Toon posts:

WD800BB tikt van tijd tot tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel al zegt, tikt m'n Western Digital WD800BB schijf af en toe.
Nou doet ie dit al sinds ik hem heb gekocht en heb er verder nooit aandacht aan besteed.
De schijf zal nu zo'n maand of 2 a 3 oud zijn en doet het buiten de tikjes perfect.
Ik zou zelfs bijna gaan denken dat het 'normaal' is, hoewel tikkende schijven het doorgaans niet lang uithouden of niet goed meer presteren.

Voorheen kocht ik altijd Maxtor schijven, daar ik in het verleden veel gedonder met WD schijven heb gehad. Nu wilde ik toch wel eens een gokje wagen, en dan gebeurt dit!

Weet iemand of dit wél normaal is? Lijkt mij niet, maar je weet maar nooit.
Anders gaat de schijf weer lekker mee naar m'n werk en neem ik een Maxtor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat tikken deed mijn 1200JB ook.
ding teruggestuurd naar WD (eerst even gebeld en uitgelegd) en 10 dagen later een nieuwe hdd, die verder niet meer tikt.

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06-2024

gprins

Crtl + Alt + Del

meestal als een hd begint met tikken kan hij zijn sporen niet vinden. En dat is niet zo'n erg gunstig teken :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:43

DinX

Motormuis

Slecht signaal in de meeste gevallen.
Ik heb het al 2 keer aan de hand gehad, en 2 keer is m'n schijf kapot gegaan.
Als je nog garatie hebt zou'k alvast wat dingen backupen en de schijf terugsturen. Dit is een typisch garantiegevalletje.

Heb je geen garantie, sjah. Backup dan de belangrijkste gegevens.
M'n 2de schijf gebruik ik nu nog voor mp3 en films op te slaan. Als je hem niet al te veel gebruikt kan ie nog effe mee :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Wilde het even zeker weten, want als ik hem op stuur voor RMA en er blijkt niets mis mee te zijn, kost het me geld.
Maar dit kan eigenlijk niet goed zijn... Dus die gaat lekker terug en ruil ik op m'n werk wel voor een Maxtor. Dit is niet m'n eerste WD schijf die kuren vertoont.