[Linux] Screen/putty over de zeik

Pagina: 1
Acties:

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Ik gebruik, denk ik, net zoals veel mensen screen op een linux pc en een windows pc met putty. Opzich werkt dat allemaal goed, maar af en toe flipt screen compleet, en krijg je niks meer dan rare binaire tekens, cat /dev/urandom lijkt er nog het meeste op...

Even een screenshot, klik erop voor de vergroting enzo: :)
Afbeeldingslocatie: http://roel.ath.cx/~roel/screen-sm.png

Als ik putty afsluit en opnieuw inlog het probleem weer een paar dagen/uur/minuten over, maar dat werkt dus niet makkelijk.. :(

Nog wat versie nummers:

Putty - Daily Build (2003-01-20) standaard versies hebben hetzelfe probleem
Screen - Screen version 3.09.13 (FAU) 5-Sep-02
sshd - sshd version OpenSSH_3.5p1
en op het schermpje zie je:
irssi - irssi 0.8.6 (20021117 1611)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb dat ook wel eens als ik doe iets van cat vmlinuz of dat soort grappen :) iig met grote binaries. het gebeurt me nooit vanzelf echter.

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
dan krijg je dat ja.. Maar tijdens normaal gebruik hoort zoiets toch niet ? :)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

frapex

got r00t

moet je ff detachen, en dan ff "reset" intypen (das reset van de terminal, nie van je computer hoor ;) ) tja als dat het niet oplost weet ik het ook niet meer

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Die reset zul je waarschijnlijk binnen de screen moeten doen, aangezien dat de terminal is die fsck'ed is (toch? ). Mocht je geen zin hebben om je draaiende app te sluiten kun je altijd nog ctrl+L proberen, dat is "redraw screen" sinds de allereerste vt100 terminals (if I'm correct)

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 19:22
Ik heb dit probleem ook gehad, en het kwam erop neer dat als iemand een bepaalde ascii teken gebruikte in een irc channel me complete terminal er zo uitzag als jij op dat plaatje hebt. (Erg leuk als de rest weet welk ascii char dat is, grrr :( ) Denk dus een bug in je irc client, nieuwste BitchX loste het probleem bij mij op

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 22:46

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Je kunt proberen om "Disable remote-controlled character set configuration" aan te zetten, misschien helpt dat.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Het is op de Linux pc zelf waarschijnlijk en dat krijg ik enkel wanneer ik de kernelimage cat.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Roel schreef op 06 March 2003 @ 22:32:
Ik gebruik, denk ik, net zoals veel mensen screen op een linux pc en een windows pc met putty. Opzich werkt dat allemaal goed, maar af en toe flipt screen compleet, en krijg je niks meer dan rare binaire tekens, cat /dev/urandom lijkt er nog het meeste op...
Zoals anderen al vertelden zal het komen doordat iemand dingen op IRC zet. Je terminal interpreteerd die tekens (net zoals LF, of CR of "zet de cursor op positie 5,10" etc). Blijkbaar hebben ze degene gevonden die je scherm verziekt. Iets dergelijks kan je krijgen als je een cat doet van een binary bestand.

Wat (meestal) helpt is om Ctrl-O en enter te geven. Soms moet je twee keer Ctrl-O doen voor je op enter duwt. Als dat niet lukt kan je nog Ctrl-V Ctrl-O enter proberen.

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Het heeft niet altijd met irc te maken, hij doet het af en toe ook als ik alleen in midnight commander zit.. En om het nog erger te maken: Het is compleet random!

Maar jvhaarst had de gouden tip, heb er al 2 dagen geen last meer van gehad.. Thanx! :)

Pagina: 1