetje readmes te lezen ben ik alleen maar wijzer geworden dat het zelfs DMZ hoort te werken...
DX9 enzo is up2date geluid werkt prima en ips kloppen allemaal :(
Iemand enig idee?

PS: oh ja ik las iets van ICF of ICS maar heeft iemand die met FL ook aan of gewoon uit?
En ik heb geen FW aan ofzo, en dit werkt wel bij een vriend van mij die kan elke server op.
Volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem.

Internet gaat bij mij ook via een router en als ik MP kies en dan Internet connect ie wel met de global server en zegt ie "internet games available", maar er verschijnt geen enkele server op de serverlist.

Op advies van sommige forums heb ik directx9 al een keer opnieuw geinstalleerd, maar helaas levert dat geen verbetering op.

Ik ben dus echt benieuwd naar de oplossing.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Geen matches
Hou er ook even rekening mee dat de multiplayer global server momenteel plat ligt...

Van lancersreactor.com:
Sorry guys, but the multiplayer global server is currently down so you all won't be able to play using the ingame browser. Don't fret! You can connect to your favourite Freelancer server as long as you know its IP address and port number. There are two methods. The first method is simply going to C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE, doubleclicking fldirectip.hta, and entering the IP address of the server and the port number it is using. The second method is simply to add this command to your Freelancer shortcut in the TARGET field:
-sIPADDRESS:PORT
"IPADDRESS" is where the IP of your server should go and "PORT" is where the port number goes. Duh. ;)
Note that the default port number used in Freelancer is 2302. So now your target field should now look similar to this:
"C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe" -s111.111.111.111:2302
Doing so should force the game to manually add the server to your ingame browser list so the global server is not needed. Enjoy! We don't know when the global server is coming back up, but we'll keep you guys posted. If you guys can't find the IP then click here for some IPs.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Geen matches
Echt weer snelle tweakers reacties :D, ik wou bijna net gaan port forwarden enzo..
Maar DMZ laat alles in theorie toch door udp,tcp enzo?
Hmm met ip los invullen heb ik al getest, jammer genoeg doet dat het niet, hij start dan dus en komt gewoon bij main menu uit(zonder ip te adden bij de mp lijst) :(
Echt M$ weer dit is nog zelfs hun eigen protocol(directplay) hopelijk fixen ze dit met een patch ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door RickDB op 07-03-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Geen matches
Wildfire schreef op 07 maart 2003 @ 16:40:
Hou er ook even rekening mee dat de multiplayer global server momenteel plat ligt...

Van lancersreactor.com:

[...]
Dat heb ik ook geprobeerd maar bij mij werkt het niet, ik heb ook berichten gelezen van dat C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe persee tussen aanhalingstekens moet komen maar dat helpt ook allemaal niet :(

Ik kan gewoon helemaal niet meer online spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Geen matches
Yep nou werkt het wel met dat losse gedoe: "C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe" -s111.111.111.111:2302

Maar das ook niet alles, zelfs met dmz lukt het niet en normaal werkt daar alles mee...
Het ligt dus of aan mijn NAT of de UpnP waar MS support het over heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door M@NIC op 10-03-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
Geen matches
bij mij knalt het spel er gewoon uit bij aanklikken van LAn als INternet :(

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Geen matches
Geen firewall ofzo die een zo'n popup wil doen?
Zo niet dan is dit wel het meest buggy spel van 2003 lijkt het.
Effe de meeste problemen opsommen(ook stonden er een paar op www.lancerreactor.com):

1. Geluids problemen
2. lan/inet
3. Af en toe ontploft je schip uit zichzelf door niks(grote bug noem ik dat).
4. Op mijn broer zijn pc is de txt niet leesbaar heeft iets met xml parser te maken, niet te fixen(alles geprobeerd)
5. Is van M$ dus moet wel buggy zijn ;)

Tja ik koop de nederlandse versie wel als die uit is op 15 april is, deze is nu imported meestal is de EU versie minder buggy(hopelijk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Geen matches
Rick164 schreef op 10 March 2003 @ 19:52:

5. Is van M$ dus moet wel buggy zijn ;)
Hou nou eens op met dat kinderachtige gedoe, het is MS en niet M$, en ik geloof dat M@NIC jou ook al een keer had verbeterd... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Geen matches
So what, dit bewijst maar weer eens dat MS(zo goed) weer eens de boel verpest heeft.
Ze zijn wel niet de hoofd developers maar ze mogen het wel checken voor bugs ;)
En ze zijn iets van 5 jaar bezig geweest met dit spel en dan laten ze zulke grote bugs zitten...
Ik ben zelf dan wel niet pro Microsoft maar de laatste tijd hebben ze zulken lekken, patches die niet werken, sp's die je pc's verpesten(sp1)
Ik moest dankzij die leuke sp's gewoon complete pc's weer reinstallen, de win2k sp maakte een hele ntfs partitie onbruikbaar(BSODS constant).

[ Voor 66% gewijzigd door RickDB op 10-03-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Geen matches
Saekerhett schreef op 10 March 2003 @ 19:54:
[...]

Hou nou eens op met dat kinderachtige gedoe, het is MS en niet M$, en ik geloof dat M@NIC jou ook al een keer had verbeterd... :{
offtopic:
Je kan dat gedoe kinderachtig noemen maar mS (omdat je het zo graag wilt) zou toch de software een heel stuk beter gemaakt kunnen hebben als ze niet zulke geldverspillende extra dingen gingen doen (palladium bijvoorbeeld) dus ik vind dat het best terecht is om ze M$ te noemen.

Kan je zoiets niet beter gewoon op http://www.lancersreactor.com houden?
Daar zijn er meer met het probleem dus ook meer kans op een oplossing.

Ik heb trouwens ook berichten gehoord van anderen met DMZ aan waar het wel werkte, en ook mensen met DMZ uit kunnen gewoon online spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Geen matches
Op http://www.lancersreactor.com/ vind ik niks over mensen met mp problemen in ieder geval niet hetzelfde(router etc..) dus ja waar anders?
Pagina: 1