willem169 schreef op 07 maart 2003 @ 11:36:
[...]
Als je onbeargumenteerd dit soort uitspraken gaan doen moet je er rekening mee houden dat je niet geloofwaardig overkomt...
[...]
Werk je op de financiele afdeling joh?
Ow kijk ik was bang dat ik te offtopic ging, maar ik wil wel even door gaan, als je dat wil
Mediamarkt is te groot, met een te kleine inkoop afdeling,
Wat gebeurt er dan. ze kopen veel in van iets, maar omdat ze alles snel moet kopen ze vaak te duur in, een paar week later merken ze dat ze veel te duur met hun product zijn. (ze "spioneren" bij de concurenten) ze kunnen hem niet goedkoper maken want dan maken ze verlies.
wat gebeurt er ze hebben een overvloed in "oude" modellen voor een te dure prijs.
Ze blijven nog maanden met die producten zitten, en dan moeten ze ze wel goedkoper maken, men maakt dan verlies.
in het begin wou het wel maar naar 6maanden bleek al dat dit niet goed gaat.
Maar ze blijven door gaan met "verkeerd" inkopen.
Bijvoorbeeld hun Plasma schermen 90% van de schermen die ze hebben hangen zijn zeer oude modellen, die ze als een nieuw model proberen te verkopen.
de oude zijn vaak van mindere kwaliteit, maar ook de prijs is veel te hoog.
Dus die blijven hangen en worden niet verkocht. dat zorgt er voor dat er geen ruimte is voor nieuwe producten.
En ja ik weet wat van de financiele toestanden van de Media markt in nederland
er is 1 media markt die goed draait dat is de media markt in Amsterdam, die in friesland houd het niet lang meer uit denk ik...
Zo beter?
[
Voor 3% gewijzigd door
Qorne op 07-03-2003 12:54
. Reden: typo ]