Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Je zegt het zelf al, idd erg veel drivers ja en het up to date houden van die dingen is onbegonnen werk
Yup, op OS CD's wordt erg veel meegeleverd. Een beetje detonator pakt ook 'alle' drivers van welbekende grafische kaarten. Ook kan je natuurlijk zelf wat samenstellen door ze te downloaden van de relevante sites van de makers of bijv. die in de SA FAQ
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
op de windows cd staat idd erg veel maar helaas niet alles
maar ik kan het dus vergeten merk ik
(er was een beetje hoop bij me)
maar ik kan het dus vergeten merk ik
(er was een beetje hoop bij me)
Als je ziet hoeveel nieuwe hardware er elke maand uitkomt dan is deze vraag natuurlijk een beetje naief
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
maar als je kijkt naar detonator die werkt op alle nvidia kaartjes
printers gaan ook vaak per serie dus je zal het wel bij moeten houden
maar onmogelijk acht ik het niet helemaal
ik moest het ook van mezelf vraagen uit nieuwschierighijd
ik kon nergens een antwoord vinden namelijk
printers gaan ook vaak per serie dus je zal het wel bij moeten houden
maar onmogelijk acht ik het niet helemaal
ik moest het ook van mezelf vraagen uit nieuwschierighijd
ik kon nergens een antwoord vinden namelijk
"vroeger" had je powerutils.. Was een hele serie met drivers enz
http://www.powerutils.com/
Maar sinds CD7 heb ik er niets meer van gezien..
Op m'n werk hebben we inmiddels een soort eigen database gemaakt, gewoon per merk, dan model, dan OS, dan taal... een soort structuur
Alles wat gedownload wordt, komt daar terecht...
Inmiddels al zo'n 3.7 Gb, past vooralsnog op een DVD-R schijfje
Maar zoals gezegd: updaten enz is niet te doen bijna.... Zoveel drivers...
Ik update alleen m'n eigen utils CD, dat is een CDtje met alle utils en basic drivers. (Catalyst, detonator, IE6, nero, powerdvd, pqmagic, winzip, ghost, dos-virusscan, bootdisks, chipset drivers, enzovoorts)
http://www.powerutils.com/
Maar sinds CD7 heb ik er niets meer van gezien..
Op m'n werk hebben we inmiddels een soort eigen database gemaakt, gewoon per merk, dan model, dan OS, dan taal... een soort structuur
Alles wat gedownload wordt, komt daar terecht...
Inmiddels al zo'n 3.7 Gb, past vooralsnog op een DVD-R schijfje
Maar zoals gezegd: updaten enz is niet te doen bijna.... Zoveel drivers...
Ik update alleen m'n eigen utils CD, dat is een CDtje met alle utils en basic drivers. (Catalyst, detonator, IE6, nero, powerdvd, pqmagic, winzip, ghost, dos-virusscan, bootdisks, chipset drivers, enzovoorts)
Ik weet wel dat ze bij mij op stage om de zoveel tijd een aantal cd's met nieuwe drivers van hp kregen. Ook hadden ze daar een abonnement op een drivers-collection, wat dus betekende dat ze iedere maand 12 cd's met de nieuwste drivers voor de meest bekende hardware kregen.
Alleen 2 nadelen: dat was in Duitsland (weet niet of zoiets ook in Nederland bestaat) en hoewel ik de prijs niet weet, lijkt me dat dit soort diensten niet echt goedkoop is. Als je ze al kunt krijgen als particulier zijnde.
Maar ik heb tot nu toe nog steeds alle drivers die ik nodig heb gehad kunnen vinden op internet. Het is meestal even zoeken, maar dat is waarschijnlijk goedkoper dan ieder maand 12 cd's waarvan je 99% niet gebruikt.
Alleen 2 nadelen: dat was in Duitsland (weet niet of zoiets ook in Nederland bestaat) en hoewel ik de prijs niet weet, lijkt me dat dit soort diensten niet echt goedkoop is. Als je ze al kunt krijgen als particulier zijnde.
Maar ik heb tot nu toe nog steeds alle drivers die ik nodig heb gehad kunnen vinden op internet. Het is meestal even zoeken, maar dat is waarschijnlijk goedkoper dan ieder maand 12 cd's waarvan je 99% niet gebruikt.
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Geen idee hoe het tegenwoordig is maar de Duitse bladen Chip en PC-Welt hadden wat jaartjes terug altijd een CD met aardige programma's en de op dat moment nieuwste drivers.
ARME AOW’er
En zelfs als ze er al waren, heb je er nog weinig aan. 10 tegen 1 dat de driver die je moet hebben er niet op staat, omdat het een of ander vaag merk/model betreft....
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Pagina: 1