Toon posts:

[Portal Server] Voorbeeldweergave documenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk ben ik bezig met het opzetten van een testopstelling van een
Microsoft Sharpoint Portal Server.

De server heb ik aardig aan het draaien en hij doet ook wat hij moet doen.
Op 1 ding na. Ik zou graag (wanneer ik op een document klik) een soort van voorbeeld weergave zien.

Dus een soort van subframe (binnen de huidige pagina) die binnen de browser het word,excel, acrobat etc ducument laat zien en niet de gekoppelde applicatie opstart.

Ik heb al op de MS site en uiteraard google en GOT geraadpleegd maar kan het niet vinden. Misschien kan het ook wel niet.

Is er misschien iemand die hier meer ervaring mee heeft en er eventueel een oplossing voor heeft?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

zover ik weet als je gebruik maakt van word,excell,access en dergelijke bestanden wordt altijd de geinstalleerde applicatie aangeroepen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 22:59:
Dus een soort van subframe (binnen de huidige pagina) die binnen de browser het word,excel, acrobat etc ducument laat zien en niet de gekoppelde applicatie opstart.
Hiervoor moet je een webpart gaan maken. Zijn niet zomaar out-of-the-box verkrijgbaar. Tijd om Office XP Developer op te starten dus.

Wat je wel kan doen is IE het document laten openen. Daarvoor moet je op de lokale computers wat instellingen veranderen:

1. Double click My Computer, then go to Tools -> Folder Option and switch to File Type tab.

2. In the Registered File Type list, select DOC XLS or any other, and click Advanced button.

3. On the Edit File Type dialog, you will notice three options:

- Confirm open after download

- Always show extension

- Browse in same window (usually checked)

4. Select "Browse..." and uncheck "Confirm Open..."

5. Click OK and close My Computer

EDIT: Nog even voor je gekeken. Je kan in een webpart de active-x control viewer aanroepen. Daarmee kan je een heel eind in de richting komen denk ik als je wat programmeer ervaring hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx. Ik ga eens verder zoeken in die richting!