Reclamefolder vraag over copyright

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

Topicstarter
Ik had ff een vraagje.

In hoeverre mag je een bepaalde layout overnemen met als oogpunt de lezer duidelijk te maken dat men een product bij een andere zaak goedkoper kan krijgen :? (ik heb het hier over de welbekende mediamarkt folders overgens)

Het gaat dus niet om fotomateriaal of logo's overnemen maar gewoon een poging om een klant verder te laten kijken dan zijn/haar neus lang is.

Zijn hier regels voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 21:19

dominic

will code for food

Simpel: Als Mediamarkt een gerechtshof kan overtuigen dat jij het gejat hebt ben je de klos.. Pak het dus slim aan en jat niet teveel.. Of jat slim...

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mmja wat is jatten :? je moet het zien als subtiel wat afstanden van kaders overnemen en de kleur uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=2681&format=full&ext=.jpg

zo is het duidelijker denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Die witte pijl is wel overduidelijk vind ik..
Waarom zelf niks creatiefs verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:48
willem169 schreef op 06 March 2003 @ 23:00:
Die witte pijl is wel overduidelijk vind ik..
Waarom zelf niks creatiefs verzinnen?
Omdat het juist de bedoeling is dat de link overduidelijk naar de Mediamarkt wordt gelegd, zodat de klant ziet dat niet alleen de Mediamarkt goedkoop is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Layouts rippen is zowieso lam, tenzij je er een overduidelijke persiflage van wil maken. Nou moet ik je ook nog even negatieve credit geven voor 't foeilelijke fontgebruik en de slecht uitgeknipte produkten :).

Is 't voor biznizdoeleinden, of gewoon voor je eigen zaakje te promoten? In dat geval zou ik meerdere soorten folders pakken (vooral die van de It's, kun je qua prijs met gemak en ogen dicht er onder duiken) en dan je eigen product.

Zo als je het nu doet... hm, we krijgen niet veel van de MM binnen qua folders hier. Zou je misschien ook nog een voorbeeld van een echte MM folder kunnen posten?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26
Yoozer schreef op 06 maart 2003 @ 23:02:
Layouts rippen is zowieso lam, tenzij je er een overduidelijke persiflage van wil maken. Nou moet ik je ook nog even negatieve credit geven voor 't foeilelijke fontgebruik en de slecht uitgeknipte produkten :).

Is 't voor biznizdoeleinden, of gewoon voor je eigen zaakje te promoten? In dat geval zou ik meerdere soorten folders pakken (vooral die van de It's, kun je qua prijs met gemak en ogen dicht er onder duiken) en dan je eigen product.

Zo als je het nu doet... hm, we krijgen niet veel van de MM binnen qua folders hier. Zou je misschien ook nog een voorbeeld van een echte MM folder kunnen posten?
http://www.mediamarkt.nl/
zelfde idee met pijlen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamarkt.nl/home/folder/images/NL-p1-_AllFlyer2502_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Jagermyster:
Omdat het juist de bedoeling is dat de link overduidelijk naar de Mediamarkt wordt gelegd, zodat de klant ziet dat niet alleen de Mediamarkt goedkoop is....

Hmm dat vind ik vreemde manier van denken als ik eerlijk mag zijn :)

Goed concept wat gebaseerd is op je idee is dat van Easyjet die in elke reclame de relatie leggen tussen Easyjet en KLM, dat deze laatste zo duur is en Easyjet niet. Altijd komen de zwanen of "de blauwen" weer terug, en je weet gewoon dat ze daar KLM mee bedoelen..

Dat vind ik dan wel goed gelukt. Ze jatten niks, ze gebruiken alleen het trademark van de tegenpartij gewoon heel subtiel :)

Misschien kun je d'r wat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

De vraag is toch gewoon of dit kan ja/nee en of hij hier verder geen problemen mee krijgt (en dus niet of de layout nou lame is)... Persoonlijk heb ik geen flauw idee...

Vindt het trouwens wel erg lachen dit :D

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
Ben het met een ieder eens dat het "jatten" van een layout niet orgineel is, maar daar gaat het in dit verhaal even niet om... Het gaat er om: Mag het? Hoe ver kun je gaan, gaat dit te ver?
Bovendien is het ff niet interessant of het gekozen lettertype goed of slecht is, of de plaatjes goed of slecht zijn geknipt...

[ Voor 3% gewijzigd door Jagermyster op 06-03-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Sja, ik zou zeggen, give it a try.. Het wordt waarschijnlijk toch niet serieus genomen.
En als er mensen van de MM gaan bellen, bestaat de kans dat ze er problemen van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
En "grenzen" zijn er denk ik niet overigens. Niet van het ene ontwerp op het andere is het goed of fout.. dat vervaagt gewoon een beetje. Vind persoonlijk dat je dit gewoon niet moet doen, want het is 1) lame, en eigenlijk dus anders mans beleg van het brood stelen 2) goedkoop concept, makkelijk maar denk niet effectief..

Niet om te ontmoedigen ofzo, maar hoe zou jij het vinden als dit bij jou zou gebeuren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Ik snap dat je juist de Mediamarkt als hoofdconcurrent hebt, maar moet je dat zo duidelijk laten zien?
Wil je bedrijf dat? Dan vind ik dat een nogal simpele aanpak. Dan ben je toch alleen maar een 'kloon van'. Heeft je bedrijf ook als huisstijl rood, met grote witte pijlen?

Doe het anders in het knalblauw. (Blauw staat voor betrouwbaarheid, eerlijkheid en rust d:)b ) Maar wijk er wat vanaf. Mensen zijn echt niet zo reclamebewust als jij denkt. Een poster waar jij duidelijk stramien in ziet of een ludieke vergelijking met een andere poster, daar kunnen klanten soms echt geen chocola van maken. Ja leuk, reclame, maar hey, zijn we nou bij de Mediamarkt? Nee mevrouw, dit is de Ultramarkt... maar we adverteren in dezelfde stijl als de Mediamarkt. Horen jullie bij een concern dan? Nee, mevrouw, we zijn juist de concurrent... ziet u *pakt posters* dat onze prijzen veel lager zijn dan die van hen? Ja, ik zie de nummers en ik kan rekenen, maar moet daarom de layout nou precies hetzelfde zijn?

Goed, dit soort dingen schets ik mezelf altijd in mn hoofd als ik moet beoordelen of iets het waard is. In dit geval krijgt het plan om zo'n namaakposter te maken, een sierlijke boog richting prullenbak. Maar dat is mijn mening...

Ik denk niet dat je dit zomaar kunt doen. Misschien als je een heel klein bedrijf bent. Zoals een computerboer met maar 1 of twee filiaaltjes, maar ik verwacht niet dat die in complete systemen lager kunnen zitten dan een groot bedrijf dat in veel meer handelt.
De Mediamarkt kan je aanklagen, weet ik hoe dat gaat. Maar het is hun idee om op die manier, rood met grote witte pijlen, klanten te trekken, en jij pakt dat idee van ze af in de hoop er hetzelfde succes mee te hebben. Bovendien zet je er nog lagere prijzen op ook!
Als ze erachter komen, en ze zeggen 'ja, dat is nou echt een concurrent op ons niveau' dan zullen ze je er zeker even over bellen...

[ Voor 23% gewijzigd door Dark Blue op 06-03-2003 23:28 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Marketingtechnisch moet je je een paar dingen afvragen:
hoeveel mensen leggen de link die jij bedoelt? Is dat niet slechts een clubje ingewijden?
en vervolgens: van die mensen die menen de layout te herkennen, hoeveel gaan niet rechtstreeks naar mediamarkt, omdat ze niet doorhebben dat het om een ander bedrijf gaat?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

1. Het is overduidelijk jatwerk en ook al is dat de bedoeling kan en mag dat niet getolereerd worden tenzij het een parodie is waar je zelf geen inkomsten uit krijgt. Dat laatste lijkt me echter niet het geval (het is tenslotte ook een winkel).

2. Het is indirect dus ook nog eens niet geoorloofde vergelijkende reclame:
1. Onder vergelijkende reclame wordt verstaan elke vorm van reclame waarbij een concurrent dan wel door een concurrent aangeboden goederen of diensten uitdrukkelijk of impliciet worden genoemd.
2. Vergelijkende reclame is, wat de vergelijking betreft, geoorloofd op voorwaarde dat deze:
...
d. er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder wordt verward met een concurrent, of de merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van de adverteerder met die van een concurrent;
...
g. geen oneerlijk voordeel oplevert ten gevolge van de bekendheid van een merk, handelsnaam of andere onderscheidende kenmerken van een concurrent dan wel van de oorsprongsbenamingen van concurrerende producten
M.a.w: het is not done

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
slm schreef op 06 maart 2003 @ 23:23:
1. Het is overduidelijk jatwerk en ook al is dat de bedoeling kan en mag dat niet getolereerd worden tenzij het een parodie is waar je zelf geen inkomsten uit krijgt. Dat laatste lijkt me echter niet het geval (het is tenslotte ook een winkel).

2. Het is indirect dus ook nog eens niet geoorloofde vergelijkende reclame:

[...]

M.a.w: het is not done
Kijk! daar kunnen we iets mee.... Dit is dus duidelijk.
btw.. ergens een link naar de rest van deze punten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Juridisch gezien mag je wel uitkijken trouwens. Satire/parodie mag alleen als het om niet-commerciële doeleinden gaat. Kortom, je mag zonder problemen een media-markt advertentie persifleren als grap, maar niet als reclame. Wil je het als reclame gebruiken, dan moet je het dus zo onherkenbaar maken dat de parodie zeker niet meer werkt... dat is dan ook de reden dat je nooit dit soort reclame ziet.
Subtiele verwijzing zoals EasyJet doet kan nog net, maar dat is heel iets anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Jagermyster schreef op 06 March 2003 @ 23:26:
Kijk! daar kunnen we iets mee.... Dit is dus duidelijk.
btw.. ergens een link naar de rest van deze punten??
Zoeken bij SDU op "vergelijkende reclame" in volledige tekst.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34

pietje63

RTFM

tja, ik kende de reclame van mediamarkt niet eens, en vraag me af hoeveel mensen wel, dus hoeveel zin je plannetje heeft,,

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

je hebt ook nog auteursrecht op de folder van mediamarkt.
Dus letterlijk overnemen ?

Bovendien: let op bepaling inzake "speciale aanbieding". Vergelijking van een 'normale' aanbieding lijkt dan niet toegestaan.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Ik heb t ff opgezocht in m'n boek sectie merkenrecht, dit is een discutabel geval wat zegmaar spelen met de mazen van de wet betekent, maar alle jurisprudentie wijst erop dat je hier wel degelijk een verloren zaak kan verwachten indien dit voor de rechter komt.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Voor de mensen die het niet kennen. In de Adformatie, rubriek TamTam sterft het van de goedkope rip-offs. Creatieve-nullen zeg maar. Denk dat er weinig aan te doen is. Mediamarkt kan moeilijk hard maken dat ze de uitvinder zijn van retail-rood (burp) en witte pijl. Het is meer de vraag of je als bedrijf als een cheapass te boek wil staan denk ik. Imago verhaaltje. En zoals willem169 al aanhaalde, Easyjet doet dat goed. En bij hun maakt het qua imago ook niet uit, je krijgt niet te eten en je gaat voor het goedkoopste. Feitelijk hebben ze beiden een ander soort klant. In jou geval is dat anders, jij probeert klanten weg te houden van de Mediamarkt. Terwijl een gemiddelde KLM-klant een heel ander profiel heeft dan een EasyJet passagier.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 13:27

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Hmz. Er is best veel aan te doen, tis denk ik alleen voorbehouden aan de KPN's van deze wereld om een legertje juristen hun kleur groen te laten beschermen. Mediamarkt heeft daar het geld niet voor (over) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

PowerFlower schreef op 06 maart 2003 @ 23:27:
Juridisch gezien mag je wel uitkijken trouwens. Satire/parodie mag alleen als het om niet-commerciële doeleinden gaat. Kortom, je mag zonder problemen een media-markt advertentie persifleren als grap, maar niet als reclame. Wil je het als reclame gebruiken, dan moet je het dus zo onherkenbaar maken dat de parodie zeker niet meer werkt... dat is dan ook de reden dat je nooit dit soort reclame ziet.
Subtiele verwijzing zoals EasyJet doet kan nog net, maar dat is heel iets anders natuurlijk.
Vergelijkende reclame mag in Nederland. Dat geen enkel A-merk dat doet komt vooral omdat consumenten het als agressief opvatten. Dat zal wel anders worden als er 1 schaap over de dam is. Je voordoen als een ander merk is weer een heel ander verhaal.

Wil je nou die reclamefolder echt even gewaagd maken, dan publiceer je op de helft van de pagina een scan van mediamarkt-folder. Met op de andere helft soortgelijke produkten en dan goedkoper in dezelfde layout. Weet je zeker dat je je doel bereikt en heb je nog een beetje iets orgineels.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Jagermyster schreef op 06 March 2003 @ 23:01:
[...]

Uuhm de mediamarkt is niet goedkoop, :|
Ik vind het niet echt slim om zo'n advertentie te maken, zo nep de media markt is een triest bedrijf. ze hebben nog geen winst gemaakt in hun finialen, waarom dan een media markt look a like gaan maken?

probeer juist anders te zijn. wij zijn zelf ook concurent van de media markt, en wij winnen met onze persoonlijke huisstyle wel van de mediamarkt, dat zeggen de klanten zelf ook.

maak iets anders, media markt heeft een goedkoop marketing buro, zeer simpele opzet en alles moet zo groot mogelijk, :/

Maak iets orgineels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Qorne:
Uuhm de mediamarkt is niet goedkoop, :|
Ik vind het niet echt slim om zo'n advertentie te maken, zo nep de media markt is een triest bedrijf.

Als je onbeargumenteerd dit soort uitspraken gaan doen moet je er rekening mee houden dat je niet geloofwaardig overkomt...

Qorne:
ze hebben nog geen winst gemaakt in hun finialen, waarom dan een media markt look a like gaan maken?

Werk je op de financiele afdeling joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Ik kan je verklappen dat als jij een folder publiceert met die vorm witte pijlen bovenin en die kleur rood, of sterk gelijkend op, en het gebruik van de zwarte balken met een wit logo er in, dat je dan best wel een probleem hebt en een ton mag neerleggen voor het gebruik van de huisstijl van MediaMarkt Holding BV / MediaSaturn. It's been done before zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

willem169 schreef op 07 maart 2003 @ 11:36:

[...]

Als je onbeargumenteerd dit soort uitspraken gaan doen moet je er rekening mee houden dat je niet geloofwaardig overkomt...

[...]

Werk je op de financiele afdeling joh?
Ow kijk ik was bang dat ik te offtopic ging, maar ik wil wel even door gaan, als je dat wil

Mediamarkt is te groot, met een te kleine inkoop afdeling,
Wat gebeurt er dan. ze kopen veel in van iets, maar omdat ze alles snel moet kopen ze vaak te duur in, een paar week later merken ze dat ze veel te duur met hun product zijn. (ze "spioneren" bij de concurenten) ze kunnen hem niet goedkoper maken want dan maken ze verlies.

wat gebeurt er ze hebben een overvloed in "oude" modellen voor een te dure prijs.

Ze blijven nog maanden met die producten zitten, en dan moeten ze ze wel goedkoper maken, men maakt dan verlies.
in het begin wou het wel maar naar 6maanden bleek al dat dit niet goed gaat.
Maar ze blijven door gaan met "verkeerd" inkopen.

Bijvoorbeeld hun Plasma schermen 90% van de schermen die ze hebben hangen zijn zeer oude modellen, die ze als een nieuw model proberen te verkopen.
de oude zijn vaak van mindere kwaliteit, maar ook de prijs is veel te hoog.
Dus die blijven hangen en worden niet verkocht. dat zorgt er voor dat er geen ruimte is voor nieuwe producten.

En ja ik weet wat van de financiele toestanden van de Media markt in nederland
er is 1 media markt die goed draait dat is de media markt in Amsterdam, die in friesland houd het niet lang meer uit denk ik...

Zo beter?

[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 07-03-2003 12:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59722

E-Mile schreef op 06 maart 2003 @ 23:43:
Ik heb t ff opgezocht in m'n boek sectie merkenrecht, dit is een discutabel geval wat zegmaar spelen met de mazen van de wet betekent, maar alle jurisprudentie wijst erop dat je hier wel degelijk een verloren zaak kan verwachten indien dit voor de rechter komt.
Nou dat valt m.i. wel mee. Het gaat namelijk om de vraag of er verwarringsgevaar aanwezig is. Daarbij zijn verschillende factoren van belang (PUMA/SABEL). Het enkel met elkaar in verband brengen "mere association" is onvoldoende om verwarringsgevaar aan te nemen. Verwarringsgevaar moet globaal worden gezien. Het gaat dus om een totaalindruk. Dit is dus een open norm, en dus aan de rechter om uit te zoeken of er sprake is van verwarringsgevaar.

Overigens zijn er veel meer manieren om iemand hierop aan te pakken als het beroep op het merkdepot niet werkt:
- Tekeningen en modellenrecht, als Media Markt een depot heeft althans
- Auteursrechtelijk
- En dan natuurlijk ook nog ongeoorloofde mededinging (onrechtmatige daad 6:162BW)

Ik zou het dus gewoon niet doen, juristen hebben vele manieren om je het leven zuur te maken, ook al hebben ze misschien geen gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Qorne schreef op 07 maart 2003 @ 12:52:
[...]

Ow kijk ik was bang dat ik te offtopic ging, maar ik wil wel even door gaan, als je dat wil

Mediamarkt is te groot, met een te kleine inkoop afdeling,
Wat gebeurt er dan. ze kopen veel in van iets, maar omdat ze alles snel moet kopen ze vaak te duur in, een paar week later merken ze dat ze veel te duur met hun product zijn. (ze "spioneren" bij de concurenten) ze kunnen hem niet goedkoper maken want dan maken ze verlies.

wat gebeurt er ze hebben een overvloed in "oude" modellen voor een te dure prijs.

Ze blijven nog maanden met die producten zitten, en dan moeten ze ze wel goedkoper maken, men maakt dan verlies.
in het begin wou het wel maar naar 6maanden bleek al dat dit niet goed gaat.
Maar ze blijven door gaan met "verkeerd" inkopen.

Bijvoorbeeld hun Plasma schermen 90% van de schermen die ze hebben hangen zijn zeer oude modellen, die ze als een nieuw model proberen te verkopen.
de oude zijn vaak van mindere kwaliteit, maar ook de prijs is veel te hoog.
Dus die blijven hangen en worden niet verkocht. dat zorgt er voor dat er geen ruimte is voor nieuwe producten.

En ja ik weet wat van de financiele toestanden van de Media markt in nederland
er is 1 media markt die goed draait dat is de media markt in Amsterdam, die in friesland houd het niet lang meer uit denk ik...

Zo beter?
Dit is per filiaal verschillend (niet voor niks is elk filiaal een BV op zich). Via de Holding wordt inderdaad vrij riant en soms verkeerd ingekocht, maar per BV kan er nog in gesneden worden wat dat betreft; het komt vaak genoeg voor dat we leuk bij een fabrikant kunnen bestellen omdat een van onze jongens voor ons filiaal heeft kunnen regelen, en dat die fabrikant dan toch een andere prijs (lees: 3x zo hoog) aan een ander filiaal rekent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

HunterPro schreef op 07 March 2003 @ 16:30:
[...]

Dit is per filiaal verschillend (niet voor niks is elk filiaal een BV op zich). Via de Holding wordt inderdaad vrij riant en soms verkeerd ingekocht, maar per BV kan er nog in gesneden worden wat dat betreft; het komt vaak genoeg voor dat we leuk bij een fabrikant kunnen bestellen omdat een van onze jongens voor ons filiaal heeft kunnen regelen, en dat die fabrikant dan toch een andere prijs (lees: 3x zo hoog) aan een ander filiaal rekent :P
ja daarom is het zo'n krom bedrijf. :+

ik denk maar zo "hard lopers zijn dood lopers."
ze gooien heel europa vol met vestigingen. dat kan gewoon niet goed gaan (of je moet extreem veel geld hebben maar het houd een keer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62810

ik zou het gewoon proberen, misschien ipv rood blauw ofzo. Kijk maar wat de reactie wordt, krijg je last dan verander je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
ik zou die pijl eraf halen, echter ze zullen niet snel een rechtzaak aanspannen of ze moeten de vormgeving van de folder beschermt hebben, maar zelfs bij een geringe wijziging vervalt die. Zie bijvoorbeeld http://www.mecca-cola.com voor de aanpassing die is gedaan tov Coca Cola...

Digital Media Junkie

Pagina: 1