Toon posts:

[Director]Waarom kan ie de file niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem.

Onze menustructuur:

{
hoofdmenu.dir

hoofdstuk 10/scene1.dir
hoofdstuk 10/scene2.dir

hoofdstuk 10/animatie/movie1.avi
}

Om dus vanuit het hoofdmenu naar hoofdstuk 10 te komen moet je verwijzennaar de hoofdstuk dir en de desbetreffende scene geef je het path op: hoofstuk 10/scene1.dir

Scene1.dir heeft een animatie dus linkt weer aan hoofdstuk 10/animatie/movie1.avi

Allemaal goed en wel en het werkt op de ontwikkelpc ook perfect. Maaaar als we op een andere computer willen testen geeft ie rare problemen.

Of raar.. onlogische.. want als je vervolgens vanuit het hoofdmenu scene1 aanroept geeft ie de foutmelding dattie hoofdstuk 10/animatie/movie1.avi niet kan vinden. Bijkbaar zoekt hi ook nog naar het path en eventuele onderliggende dir's die eigenlijk totaal geen invloed zouden moeten hebben op het programma.

Wat is het probleem, we zijn ten einde raad.. deadline over 13 uur :)

Hoop dat iemand ons kan helpen

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
je include van .avi zal met absolute paths gebeuren ipv relative paths:

ie als jij je avi in director op je eigen dev machine laat geeft ie een reference:
c:\dev\myDirectorPiece\movie1.avi

als je een projector ervan maakt gaat die op de andere PC ook zoeken naar die plaats (die allicht niet bestaat) je kunt het oplossen door de filename relatief te zetten in je cast.

het kan ook zijn dat je de .avi files niet meestuurt: director zal geen avi/mov including in the projector dus die moet je meegeven...

edit: ik zie dat je een deadline hebt - zal effe m'n director openen :)

bij mij werkt ie wel... mischien omdat je MIAW?

[ Voor 12% gewijzigd door hobbit_be op 07-03-2003 01:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je antwoord

We maken geen gebruik van MIAW's dus dat kan het probleem niet zijn..

Hoe kan je het relatieve path opgeven van de .avi? Want wij hebben hem gewoon geimporteerd en gebruikt als cast member..

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26
volgens mij moet je werken met moviePath. Heb destijds hetzelfde probleem gehad en dit werkte wel. Director maakt absolute links naar de bestanden. Als je lokaal ontwikkelt maakt director een absolute link naar de file (bijv: c:/Director/movie.mov) ipv. een relatieve link. Zal ff kijken of ik het stukje lingo kan vinden.. momentje

Vergeet niet dat movies (avi/quicktime) ALTIJD als EXTERN castmember worden opgeslagen. Deze worden dus NIET in de director movie geplaatst!!!!!
Er moet dus altijd een link worden gemaakt naar deze bestanden

[ Voor 26% gewijzigd door Folkert op 07-03-2003 11:13 ]

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26
Ah gevonden: heb zelf de volgende code gebruikt (eerste frame, eerste mdirector movie):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
on enterframe
  -- De searchpaths is een lijst van waar de volgende 
  -- movie moet zoeken voor externe files

the searchPaths = [ ]
  (the searchPaths).add(the moviePath)
  (the searchPaths).add("@/Home")
  (the searchPaths).add("@/Index")
  (the searchPaths).add("@/Introduction")
  (the searchPaths).add("@/Shared")
  (the searchPaths).add("@/Test")
  (the searchPaths).add("@/xtras")
  (the searchPaths).add("@/Assets")

end

Nu worden al deze directory's gebruikt om te zoeken naar de media....
Knal al je movies in een directory en gebruik dan het searchPath naar die directory

[ Voor 65% gewijzigd door Folkert op 11-03-2004 09:26 ]

Verwijderd

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik heb dit ook geprobeert maar bij mij werkt het niet.

Op mijn eerste frame heb ik de volgende code gezet:

on enteframe
the searchpath = [ ]
(the searchPath).add(the moviePath)
(the searchPath).add("@/movies")
(the searchPath).add("@/Background")
(the searchPath).add("@/Images")
(the searchPath).add("@/Buttons")
(the searchPath).add("@/Elements")
end

In dit geval staan de bestanden van de cast in de mappen movie, background etc. Deze bestanden heb ik als volgt geimporteerd in Director "Link to external file". Het gaat dus niet alleen om videobestanden maar ook om afbeeldingen.

Maar als ik de cd op een andere computer open dan vraagt ie toch naar de bestanden.

Iemand die weet wat hier mis gaat

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

waarom doe je de searchPath-gedoe niet in onStartMovie() :?

Verwijderd

in het moviescript bedoel je ? want dat heb ik geprobeert en dat werkt ook niet

Het is wel vaag. Als ik de map met het projector bestand + alle mappen op een andere pc zet, werkt het wel en wordt er niet naar de bestanden gevraagd als ik het projector bestand uit voer.

Zodra ik alles brand en met een autorun de projector afspeel gaat hij dus vragen naar de bestanden.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 19:47 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

de namen van je movies, plaatjes en videos zijn wel van het 8.3 formaat? Ik heb wel eens problemen gehad als het lange bestandsnamen waren.

Verwijderd

top !! Dat was dus het probleem. Bedankt! Enige waar ik nu nog mee zit is dat de cd super traag werkt. Duurt erg lang voordat ie dignen kan openen.
Pagina: 1