XP, Chello, "Network cable unplugged" met startup

Pagina: 1
Acties:

• foolish_child
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11-2025
Sinds ik XP heb geinstalleerd krijg ik steeds de "network cable unplugged" foutmelding bij het opstarten. Ik moet elke keer de kabelmodem af- en aanzetten (stekker eruit). Wel vervelend dus. Ik heb hier al doorgezocht en enkele ideeen geprobeerd, mijn DNS/ IP settings zijn wel automatisch bijvoorbeeld. Heeft iemand wel een gooie oplossing hiervoor?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

je hebt waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt met de auto-sensing van de kaart,

probeer eens de volgende instellingen:
10 half duplex hard ingesteld
100 half duplex hard ingesteld
autosensing (los dus)
en eventueel de full duplex varianten maar dat denk ik niet

je kaart autosensed namenlijk gewoon tot hij in windows komt, en dat gaat blijkbaar goed, anders had hij vast niet conenction LOST gezegt, maar nu verteld windows dat hij anders moet gaan doen, en dan gaat het blijkbaar fout. hangt dus ook van de hub/switch/modem/router af wat je instellingen moeten zijn.

openkat.nl al gezien?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Op de helpdesk laten we mensen altijd de boel op 10 mbit half duplex vast zetten. Dat werkt het stabielst.

Mocht je het zo 1-2-3 niet kunnen vinden: het staat hier: Start > Configscherm > Netwerkverbindingen > Eigenschappen van je LAN-verbinding > knop 'Configureren' > tabblad 'Geavanceerd' > Duplexmodus (heet wel eens iets anders maar je vindt 't wel)

[ Voor 55% gewijzigd door Bergen op 07-03-2003 09:26 ]

• foolish_child
Gevonden - onder Advanced, Media Properties. Er zijn de mogelijkheden : 10 Half Duplex, 10 Full Duplex, Auto. Het was op auto. Ik zet het op 1/2 duplex, computer restart, blijft verbonden.
Maar - dat deed het eerder ook. Restart heeft mij nog nooit mijn verbinding gekost. Als ik de computer voor een langere tijd uitzet, dan pas krijg ik de "Network Cable Unplugged" bericht en moet ik weer naar beneden om de kabelmodem uit de stopcontact te halen.
Bedankt voor je ideeen, helaas heeft het niet geholpen.
Waarom zou het alleen werken als Windows als eerst opgestart is en daarna een berichtje krijgt van de kabelmodem van "HOI - ik heb hier het internet"

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

je kabel modem houd waarschijnlijk een mac address vast voor een bepaalde tijd oid.

en als jij dan te lang niet aan de cable modem hebt verteld dat hij naar jouw mac address moet luisteren dan zou het wel eens kunnen dat hij zijn mac-field leeg maakt (lijkt me vaag trouwens maar toch) en dat hij dan alleen een mac wil gaan lezen van een computer die al aanstaat, die cable modems kennen de vaagste beveiligingen dus zoiets is volgens mij nog best mogenlijk.

kortom, gewoon je pc niet zo lang uit laten staan, mocht je er geen reden toe hebben om hem aan te laten staan, probeer dan DPC eens, en installeer de koe :P

openkat.nl al gezien?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dit wel eens gehad met een PC waar het schroefje dat de netwerk-kaart in zijn PCI slot zou moeten houden niet vast genoeg zat. Kaart ging blijkbaar trillen/uitzetten/whatever en na elke reboot was de verbinding weg. Schroevendraaier erop: klaar :)

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Ik kan me niet echt voorstellen dat het kabelmodem- of hardware-afhankelijk is: met Windows 98 had TS (topicstarter, welkom op GoT foolish_child :)) er geen last van.. Veranderen drivers misschien iets aan de werking?

• foolish_child
Hoi elviver :)

Supervaag inderdaad maar na een beetje rondsnuffen heb ik de nieuwe drivers van 3COM geinstalleerd. Van 4.05 naar 4.31, eigenlijk. Vanochtend deed ik de compie aan en hij was meteen weer online. Misschien inderdaad de driver . . .

Ik had het ook hard ingesteld op half-duplex, trouwens. Dit werkte toch niet goed zonder de nieuwe driver.

[ Voor 19% gewijzigd door foolish_child op 08-03-2003 18:05 ]

• foolish_child
Raar! Werkt nu twee dagen op de drie. Doh!

Verwijderd

Bij Chello schijn je een goede aansluiting te kunnen krijgen en een problematische zo lijkt het hier in de buurt tenminste.Hier 3 Situaties op hetzelfde kabelnet.

1)
Ik heb een HUB rechtstreeks op het modem aangesloten en daarop diverse Pecees wat regelmatig wisselt elke keer als ik een PC opstart krijgt de desbetreffende NIC (die op auto IP verkrijgen staat ingesteld) keurig een IP adres van Chello,ook als er een NIC aangemeld wordt voor de eerste maal.

2)
Mijn maat zijn zus koppelt regelmatig zijn PC af en hangt vervolgens haar Laptop aan de kabel om zo te surfen,gaat mijn maat vervolgens weer online (althans dat probeert ie) dan krijgt ie geen IP toegewezen via DHCP en moet ie vervolgens Chello gaan bellen om zijn aansluiting weer vrij tegeven.

3)
Mijn zus heeft weleens enkele weken haar PC niet aanstaan en kan dan ook geen verbinding meer maken (modem blijft wel online) modem ressetten helpt soms (meestal niet) en ook zij moet dan naar de Helpdesk gaan bellen en dan ressetten ze daar wat ofzo en kan ze weer online.

Bij Chello word in beide gevallen gesugereerd dat men meerdere Pecees in een Netwerk toepast en dat hun server computers dan dmv controle op de MAC adressen van de NIC's het modem blockt.Er word echter niet moeilijk gedaan en er word zonder vragen en problemen het modem weer vrijgegeven.Men zegt dat het IP voor langere tijd aan de NIC en aan het modem gekoppeld blijft en dat er per Modem(lees aansluiting) maar een verstrekt wordt.Ik zelf had er daarintegen afgelopen Zondag netjes 5 IP's verkregen van Chello.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 00:32 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Als jij 5 IP's van Chello krijgt staat er toch echt iets mis bij jouw gegevens! :) Misschien staat er perongeluk ergens iets op een zakelijk account ingesteld ofzo... Nouja vind jij vast niet erg. ;)
Pagina: 1