Ik heb een Asus SPDIF kaartje dat ik wil gebruiken op mijn Epox 8RDA+.
Het probleem is dat het Asus kaartje 3 pinnetjes heeft op een rijtje (met een leeg plekje er tussen) en de SPDIF aansluiting op het Epox bord 5 pinnetjes in een 2x3 config (en ook een leeg plekje).
Zie plaatje.
(plaatje is weggehaald)
Pinnetje 1 is 99% zeker een GND want er is geen weerstand met GND.
Andere pinnetjes hebben wel weerstand.
Pinnetje 2 en 3 zijn voor mij het raadsel.
- Is een van de twee een Vcc input voor de optische uitgang?
- Heeft een optische uitgang wel een eigen spanning nodig of haalt die zijn stroom uit het signaal?
- Zijn het 2 aparte poorten of gelden optisch en coaxiaal als 1 poort? (lijkt mij 1 poort)
Wat ik wel weet is dat beide poorten UITgangen zijn (zie plaatje), dus als het samen 1 poort is dan moet een van de pinnen toch een Vcc zijn?
Extra info: het kabeltje wat er op hoort heeft op pin 1 een zwarte (GND?), pin 2 een bruine (data?) en op pin 3 een rode draad (Vcc?) zitten.
(helaas, geen plaatje meer)
De hamvraag:
Gezien het schema in het Epox boekje, welk pinnetje verbind ik waarmee?
Het probleem is dat het Asus kaartje 3 pinnetjes heeft op een rijtje (met een leeg plekje er tussen) en de SPDIF aansluiting op het Epox bord 5 pinnetjes in een 2x3 config (en ook een leeg plekje).
Zie plaatje.
(plaatje is weggehaald)
Pinnetje 1 is 99% zeker een GND want er is geen weerstand met GND.
Andere pinnetjes hebben wel weerstand.
Pinnetje 2 en 3 zijn voor mij het raadsel.
- Is een van de twee een Vcc input voor de optische uitgang?
- Heeft een optische uitgang wel een eigen spanning nodig of haalt die zijn stroom uit het signaal?
- Zijn het 2 aparte poorten of gelden optisch en coaxiaal als 1 poort? (lijkt mij 1 poort)
Wat ik wel weet is dat beide poorten UITgangen zijn (zie plaatje), dus als het samen 1 poort is dan moet een van de pinnen toch een Vcc zijn?
Extra info: het kabeltje wat er op hoort heeft op pin 1 een zwarte (GND?), pin 2 een bruine (data?) en op pin 3 een rode draad (Vcc?) zitten.
(helaas, geen plaatje meer)
De hamvraag:
Gezien het schema in het Epox boekje, welk pinnetje verbind ik waarmee?
[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 14-12-2005 14:41 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.