Toon posts:

[HDD] Harddisk bijna gecrasht - meer problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren zat ik rustig te internetten, start ineens spontaan de pc opnieuw op. De muziek stond nogal hard, dus ik hoorde niks raars. Pas bij het opstarten hoorde ik een zéér luid getik en geratel uit de systeemkast komen. Het klonk als de harddisk, ik hoorde 'm steeds opspinnen en weer uit gaan, en ondertussen een hard geluid alsof je een metalen pen tussen je fietsspaken zou stoppen (metaal op metaal).

Toen heb ik de pc uitgezet en een minuut later weer opgestart. Windows 2000 startte weer na een aantal blauwe schermen fatsoenlijk op, maar bleek het wisselbestand _compleet_ kwijt te zijn! Ik heb dat toen maar opnieuw ingesteld.

Nu ben ik natuurlijk gaan luisteren, en ik hoor wel vaker verdachte tikken en opspin/downspin geluiden die volgens mij uit de harddisk komen. Verder werkt alles wel prima.

Mijn vraag is nu: is deze harddisk dood aan 't gaan of kan het iets anders zijn? En is er iemand anders die ooit zo'n angstaanjagend geluid heeft gehoord?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:08

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Toch maar snel je gegevens gaan backuppen want je schijf lijkt me toch echt dood aan het gaan.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

...erm .... HD merk type .. ????

vond dit bij je specs " 30 GB IBM 4200 RPM " ... maar dat zal em wel nie zijn of wel ..?

... MMORPG Addict.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb dit ook gehad met een harde schijf van mij...een paar keer deed ie het nog goed na de eerste keer...maar daarna was ie niet meer aan de praat te krijgen.

Mijn advies: Snel je bestanden die je wilt bewaren ff op CD of iets dergelijks zetten.

Ik hoop dat je nog garantie hebt (had ik namelijk nog wel)

Hij stopt er dus binnenkort echt mee...

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 06 March 2003 @ 21:50:
...erm .... HD merk type .. ????

vond dit bij je specs " 30 GB IBM 4200 RPM " ... maar dat zal em wel nie zijn of wel ..?
Om het verhaal wat gemakkelijker te maken heb ik het verhaal vanuit mezelf geschreven, maar in werkelijkheid ging het om iemand anders z'n computer. Het gebeurde wel toen ik er op aan 't werk was.
Ik weet de specs niet meer uit m'n hoofd, alleen dat het een Maxtor 40GB 7200RPM is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Mijn vraag is nu: is deze harddisk dood aan 't gaan of kan het iets anders zijn? En is er iemand anders die ooit zo'n angstaanjagend geluid heeft gehoord?
Sja, kijk eens in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) onder het kopje "mijn HDD doet vaag, gaat/is het kapot?".

We kunnen verder echt weinig voor je doen. Lees de FAQ, check de schijf even, maak alvast backups, controleer de schijf om de week oid, etc..etc..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.