Waarom maximaal aantal nieuwsposts per dag?

Pagina: 1
Acties:

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik vroeg me af waarom er een maximum aantal nieuwsposts per dag wordt gehanteerd. Het lijkt erop dat het maximum op 20 ligt (foei Hielko van Doorn @ woensdag ;))

Elke nacht haasten de nieuwsposters zich weer om een paar berichten te plaatsen en de hele dag door wordt gepost tot de limiet is bereikt. Dan stopt het weer tot middernacht. Aangezien de meeste mensen juist 's avonds online zitten, lijkt me dit niet helemaal logisch. Nieuws wil je toch gewoon zo snel mogelijk brengen?

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
* T.T. vraagt zich af of dat te maken heeft met geld?

Er is niet genoeg geld beschikbaar voor meer dan 20 posts of nieuwsposters willen liever 's nachts posten omdat dat meer geld oplevert ofzo?

Kan even geen andere redenen bedenken.

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Met geld heeft het in ieder geval niks te maken. We streven naar 20 nieuwsposts per dag op doordeweekse dagen. De laatste dagen gaat het inderdaad erg goed. Mocht blijken dat we boven de twintig uit kunnen blijven komen dan zullen we de lat misschien iets hoger leggen. Tot die tijd verdelen we de nieuwsposts netjes over de week. :)

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg en het is goed om te horen dat het financieel ok gaat met Tweakers :)

De limiet was dus een kwestie van een gelijkmatige verdeling over de week? Inderdaad lijkt er de laatste tijd wel meer nieuws te zijn, zeker als je ook kijkt naar het aantal nieuwslinks.

* T.T. vind het een goed idee om in drukke tijden de lat iets hoger te leggen. Laat Femme een systeem proggen dat het aantal nieuwsberichten voorspelt op basis van de submits en analyse van andere websites. Op basis van dat systeem vervolgens dynamisch de limiet bepalen ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:21

Sick Nick

Drop the top!

Als je het mij vraagt is het verdelen van de posts over de week nogal zinloos als dat betekend dat je nieuws pas later post. Dan krijg je oud nieuws, met bijbehorende reply's erbij die zeggen dat het oud nieuws is.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Sick Nick schreef op 07 maart 2003 @ 00:19:
Als je het mij vraagt is het verdelen van de posts over de week nogal zinloos als dat betekend dat je nieuws pas later post. Dan krijg je oud nieuws, met bijbehorende reply's erbij die zeggen dat het oud nieuws is.

Het gaat alleen om nieuwsposts die een paar uur later verschijnen ('s avonds geschreven en na middernacht online) en zelfs dat is geen harde regel. Het is echt niet de bedoeling oud nieuws te serveren :). Toevallig valt het deze week nogal op, omdat er erg veel nieuws wordt gepost *kijkt naar Hielko*.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
O-)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sick Nick schreef op 07 maart 2003 @ 00:19:
Voor 0-sec nieuws moet je ook niet echt op tweakers.net zijn. Ze hebben immers geen eigen journalisten in dienst. Voor 0-sec nieuwtjes kan je beter naar ome Tom gaan, of naar The Inquirer (Mits je gedient bent van een hoog speculatie-gehalte :P).
Het grote voordeel van Tweakers.net is dat het nederlands is, en dat je achteraf lekker kan discussieren. :)

Maar er is geen MAXIMUM nieuwsposts, maar meer een richtlijn van: bij 20 nieuwsposts, wachten we tot er een nieuwe dag is aangebroken, om dus beter te speiden.
En de recentheid van de nieuwspost lijd/leid (:?) hier nauwelijks onder. 1 of 2 uurtjes later hooguit. :)

Pssst, Hielko, geldnood? :? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Plague op 07-03-2003 00:27 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Hehe prima werk Hielko, leuk om 's nachts weer wat nieuws te lezen. Misschien een weekje een experiment met zelf-regulatie en geen limieten?
Voor 0-sec nieuws moet je ook niet echt op tweakers.net zijn
Ben ik helemaal met je eens, tweakers heeft andere sterkte punten. Toch zou ik het beter vinden dat de berichten gelijk gepost worden als ze klaar zijn.

p.s.: lijdt :P

[ Voor 56% gewijzigd door T.T. op 07-03-2003 00:36 ]

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Dan had je dus vanmorgen bijna niks gehad en gisteravond en vanavond heel veel. Het is gewoon zo dat sommige mensen sochtends lezen, anderen smiddags en jij beijvoorbeeld savonds. Om al die mensen van dienst te zijn zorgen we dat de boel een beetje gelijkelijk verdeeld wordt. We houden geen superactuele nieuwsposts achter als je dat bedoelt. Maar of een nieuwe Ricoh brander nou vandaag of morgen op de FP staat (verschil van 2 uur ofzo) is niet zo schokkend toch?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We vinden het erg belangrijk om een constante stroom van nieuws te krijgen. De ene dag doorgaan tot 30 zodat er de volgende dag maar 5 staan staat namelijk nogal knullig. Omdat we over het algemeen vaker onder dan boven de 20 uitkomen is het een stuk 'veiliger' om aan het eind van de dag wat nieuws te laten staan voor de volgende dag.

Het heeft toch weinig zin om te gaan streven naar meer dan 20 posts per dag. Na twintig berichten heb je alle belangrijke onderwerpen al gehad, en dan heb je nog ruim genoeg plaats voor aantal luchtigere of minder belangrijke stukjes. Ga je meer crew aannemen (of ze harder laten werken >:)) dan gaat dat alleen maar ten koste van de kwaliteit van de inhoud en onderwerpen van het nieuws.

Hielko heeft de laatste 6 dagen trouwens meer dan vijf posts per dag gemiddeld gedaan, wat op z'n zachtst gezegd niet vaak voorkomt, en dan ook de directe reden is dat het nu zo opvalt :P.

Als we echt structurele overcapaciteit zouden hebben dan zouden we die wel inzetten om de kwaliteit of de verdeling over de dag te verbeteren, in plaats van bruutweg nog meer onderwerpen te gaan plaatsen :).

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter Tinus op 07-03-2003 00:51 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

* T.T. vind het een goed idee om in drukke tijden de lat iets hoger te leggen. Laat Femme een systeem proggen dat het aantal nieuwsberichten voorspelt op basis van de submits en analyse van andere websites. Op basis van dat systeem vervolgens dynamisch de limiet bepalen
Zo werkt het niet. Het aantal nieuwsposts is afhankelijk van de inzet van de nieuwsposters en die inzet is moeilijk te voorspellen. Het komt zelden voor dat er van dinsdag tot vrijdag zo weinig nieuws is dat de 20 per dag niet gehaald zou kunnen worden.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Nee hoor, ik kijk de hele dag door :)
* T.T. heeft Tweakotine 660 (#155)
Om al die mensen van dienst te zijn zorgen we dat de boel een beetje gelijkelijk verdeeld wordt. We houden geen superactuele nieuwsposts achter als je dat bedoelt. Maar of een nieuwe Ricoh brander nou vandaag of morgen op de FP staat (verschil van 2 uur ofzo) is niet zo schokkend toch?
Heb je helemaal gelijk in, maar dat is ook mijn punt. Verdeel het iets gelijkmatiger over de dag door ook 's avonds rond 9 uur ofzo nog wat te posten (indien er natuurlijk leuk nieuws is, niet posten om te posten)
Wouter Tinus schreef op 07 March 2003 @ 00:46:
Het heeft toch weinig zin om te gaan streven naar meer dan 20 posts per dag. Na twintig berichten heb je alle belangrijke onderwerpen al gehad, en dan heb je nog ruim genoeg plaats voor aantal luchtigere of minder belangrijke stukjes.
Je argument is dat er een limiet moet zijn, omdat anders de nieuwsverdeling onevenredig over de week verdeeld wordt. Als tegenargument noem je dat als de limiet hoger wordt gelegd, dat het ten koste zou gaan van de kwaliteit omdat er meer berichten van lagere kwaliteit gepost zullen worden.
Je gaat er echter vanuit dat die limiet dan ook perse gehaald moet worden. Ik stel voor om de limiet (snap jullie argumenten wel voor een limiet) niet zo strak te gebruiken. CD-ROM review kan inderdaad best wat later, maar soms wil je ook gelijk iets plaatsen. Dat moet kunnen lijkt me (misschien is dat ook al zo).
Femme schreef op 07 maart 2003 @ 01:16:
Zo werkt het niet. Het aantal nieuwsposts is afhankelijk van de inzet van de nieuwsposters en die inzet is moeilijk te voorspellen. Het komt zelden voor dat er van dinsdag tot vrijdag zo weinig nieuws is dat de 20 per dag niet gehaald zou kunnen worden.
Haha Femme, let op het " ;) " Was niet serieus bedoeld :D
Je hebt natuurlijk gelijk dat het van de nieuwsposters afhangt. Hulde aan Hielko voor z'n goede werk de laatste dagen. _/-\o_

Sowieso is het al knap dat jullie 20 prima stukjes per dag weten te produceren.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

T.T. schreef op 07 March 2003 @ 10:14:
Ik stel voor om de limiet (snap jullie argumenten wel voor een limiet) niet zo strak te gebruiken. CD-ROM review kan inderdaad best wat later, maar soms wil je ook gelijk iets plaatsen. Dat moet kunnen lijkt me (misschien is dat ook al zo).

Helemaal mee eens, en dat gebeurt dan ook op die manier :). Alle belangrijke dingen gaan echt wel linea recta naar de FP, maar een Tweakers.net Kookcursus kan best een paar uur wachten. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn om nieuws te laat te lezen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1