Toon posts:

sweex geluidskaart dremelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een Divx bak te maken. Ik heb net een desktop kast op de kop getikt voor 5 euro, en m'n Geforce kaartje is klein genoeg om erin te passen. Er past alleen geen geluidskaart in. Nu heb ik met de search wat gevonden over de Sweex geluidskaart, maar die is aan de voorkant nog wel hoog. Nu had iemand het erover dat ie die kaart gedremeld had.....
Nu is mijn vraag...... hoe doe je dat?
En mijn 2e vraag: bestaat er een geluidskaart die gewoon totaal half height is ofzo van een PCI kaartje?

Andere optie is een PCI riser kopen, maar die dingen zijn best duur voor zo'n klein rotdingetje.

Iemand een idee?
Ik heb de search gebruikt maar veel bruikbare info kon ik niet vinden, behalve mensen die zeggen dat je de sweex kaart moet hebben.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik neem aan dat Sweex die kaartjes zo groot maakt als nodig is. Dus dat het niet kleiner kan. Zou er nou een helemaal leeg stuk PCB zitten, dan kun je dat MISSCHIEN eraf halen, doch onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Ik heb hier wel van die oude CMI soundkaartjes (ISA) die zijn maar heel klein. Maar je kan er zeker niet in dremelen hoor.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
ik heb hier op GoT ooit een topic gezien van iemand die voor zijn koffer (geloof ik) een kleinere geluidskaart moest hebben. Die heeft toen van zijn meerkanaals soundcard (welke het ook al weer was... i don't know...) het bovenste stuk af gedremeld, toen werkte alleen nog de stereo uitgang, en de rear speakers en linein waren weg :D

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42

St@m

@ Your Service

Afbeeldingslocatie: http://www.challengecomputers.nl/pix/330045.jpg

Ik neem aan dat je dit geluidskaartje bedoeld?
Ikzelf zou niet weten waar je kunt gaan dremelen maar misschien dat iemand anders een idee heeft.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zaag anders met een ijzerzaagje het bovenste eraf (edit: niet doen als het bovenstaand kaartje betreft......). Dan kun je hem niet meer helemaal goed vastschroeven, maar das toch niet nodig (of je moet er weer iets aan solderen, maar das ook zo'n gedoe ;))

Een dremel is trouwens een electrisch apparaatje waarmee je kunt zagen, boren enzo. (tenminste, ik neem aan dat dat je eerste vraag was :?)

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 07-03-2003 01:16 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Lijkt me niet zo'n probleem gezien de foto.
Alle aansluitingen (muv lineout natuurlijk) kunnen eraf. Dremel dus die printplaat recht door...
De condensatortjes kun je wel los er weer opsolderen daar waar nodig.
De lineout maak je gewoon met een los 3.5" stereo plugje en een stukje kabel. Plugje monteer je gewoon in de wand ergens.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
St@m schreef op 07 March 2003 @ 01:09:
[afbeelding]

Ikzelf zou niet weten waar je kunt gaan dremelen maar misschien dat iemand anders een idee heeft.
daar zou ik echt niet aan beginnen om die af te zagen :X zitten nog allemaal belangrijke weerstandjes enzo aan de bovenkant..

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43
St@m schreef op 07 March 2003 @ 01:09:
[afbeelding]

Volgens mij kun je er aan rechter kant (boven) nog wel een stukje afhalen. Misschien dat het net genoeg is anders zou ik het niet doen. Zijn er geen low-profile geluidskaarten te koop dan?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik zou dan liever voor een pci variant van dit kaartje gaan
Afbeeldingslocatie: http://www.waterwheel.com/images/r0300054.jpg
De gameport dremel je dan los en hang je ergens anders op.

Ik weet alleen niet of deze kaartjes er ook in 5.1 oid zijn

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Op het werk, hebben/hadden wij een vrij el cheapo pci merk geluidskaartjes, ben merk vergeten, die zijn op zich vrij laag als ik me niet vergis.
ff denken of ik binnen nu en 10 jaar het merk weer weet :)
SmauG schreef op 07 March 2003 @ 09:30:
[afbeelding]

Weet je toevallig ook het merk? If so, kan handig zijn voor de TS-er

Nog een edit: Creative? heeft ook een gehele USB geluidskaart, extern ding, en op zich redelijk goed design (En misschien zelfs ook weg te werken in je kast, en eventueel een baybus eraan bouwen)
Edit #41515 :) http://www.soundblaster.com/products/extigy/ die bedoelde ik.

[ Voor 121% gewijzigd door Nakebod op 07-03-2003 09:41 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Bij Vobis hadden we toentertijd (2 jaar geleden) Soundmaxx kaartjes dit erg lag waren. Gameport ook bovenin bracket. Soundchipje was niet je van het maar ze waren erg goedkoop (ik geloof 25 nlg verkoop!)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Hoeveel speakers wil je aansluiten? Ik heb hier nog een SB128 liggen, die schijn je aan de bovenkant helemaal te kunnen strippen. Volgens een topic hier. Helemaal eraf gehaald :D

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• DJSmiley
SmauG schreef op 07 maart 2003 @ 09:30:
[afbeelding]

uh.. ISA that is :)

En nee, zijn er niet in 5.1

Als zn PC een ISA slot heeft kan dat, maar moet je wel een goeie kaart hebben.. AWE64 ofzo ;)

Nadeel is wel: meeste ISA kaarten zijn 44khz max, DVD is 48, sommige divx ook.....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nakebod schreef op 07 maart 2003 @ 09:34:

Weet je toevallig ook het merk? If so, kan handig zijn voor de TS-er

Ziet er mij uit als een Avance ALS kaartje.. Tenminste: hij lijkt verdacht veel op mijn ALS120.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
pierre-oord schreef op 07 March 2003 @ 09:49:
Hoeveel speakers wil je aansluiten? Ik heb hier nog een SB128 liggen, die schijn je aan de bovenkant helemaal te kunnen strippen. Volgens een topic hier. Helemaal eraf gehaald :D
DIE WAS HET, DIE BEDOELDE IK :D
Die kan je dus lekker doordremelen :D

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 14:57

BaRF

bijna kerst

Palomar schreef op 07 maart 2003 @ 01:14:
[...]

daar zou ik echt niet aan beginnen om die af te zagen :X zitten nog allemaal belangrijke weerstandjes enzo aan de bovenkant..
mmm, maar zijn die niet voor die aansluitingen zelf? als die er toch afmogen, is dat vast ook niet zon probleem :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43
BaRF schreef op 07 March 2003 @ 18:58:
[...]

mmm, maar zijn die niet voor die aansluitingen zelf? als die er toch afmogen, is dat vast ook niet zon probleem :)
offtopic:
Kun je je overbodige enters uit je ondertitel halen?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42

St@m

@ Your Service

Ik vind toch dat je voor een beetje divx/dvd bak 5.1 geluid moet hebben.
Het Sweex kaartje welke ik postte is ~12 euro. Maar dan denk ik nog niet dat je die kaart kan dremelen :P
Misschien kun je een mobo met onboard 5.1 sound ergens op de kop tikken..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Dat kaartje dremelen moet goed te doen zijn, die verhoging in de PCB is namelijk alleen gemaakt voor de aansluiting+bijbehorende condensatording. Wil je maar 2 speakers gebruiken kan je er dus 3 poortjes afdremelen.

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Zit er geen onboard geluid op je moederbord?

Verwijderd

Thanatos schreef op 07 March 2003 @ 22:10:
Zit er geen onboard geluid op je moederbord?
Nee natuurlijk zit dat er niet OP SUkkel dan zou hij het toch wel gebruiken !!!!!

Modbreak: Ik wil je vriendelijk edoch ZEER DRINGEND verzoeken dat soort postgedrag voortaan niet meer te vertonen.

[ Voor 27% gewijzigd door m-m op 07-03-2003 23:19 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 22:43:
[...]

Nee natuurlijk zit dat er niet OP SUkkel dan zou hij het toch wel gebruiken !!!!!
Volg eens een spoedcursus omgangsvormen.

Modbreak: en zo lok je alleen maar meer uit, hap er gewoon niet op en meld het in SeM.

[ Voor 23% gewijzigd door m-m op 07-03-2003 23:20 ]

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 22:43:
[...]

Je hebt idd gelijk maar dan hoef je niet te schelden :) , ik heb je ff gemeld in SeM

Aan TS:

Er is een oplossing maar die vergt zeeeer veel tijd. Je 'verplaatst' gewoon componentjes m.a.w. je maakt er een losse printplaat bij, maar zoals ik al zei, dat kost veeeeel tijd ;)

Codedivision | Freedom Internet

• Sine
  • Laatst online: 18:59
mwaah dat valt wel mee

als ik het zo zie zijn het alleen de koppel condensatoren van de in en uitgangen, de ingangen laat je gewoon weg dus hou je voor de uitgang 2 condensatortjes over (waarschijnlijk de 2 grootste)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmm ja nou van solderen enzo heb ik wenig kaas gegeten, dwz: ik doe het nooit, voor het laatst was in de brugklas met me zelf gesoldeerde radio voor het vak techniek ;)
Dat kaartje dat SmauG postte was trouwens een leuk ding! Waar haal je die? :) Ik zie denk maar van dat dremelen af, aangezien dat toch complicaties gaat geven ben ik bang voor.

Dus of iemand moet een leuk kaartje weten dat laag is.... (mag evt ISA zijn, zolang er maar divx en mp3 mee af te spelen is), of ik ga toch maar voor die PCI riser.

edit: nee ik heb natuurlijk geen sound on board, anders zou ik dat wel gebruikt hebben :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 23:52 ]

• PCR
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Sine schreef op 07 March 2003 @ 23:35:
mwaah dat valt wel mee

als ik het zo zie zijn het alleen de koppel condensatoren van de in en uitgangen, de ingangen laat je gewoon weg dus hou je voor de uitgang 2 condensatortjes over (waarschijnlijk de 2 grootste)
Die kun je er dus 'los' aanhangen

Codedivision | Freedom Internet

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 23:47:
Dat kaartje dat SmauG postte was trouwens een leuk ding! Waar haal je die? :) Ik zie denk maar van dat dremelen af, aangezien dat toch complicaties gaat geven ben ik bang voor.
.....
Ik zou toch gewoon een stukkie dremelen. Wat is die 12 eur nu voor risico voor een echte tweaker?? ;)

Komt bij, zoals ik al zei: Die oude ISA dingen zijn meestal 44.1khz max. Sommige divxjes uit de tijd voordat ze "gestandariseerd" waren willen nog wel eens 48Khz zijn, en dat gaat dus al niet.

Komt bij dat de gemiddelde ISA kaart imho een enorm brak geluid heeft (veel ruis, weinig hoog). SB kaartjes hadden dat minder, maar die zijn dus niet in bovengenoemd soort (afaik), die zijn "normaal hoog" ISA.

Waar je die dingen kan halen? Gemiddelde kringloop of vuilcontainer ;) ff serieus: Ren een computerzaak binnen en vraag ff, grote kans dat ze wel wat hebben, en met beetje geluk nog voor nop ook.

Edit: Neem trouwens aan dat een PCI riser ook niet mogelijk is? Dan was je namelijk meteen goed klaar: Geen gesoldeer, en een fatsoenlijke PCI kaart kun je mooi plaatsen

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 08-03-2003 00:55 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

mmh ik heb nog zon creative sb128 in me flightcase gepropt voor me p3 omdat die er net inpaste ivm me waterkoeling zit.. ik ga is kijken of dat zo is.. zal voor mij ook wel mooi zijn :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Sine
  • Laatst online: 18:59
ik heb hier een sb 128 voor me ligge en daar kun je idd flink aan zagen, zover ik het zo kan inschatten kun je hem boven de groene plug rechtdoor doorzagen dan verlies je je mic / line / cd-in EN de chip die de ingangs keuze regelt.

Niet een mod voor de bange of niet electronisch aangelegde tweaker :)

je zaagt nogal wat baantjes mee door en misschien moet je er daar een paar van met een draadbrugje opnieuw leggen. Ook de baantjes die het signaal van de ingangs selector naar de creative chip voeren zullen onderbroken worden en die zul je misschien met massa moeten verbinden om te voorkomen dat ze als antenne voor stoor signalen gaan werken.

Repareren doe je zo.

Pagina: 1