Toon posts:

[WinXP] Afhankelijkheidsservice niet gestart*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vandaag is het niet meer mogelijk om via de client pc´s in ons netwerk op internet te komen. Op de host heb ik wel internet, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het netwerk opnieuw in te stellen. Wanneer ik m´n internet verbinding op de host wil delen geeft deze de volgende foutmelding: ´Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen. Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.` Zelfs wanneer ik deze in computerbeheer wil starten geeft de pc deze foutmelding. Ik heb helemaal niets aan de instellingen gewijzigd de laatste dagen.

Ik kom er maar niet uit. Heb het forum al doorzocht maar kon geen passende topic vinden die mij zou kunnen helpen.

Wie o wie weet de oplossing voor dit probleem???

Bvd.

Verwijderd

Controleer in je lijst met services en het systeem logboek even welke services hadden moeten starten en niet gestart zijn. De boodschap betekent gewoon dat een service waarvan ICS afhankelijk is niet gestart is.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Als je in Services kijkt en properties van je Internet Connection Sharing service opent kun je dependencies bekijken. Deze services die hierin staan moeten ook opstarten. Meestal gebruikt 1 service meerdere services...(hoop dat het duidelijk is)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Heb gevonden van welke service icf/ics afhankelijk is die niet gestart is. Nu dacht ik: laat ik die dan starten dan start misschien icf/ics ook. Maar helaas, ook hier een foutmelding. Het gaat om de service verbindingsbeheer voor RAS. Als ik deze wil starten krijg ik de melding dat de toegang is geweigerd.

In het systeemlogboek staan veel foutmeldingen waaronder RasMan. Wanneer ik bij eigenschappen kijk staat er dat Rasbeheer niet kan starten omdat het geen buffers kan maken. Ik zou de pc opnieuw op moeten starten maar dat werkt niet heb ik al gemerkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 10:02 ]

Verwijderd

Welke foutmeldingen krijg je dan allemaal ?

Verwijderd

Topicstarter
Teveel om te noemen. Ik heb de fouten globaal doorgenomen en alle fouten verwijzen naar de fout van Ras-beheer. De meeste meldingen zijn afkomstig van service control manager. Dit programma stuurt neem ik aan de services aan. Ook ben ik enkele foutmeldingen tegengekomen zoals deze:

Control Protocol EAP in module C:\WINDOWS\System32\rasppp.dll voor het Point-to-Point Protocol heeft een fout geretourneerd tijdens de initialisatie. De aanvraag wordt niet ondersteund.

Zo zijn er nog een paar dll bestanden die deze fout hebben geretourneerd bij het Point-to-Point Protocol.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WOS

Gewoon een zooi services die om welke reden dan ook niet meer willen starten.

2 Tipjes :
- Neem een foutmeldiong letterlijk; deze wordt niet voor niets gegeven. Met een beetje logisch nadenken ben je er zo achter wat de foutmelding inhoud

- Met een Engels OS c.q. englese foutmeldingen is het een stuk makkelijker zoeken ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dat begrijp ik niet helemaal. Wat houdt dat in: Move NT>WOS???

Ik ben niet zo´n expert op het gebied van netwerken en deze laatste post begrijp ik niet. :D

Heb het al door, topic is verplaatst. Maar ik heb WinXP Nederlands en ik zou niet weten hoe ik de services weer aan de praat moet krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:31 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je vraag staat nu in Windows Operated Systems ;)
Ik wil trouwens je topictitel ook nog even aanpassen, in WOS zien we graag voor het overzicht het OS in de titel. Ik gok XP maar zal niet gaan gokken - dus als je die even geeft zet ik het er straks even bij :)
edit:
Titel is aangepast

Maar inderdaad: loop 'alle' foutmeldingen in de event viewer even langs en type ze in op google, hier en op support.microsoft.com - dan vind je al een hoop info :)

Edit:
geef dus even een paar volledige foutmeldingen. Je hebt trouwens alle service packs en patches geinstalleerd?

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 07-03-2003 13:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 12:27:
Sorry, dat begrijp ik niet helemaal. Wat houdt dat in: Move NT>WOS???

Ik ben niet zo´n expert op het gebied van netwerken en deze laatste post begrijp ik niet. :D

Heb het al door, topic is verplaatst. Maar ik heb WinXP Nederlands en ik zou niet weten hoe ik de services weer aan de praat moet krijgen.
Event viewer.

rechtsklik my computer(mijn computer) manage > krijg je een MMC console. Hier zie je in "Event viewer" (logboek inzage) kijk onder System > daar komen service gerelateerde foutmeldingen in te staan met grote rode meldingen.

Services moeten gestart zijn in de Services. (running) soms staan ze op automatisch maar starten ze niet op en kun je ze handmatig starten.
Pagina: 1