Toon posts:

[win98se] De computer herstart zichzelf bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Wanneer ik mijn computer opstart, start de computer zich opnieuw op, op het moment dat het inlogscherm in beeld moet komen. De computer is in een soort opstartloop terecht gekomen. Hoe kom ik weer uit die opstartloop.

Wanneer de enige oplossing formateren is, kan ik dan mijn tweede hdd loskoppelen? Hierop staan namelijk al mijn bestanden, muziek, plaatjes e.d. Windows en al mijn programma's staan op de eerste hdd.

Mijn computer:

P2 266
384 Mb RAM
Win 98SE
Maxtor hdd: 1) 5 Gb met OS en progjes
2) 40 Gb met bestanden e.d.
Matrox Millennium 200 videokaart
Creative Sounblaster Live! 1024
modem, ethernetkaart

Dank

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09 11:10
Heeft ie het eerst wel gedaan? En heb je sinds de vorige keer iets veranderd (danwel hardware matig als software matig - zoals iets in de BIOS)?

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 22:15:
Wanneer de enige oplossing formateren is, kan ik dan mijn tweede hdd loskoppelen? Hierop staan namelijk al mijn bestanden, muziek, plaatjes e.d. Windows en al mijn programma's staan op de eerste hdd.
Ja, dat kan.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

bonzz.netninja

Niente baffi

tja, mijn ervaring ligt dat vaak in corrpted drivers. Probeer eens op te starten in veilige modus? (f8 bij opstarten)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ben je de enige die achter de PC werkt? Niet een 1 of andere grapjas die een loop in de autoexec.bat heeft gemaakt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat ikgedaan heb, is een update geïnstalleerd. Nadat de systeembestanden bijgewerkt waren, is de loop begonnen.

Ook onder veilige modus doorloopt de computer de loop.

Het is mijn eigen computer, standalone!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wanneer het opstartscherm zou moeten komen, is men net klaar met het autoexec.bat, maar die wordt in veilige modus als het goed is overgeslagen, zodoende zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen.

Wat voor update heb je precies gedaan? Het moet iets aan Windows zelf geweest zijn, omdat het in veilige modus ook gebeurt...

Wat je het best kan proberen is voordat het gebeurt > F8 > bevestigen van elke stap en dan kijken waar het mis gaat. Dat bestand vervolgens in veilge DOS modus verwijderen en kijken wat er gebeurd...

Dividend for Starters

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 16:54

bonzz.netninja

Niente baffi

weetnie of het een optie is, maar booten met win98 cd en opnieuw installen. Als het goed is raak je geen data kwijt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
De loop is doorbroken door een BSOD. Computer muurvast natuurlijk :(

Opnieuw opstarten en ... loopen maar weer.

Ik heb de systeem bestanden laten checken via het check programma van Windows zelf. Daarbij bleek User.exe beschadigd te zijn. Vanaf de CD-Rom opnieuw geïnstalleerd. Voor de rest geen foutmeldingen. Na het einde van de check-up, moest Windows opnieuw opstarten. Toen is de loop begonnen.

Met "bevestigen van elke stap" word ik niet echt wijzer. Een BSOD als ik een van de vxd bestanden niet laad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 17:21 ]

Pagina: 1