Nou moet ik een zaaltje van ongeveer 15 meter lang en 4 meter breed en ook noges 4 meter hoog gaan voorzien van 'goed' geluid.
Er staat nu een sony versterker, een ding van een gaar setje, met 4 speakers.
2 zijn er ook van sony de andere zijn van JVC.
Er komt nu wel geluid uit, maar het klinkt nogal gaar, vooral als hij iets harder gaat.
Het is een soos ruimte die dus gevuld zal worden met mensen.
Het is dus geen absoluut geen disco voor harde muziek, maar het moet af en toe wel een beetje harder kunnen. (bij een feestje oid)
Nou ben ik al bij een aantal hifi zaken geweest, en die konden mijn vertellen dat een 4 kanaals versterker best lastig was om te vinden.
Ik zat zelf te denken aan 4x B&W 601, omdat ik daar wel goede ervaring mee heb en ook nog goed klinken op een hoger volume.
Nou weet ik dus niet of die 601 goed genoeg is voor zo'n ruimte, een beetje lastig om te testen. Ook is het ook nog zo dat er meestal niet veel mensen in rondhangen, maar er kunnen ook wel es 100 mensen in komen. Dan heb je dus ook stuk meer volume nodig.
Ik mag dan zoiets uitgeven als 1100,- voor amp+speakers.
Maar als dat bedrag echt te laag is, kan het eventueel wel verhoogt worden.
Nou zijn mijn vragen dus als volgt:
Welke versterker kan eventueel 4x B&W 601 aansturen?
Is de B&W 601 uberhaubt wel een goede keuze icm deze ruimte?
Er staat nu een sony versterker, een ding van een gaar setje, met 4 speakers.
2 zijn er ook van sony de andere zijn van JVC.
Er komt nu wel geluid uit, maar het klinkt nogal gaar, vooral als hij iets harder gaat.
Het is een soos ruimte die dus gevuld zal worden met mensen.
Het is dus geen absoluut geen disco voor harde muziek, maar het moet af en toe wel een beetje harder kunnen. (bij een feestje oid)
Nou ben ik al bij een aantal hifi zaken geweest, en die konden mijn vertellen dat een 4 kanaals versterker best lastig was om te vinden.
Ik zat zelf te denken aan 4x B&W 601, omdat ik daar wel goede ervaring mee heb en ook nog goed klinken op een hoger volume.
edit:
of misschien de JBl Lx 2002? zelfde formaat ongeveer.
of misschien de JBl Lx 2002? zelfde formaat ongeveer.
Nou weet ik dus niet of die 601 goed genoeg is voor zo'n ruimte, een beetje lastig om te testen. Ook is het ook nog zo dat er meestal niet veel mensen in rondhangen, maar er kunnen ook wel es 100 mensen in komen. Dan heb je dus ook stuk meer volume nodig.
Ik mag dan zoiets uitgeven als 1100,- voor amp+speakers.
Maar als dat bedrag echt te laag is, kan het eventueel wel verhoogt worden.
Nou zijn mijn vragen dus als volgt:
Welke versterker kan eventueel 4x B&W 601 aansturen?
Is de B&W 601 uberhaubt wel een goede keuze icm deze ruimte?
[ Voor 4% gewijzigd door DaOverclocker op 07-03-2003 00:17 ]