[UPC] problemen met betaling (zoals gewoonlijk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Topicstarter
Kreeg vandaag een factuur van UPC: Te betalen na opzegging.
In januari 2002 zijn die ****** op het idee gekomen voor de maand februari 2002 alle abonnees een acceptgiro te sturen met de mogelijkheid om in het vervolg gebruik te maken van automatische incasso. Maar dat deed ik al. Ik die acceptgiro destijds genegeerd, want het zou (dacht ik) toch wel afgeboekt worden.

Krijg ik vandaag van mijn vader een fax, met een factuur van ruim € 65,-, of ik die even wil voldoen en anders komt de deurwaarder even langs. (Vind mijn pa dus niks, logisch).
Maar ik heb in een heel jaar tijd geen enkele betalingsherinnering gezien, en ineens is daar de laatste aanmaning! Dat mag toch niet? Wettelijk gesproken moet je toch een herkansing krijgen om te betalen? Na 30 dagen na het verlopen van de factuur? Gooien ze nu zomaar € 20,- erbovenop, na een heel jaar geen enkele berichtgeving!

Aangezien ik, zoals de meeste NL-ers de afschriften van de bank gewoon bewaar, heb ik dus zojuist kunnen zien dat de afboeking idd nooit heeft plaatsgevonden.
Enerzijds dus mijn fout dat het nooit betaald is, maar ik ging er, naar mijn mening, enigszins terecht van uit dat een lopende automatische incasso zou blijven doorlopen... En de intrekking van deze automatische incasso heb ik pas per 1 maart 2002 laten ingaan, tegelijkertijd met mijn opzegdatum van 1 maart 2002.

En de grap is natuurlijk, zoals altijd bij UPC, dat ik de borg van het modem ook nooit heb teruggezien.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt, dat ie wél zijn borg heeft teruggehad?

Ik ben dus behoorlijk pissed off over de gang van zaken, en ga zometeen een brief tikken die aangetekend richting UPC gaat. Leg gewoon het hele verhaal uit, en kaart tevens de borg aan. Ik ben geen wanbetaler, dus ik wil die maand sowieso wel betalen, maar geen extra kosten, want ik vind dus dat UPC evengoed fout is geweest. Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Verspil geen geld aan een aangetekende brief. Verreken de gemiste betaling met de borg, laat de verhoging zitten. Laat dit alles wel even weten dmv een normale brief zodat je later documentatie hebt. Feitelijk is het onbelangrijk dat UPC het ontvangt wat ze doen toch niets met brieven (en faxen en telefoontjes en emailtjes).

Ik heb al diverse formulieren, telefoontjes en 2 faxen aan UPC gericht over foutieve facturen sinds feb 2002 en nooit iets zinnigs als antwoord gekregen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 06-03-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, leuk, maar als ik een 'aangetekende brief met handtekening retour' verstuur, kan ik de verrekening op de enige en juiste manier kenbaar maken! Dat is het hele punt!! Ik MOET een bevestiging hebben van UPC (Jan van Leeuwen heet de verantwoordelijke daaro) om vrijuit te gaan!
Als ik de borg met de gemiste betaling verreken, krijg ik zelfs nog 3ct retour. Daarom vind ik die factuur gewoon onbeschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je borg hoger is dan het verschuldigde bedrag (lijkt me wel), is verrekening een hele normale procedure. Stuur iig die aangetekende brief, eis verrekening, stel ze een betalingstermijn voor (twee weken tot een maand is normaal), en bewaar een kopietje thuis - mocht de deurwaarder alsnog langskomen, dan heeft 'ie wat te lachen voor zijn moeite.

[edit:]Ok, voor die drie cent hoef je geen betalingstermijn af te spreken. Het gaat erom dat je ze geen geld schuldig bent. [/edit]

Want dat die zich rotlacht als je dit uitlegt spreekt vanzelf. Dat 'ie langskomt is ongeacht wat je doet ook niet uitgesloten, als ik de berichten over UPC zo lees. Geeft niks, dan kijkt er eens een normaal mens naar het papierwerk - en krijgt UPC trouwens ook een gepeperde rekening van hem, dat vind je vast niet erg.

Overigens ga ik er dan wel vanuit dat je een papiertje hebt (verzendbevestiging, oid) waaruit blijkt dat je het modem hebt ingeleverd. Dat is namelijk jouw bewijs dat je de borg terug kan claimen. Zonder dat bewijs wordt het een aanzienlijk lastiger verhaal.

Wat Rukapul's advies betreft: dat is niet handig. Als hij gelijk heeft, dan is zo'n brief namelijk alleen handig voor de rechtbank - en dan kan je maar beter zorgen dat je kan bewijzen dat je die brief verstuurd hebt.

[edit2:] Nou vergeet ik het belangrijkste te melden: financiele administratie is jouw kant van het verhaal net zolang melden tot de tegenpartij er notie van neemt. Dat betekent dat je zeker moet weten dat je gelijk hebt en vooral dat je er je niet druk over moet maken! Je tegenstander is de programmeur van hun financiele systeem, en die levert ook geen nachtrust in omdat hij jou dwarszit. Zijn enige zorg is om alle facturen die terecht zijn, verzonden te krijgen. Als dat betekent dat er ook onterechte fakturen worden verstuurd, soit. Onbeschoft? Als iemand die faktuur aan jou persoonlijk uitgetikt had, jah. Maar dat is niet het geval...

Brief versturen, pintje pakken en afwachten. Maar je vooral niet druk maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Rataplan op 06-03-2003 21:56 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Een normaal verstuurde brief heeft dezelfde bewijslast als een aangetekende brief. Desnoods stuur je hem per post en per fax (met afleverbevestiging zoals veel faxen kunnen).

UPC is gewoon al de moeite niet waard en ook het extra geld van het aangetekend verzenden of bellen met hun supportdesk. Het brengt een oplossing NIET dichterbij. Laat de deurwaarder maar komen en laat hem je documentatie zien :) (Of die komt vraag ik me af want ik betaal al een jaar een bepaald deel van de factuur niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeps, ik heb dat modem ingeleverd, én daar het bewijs nog van. Borg was 45,38, verschuldigd abonnementsbedrag was 45,35. Ik krijg dus wettelijk gezien zelfs nog geld van ze, maar ik heb zelfs nooit meer wat van ze gehoord! En nu dus ineens die brief. Nogmaals: onbeschoft! Als de verantwoordelijke niet akkoord gaat, zie ik ze wel in de rechtbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rukapul schreef op 06 maart 2003 @ 21:53:
Een normaal verstuurde brief heeft dezelfde bewijslast als een aangetekende brief. Desnoods stuur je hem per post en per fax (met afleverbevestiging zoals veel faxen kunnen).
Sorry Rukapul, maar ik vraag me toch af of je weet wat je zegt.

Een normaal verstuurde brief heeft dezelfde rechtsgeldigheid als een aangetekende brief, het verschil is dat je met een normale brief niet kan bewijzen dat 'ie verstuurd is. En juist dat bewijs heb je nodig als de deurwaarder op de stoep staat.
Anoniem: 23544 schreef op 06 March 2003 @ 21:56:
Jeps, ik heb dat modem ingeleverd, én daar het bewijs nog van. Borg was 45,38, verschuldigd abonnementsbedrag was 45,35. Ik krijg dus wettelijk gezien zelfs nog geld van ze, maar ik heb zelfs nooit meer wat van ze gehoord! En nu dus ineens die brief. Nogmaals: onbeschoft! Als de verantwoordelijke niet akkoord gaat, zie ik ze wel in de rechtbank.
Heel goed, vertel je vader maar dat iedereen rustig kan gaan slapen ;) You have no problem, zodra je kan aantonen dat UPC dat ook hoort te weten.

Het kan trouwens in het geheel geen kwaad om bij die aangetekende brief een faktuur voor de kosten van "onderhavig schrijven" te doen. "En mocht ik op [datum] geen volledige kwijting van deze schuld ontvangen hebben, dan stel ik u bij deze voor alsdan in gebreke en wijs ik u erop dat alle in- en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen", zoiets. Wedden dat ze snel reageren? Alleen betaling van de kosten van die brief hoeven ze misschien niet te voldoen, maar de aandacht zal je zeker trekken ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Rataplan op 06-03-2003 22:02 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Rataplan schreef op 06 maart 2003 @ 21:58:
[...]
Sorry Rukapul, maar ik vraag me toch af of je weet wat je zegt.
Ik weet wat ik zeg, maar koos net het verkeerde woord zoals je hieronder verbeterd.
Een normaal verstuurde brief heeft dezelfde rechtsgeldigheid als een aangetekende brief, het verschil is dat je met een normale brief niet kan bewijzen dat 'ie verstuurd is. En juist dat bewijs heb je nodig als de deurwaarder op de stoep staat.
Je hebt de brief niet eens per se nodig als de deurwaarder bij je op de stoep staat. De deurwaarder hoef je alleen maar te laten zien dat je geen schuld hebt en dat kan topic starter: te betalen - borg < 0 !

Die brief is extra. Hij kan gebruikt worden voor de deurwaarder en later evt. een rechter om aan te tonen dat je geprobeerd hebt tot een vergelijk te komen en dat UPC daar niet op in is gegaan. Een bewijs van aflevering is maar een klein aspect en feitelijk niet belangrijk hier, aangezien een rechter geen reden heeft om aan te nemen dat hij niet verstuurd is en een bedrijf geen beroep mag doen op het mogelijk verloren zijn gegaan tijdens transport.
Het kan trouwens in het geheel geen kwaad om bij die aangetekende brief een faktuur voor de kosten van "onderhavig schrijven" te doen. "En mocht ik op [datum] geen volledige kwijting van deze schuld ontvangen hebben, dan stel ik u bij deze voor alsdan in gebreke en wijs ik u erop dat alle in- en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen", zoiets. Wedden dat ze snel reageren? Alleen betaling van de kosten van die brief hoeven ze misschien niet te voldoen, maar de aandacht zal je zeker trekken ;)
Dat trekt ook niet de aandacht. Ik heb al meerdere faxen verstuurd (met ontvangstbevestiging) waarin ik buiten het feitelijke punt UPC aansprakelijk heb gesteld voor de kosten van hun helpdesk, het uitrekenen van het juiste factuurbedrag, tijd voor het schrijven van de brief, etc. En geen reactie hoor ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 06-03-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jullie reacties stellen me in ieder geval dusdanig gerust, dat ik die brief heel fijntjes ga aangetekend ga versturen, en dan lekker alles naar mijn vader door ga geven, zodat, mocht de deurwaarder komen, hij hem die mooie papiertjes onder zijn neus kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63280

Kreeg gisteren ook weer een rekening over een zogenaamd openstaand bedrag van € 67 ( wat al lang betaald is ). Voor 20 maart betalen, anders adminstratiekosten erbij en een dag later afsluiten. De helpdesk gebeld: eindelijk verbinding "Ik ga het even voor u nakijken". Prompt werd de verbinding verbroken, en dat tot DRIE KEER TOE!!! Heb ook nooit de borg voor de modem teruggekregen.
Moet ik mezelf soms in de UPC-winkel opblazen om enige aandacht van die debielen te krijgen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je bevind je in een uiterst riante positie met zicht op verrekening, waarbij je op 0 uitkomt. Beroep je op verrekening, stuur inderdaad die aangetekende brief (daarna hoef JIJ niets meer te doen, ook niet als er weer (nutteloze) aanmaningen met deurwaarderdreigingen erin) en haal vooral die verhoging van het te betalen bedrag af, want verhogingen betalen is echt onzin, daar hebben we een keurige verzuimregeling voor in de wet. Laten de meeste bedrijven nou keurig geen mooie ingebrekestellingsbriefjes sturen, want ze blijven te lief >:)

hopelijk staat er niet teveel in de algemene voorwaarden over administratiekosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf ook wat problemen met upc.

midden november 2002 hebben ze mij afgesloten wegens overmatig dataverkeer (volgens hun). in de brief die ik daarbij kreeg stond duidelijk vermeld dat als ik niet binnen 7 dagen zou reageren mijn abonnement definitief zou worden afgesloten. ik heb daar dus verder niet op gereageerd. Maar kreeg eeneens wel een rekening voor de maand dec. ik direct gebeld en commentaar van hun was dat mijn abonnement helemaal niet was afgesloten volgens hun systeem, oplossing zou zijn om een brief te schrijven naar klanteservice. Ook kreeg ik een brief of ik mijn modem wilde terugsturen. (lijkt me dat dat alleen moet als abonnement is opgezegd). modem opgestuurd en borg is verekend met openstaand bedrag. met nu ook nog een rekening voor de maand januari. Net weer een laatste herrinering gehad voor deze rekening (2 maanden - borg is iets van 50,-) en een waarschuving dat als ik niet voor 23 maart betaal er 15,- extra kosten in rekening worden gebracht.
Ik heb geen zin om te betalen en heb ze maar weer een brief gestuurd. maar ben bang dat dat niet helpt. maar heb ook niet zo zin om straks een deurwaarde op de stoep te hebben.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Bij mij ongeveer hetzelfde:
In oktober 2002 afgesloten wegens spammen (nooit gedaan, maar volgens hun wel..)..
Meteen een brief gestuurd dat ze de boom in konden met hun abbo, en ik adsl aangechaft.
Maar: ze sturen nu dus nog steeds fakturen, ondanks dat inmiddels wel al het modem is opgehaald (begin januari)..
blijft lachen als ik weer een upc envelop op de mat zie..
ze blijven sturen en manen, maar doen vervolgens niets
:+

[quote]cosmoOo schreef op 07 March 2003 @ 15:24:
ik heb zelf ook wat problemen met upc.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Anoniem: 23544 schreef op 06 maart 2003 @ 22:46:
Jullie reacties stellen me in ieder geval dusdanig gerust, dat ik die brief heel fijntjes ga aangetekend ga versturen, en dan lekker alles naar mijn vader door ga geven, zodat, mocht de deurwaarder komen, hij hem die mooie papiertjes onder zijn neus kan schuiven.
Iedereen heeft hier gelijk en ik zou persoonlijk ook een aangetekende brief sturen.
Doe zoveel als het maar mogelijk voor je is om te kunnen aantonen en bewijzen dat je in je recht staat.
Bewaar dus idd alles wat maar relevant en belangrijk kan zijn.
Zoals je net aangeeft met het ontvangstbewijs van je ingeleverde modem etc. etc.

Het is verontrustend wat ik in deze tread lees over het feit dat er veel mensen zijn die geen reactie krijgen, wat ze ook proberen en doen.
Ik heb gelukkig niets met ze te maken omdat er eenvoudig geen kabelinternet in onze plaats beschikbaar is.
Succes in elk geval en hou ons op de hoogte van je ervaringen..je zal zeker de enigste niet zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

een ontvangsbewijs voor je modem is ook leuk. upc zegt zelf ook dat je zo'n bewijs moet bewaren. maar als je het modem gewoon op hun kosten wil opsturen (hebben antwoordnr) krijg je dus geen bewijs van verzending van de post. je krijgt alleen bewijs als je zelf betaald voor het versturen. (dat was iig bij mij het geval)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
cosmoOo schreef op 07 March 2003 @ 16:06:
een ontvangsbewijs voor je modem is ook leuk. upc zegt zelf ook dat je zo'n bewijs moet bewaren. maar als je het modem gewoon op hun kosten wil opsturen (hebben antwoordnr) krijg je dus geen bewijs van verzending van de post. je krijgt alleen bewijs als je zelf betaald voor het versturen. (dat was iig bij mij het geval)
Goede tip van je dus ;) Opsturen terwijl je het zelf betaalt dus.
Op het moment dat je het verstuurd heb je zoiets van "zonde van je geld" maar als je problemen hebt zoals de topicstarter zou je uiteindelijk misschien wel blij kunnen zijn dat je het betaald hebt opgestuurd en dat je het papiertje in je handen hebt... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

En verder, de deurwaarder kan helemaal niets en is gewoon een veredelde postbode. UPC zal eerst bij de rechter een vonnis moeten halen voordat een deurwaarder aan zijn ambtelijke taken kan beginnen, dwz je spullen ophalen. Voordat het zover is, moet UPC eerst de rechter dus overtuigen dat ze het allemaal wel goed op orde hebben en daadwerkelijk iets te vorderen hebben. In de meeste zaken ligt dat gelukkig heel anders >:) Die deurwaarderdreiging is dan ook een slap dreigement, nodig 'm maar meteen uit voor de koffie :7

UPC gaat echt geen rechtzaak aanspannen voor EUR 50, zeker als haar overwinningskansen nihil zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Update van mij :+ Na een jaar van gezeik over onterechte (dubbele) facturen voor radio/tv met UPC heeft UPC nu besloten het 'openstaande' bedrag op te eisen. Vanaf 21-3 komt daar 15,49 herinneringskosten bij en vanaf 22-3 worden er diensten afgesloten.

Ik heb bewijzen dat ik alle verschuldigde bedragen voor radio/tv via het energiebedrijf heb betaald en alle maanden van Chello ook heb voldaan (op een paar cent misschien na omdat ik geen wijs meer werd uit hun facturen).

Ik ga dus niet betalen, maar zal eens een brief schrijven (na talloze mails, gebel met supportdesk en 2 faxen).
Wekkel schreef op 07 March 2003 @ 17:35:
Voordat het zover is, moet UPC eerst de rechter dus overtuigen dat ze het allemaal wel goed op orde hebben en daadwerkelijk iets te vorderen hebben. In de meeste zaken ligt dat gelukkig heel anders >:) Die deurwaarderdreiging is dan ook een slap dreigement, nodig 'm maar meteen uit voor de koffie :7

UPC gaat echt geen rechtzaak aanspannen voor EUR 50, zeker als haar overwinningskansen nihil zijn..
En hoe zit het nu als ze niet op tijd reageren op mijn brief en me doodleuk afsluiten. Heb ik in dat geval kans om ze voor het gerecht te dagen? Duurt dat lang (kort geding)? Kost me dat wat (ervan uitgaande dat ik alles kan documenteren)? Kan ik per afgesloten uur tv en/of Internet een fors bedrag schadevergoeding eisen?

Ik heb nl. geen zin om te buigen voor de methoden van dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik durf het bijna niet te zeggen :X maar stuur een aangetekende brief met bewijsmateriaal waarbij je ze per 22-3 "voor alsdan" in gebreke stelt als ze je toch afsluiten. Maak melding van een dwangsom (hoogte, termijn en criteria), stel vast dat hun manier van zakendoen "onbehoorlijk" is, en hoop er het beste van.

Als ze je onterecht afsluiten kan je het beste met een wetswinkel of advocaat gaan praten over je juridische mogelijkheden, maar het zal niet van de ene dag op de andere geregeld zijn - al bestaat de kans dat ze meteen willen schikken als de dagvaarding op de mat ploft.

Misschien aardig om te eisen dat zij jouw overstap naar een andere provider financieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Vorig jaar november hadden ze me ook (onterecht!) afgesloten, heb na 3 maanden eindelijk een antwoord gekregen wat nog niet eens goed in ging op alle punten. Dus laatst maar weer een brief op de fax gedaan.

Door die lui ben ik immers over de 200 euro kwijt omdat ik moest switchen naar een andere provider. Hadden ze op tijd gereageerd was dit niet noodzakelijk geweest. Zijn een stelletje dodo's daar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, gisteren dus het briefie aangetekend verstuurd. Kost me wel wat, maar altijd minder dan het bedrag wat ze wilden ontvangen.

Zo te zien zijn er dus meer mensen die onterecht rekeningen en aanmaningen krijgen, wellicht moeten we de Stichting voor Terechtwijzing UPC eens oprichten. Het is me duidelijk dat zij hun administratie dus totaal niet op orde hebben, anders zou alles wel wat beter verlopen.
Het lijkt me niet dat wij als consument hoeven te pikken dat de kabelboeren ons zo'n beetje uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Rukapul schreef op 07 maart 2003 @ 20:20:
En hoe zit het nu als ze niet op tijd reageren op mijn brief en me doodleuk afsluiten. Heb ik in dat geval kans om ze voor het gerecht te dagen? Duurt dat lang (kort geding)? Kost me dat wat (ervan uitgaande dat ik alles kan documenteren)? Kan ik per afgesloten uur tv en/of Internet een fors bedrag schadevergoeding eisen?

Ik heb nl. geen zin om te buigen voor de methoden van dit bedrijf.
Ik vrees dat de kosten en de ellende de moeite eigenlijk niet waard zijn. Een kort geding is niet gratis en dat voor een beetje tv. Investeren in een schotel is dan een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor het upkicken, maar het vervolg is er:

Mijn ouders kregen vandaag een verdubbeling van het bedrag aangemaand en tevens de dreiging met het gerechtshof!
Ik ben zwakjes uitgedrukt laaiend op UPC. Geen antwoord retour en toch het lef hebben om gewoon door te gaan.
Ik heb het incassobureau al op de hoogte gesteld van mijn uiterste ongenoegen over het schofterige gedrag van UPC. Moet van hun alle correspondentie en bewijsjes opsturen via de fax, zodat ik dus bewijs dat ik alles op orde heb.
Dan zouden zij dus contact opnemen met UPC dat deze zaak gesloten is.

Otherwise: volgende afspraak in de rechtbank, kunnen we nog lachen.

:( :( :( :( KUTBEDRIJF! :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Maak je geen zorgen. Wanneer het Incassobureau aan jouw bewijsmateriaal ziet dat jij in je recht staat wikkelen zij het verder af met de eisende partij.

Heb zelf ook eens iets dergelijks gehad. Monitor die ik online besteld had, onder rembours betaald, en vervolgens ging het bedrijf waar ik het gekocht had failliet. Paar weken later werd ik door incassobureau benaderd dat ik nog een bedag van €500 verschuldigd was. Nadat ik gebeld had en ook om mijn gelijk aan te tonen mijn bewijzen moest faxen heb ik er daarna nooit meer wat van gehoord. Dat heeft het incassobureau vervolgens afgewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-07 22:46
UPC heeft een waardeloos administratie systeem, door de overgang van een ouder systeem zijn veel fouten gemaakt (Staat ook in het jaarverslag als reden voor de vele spooknota's) UPC denkt erg sterk te staan vooral die figuurtjes aan de foon die denken alles te kunnen zeggen. Het beste wat je kunt doen is met je hele hebben en houden aan nota's naar een UPC winkel te wandelen en deze samen met de desk medewerker uit te zoeken. Zoniet dan ook niets betalen. Ik ben ondertussen na veel plussen en minnen ook uit gekomen op € 0,- maar weiger nog steeds om ze te machtigen maar weiger ook nog steeds om de extra administratie kosten voor een acceptgiro te betalen. (vind deze kosten zowiezo buitensporig hoog, net als de incasso kosten van € 15,-)

UPC blijft een zeik bedrijf, en ik vraag me af hoeveel mensen er niet te veel hebben betaald gewoon doordat ze nooit en te nimmer naar de rekening kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Anoniem: 23544 schreef op 02 April 2003 @ 16:57:
Sorry voor het upkicken, maar het vervolg is er:

Mijn ouders kregen vandaag een verdubbeling van het bedrag aangemaand en tevens de dreiging met het gerechtshof!
Dat was laatst nog bij kassa! Als het daadwerkelijk een zaak wordt bij de rechter dan moet je sowieso een 'verweerschrift' indienen met alle punten waarom jij goed zit en UPC fout. Veel mensen schijnen dit niet te doen en dan kan de rechter eigenlijk alleen maar in je nadeel oordelen. Het schijnt echter dat als jij een verweerschrift schrijft dat UPC daar standaard niet op reageert en UPC dus waarschijnlijk ongelijk krijgt :)
Ik ben zwakjes uitgedrukt laaiend op UPC. Geen antwoord retour en toch het lef hebben om gewoon door te gaan.
Ik heb het incassobureau al op de hoogte gesteld van mijn uiterste ongenoegen over het schofterige gedrag van UPC. Moet van hun alle correspondentie en bewijsjes opsturen via de fax, zodat ik dus bewijs dat ik alles op orde heb.
Dan zouden zij dus contact opnemen met UPC dat deze zaak gesloten is.

Otherwise: volgende afspraak in de rechtbank, kunnen we nog lachen.

:( :( :( :( KUTBEDRIJF! :( :( :( :(
Begrijpelijk :/

Ik zie dat er ook nog wat reacties op mijn post hierboven waren gekomen (thx Wekkel). Ik had ruim van tevoren nog een brief+fax gestuurd, maar geen reactie :( Een week voor aangekondigde afsluiting het toch nog maar via de helpdesk geprobeerd: 3 dagen gebeld, telkens ca. 40 minuten bezig en dan de dag erna weer gebeld of het inmiddels goed in het systeem stond, etc.

Aangezien ik niet afgesloten ben neem ik aan dat m'n saldo nu op EUR 0 staat (finally), maar nu ben ik dus bezig om m'n onkosten vergoed te krijgen.

Het lijkt wel alsof UPC elke brief met een claim voor vergoeding van schade als niet ontvangen beschouwt. Ik heb nl. in elke brief, fax of E-mail een schadevergoeding geeist voor gemaakte kosten en ongemak en nooit antwoord ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-07 22:46
voor afsluiten moeten ze iemand langs sturen (kan volgens mij nog niet op afstand, maar zit in die grijze kastjes langs de weg) en wordt volgens mij alleen als dwang gebruikt om je sneller te laten betallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Weer een een schopje.

Ik zit momenteel met het zelfde probleem,.

Vanaf december 2003 heb ik UPC Chello.
Ik heb UPC vanaf dag 1 op acceptgiro gezet.
Na alle enge verhalen leek dit mij heel verstandig.
Ook al rekenen ze 1 euro per acceptgiro ( en krijg je er 2 , 1 voor kabel en 1 voor chello internet ), zou dit mij heel veel geld en irritatie's schelen.

Nu ging het tot februari goed, geen dubbele rekeningen of andere rotzooi.
Ik heb upc dus toen maar op automatische incasso gezet, want betalen moet je toch.
Alleen bleek in februari dat mijn rekening automatische incasso niet toestond.
( of ik een typfoutje op de groene kaart gemaak hebt, daar dat moet ik nog navragen)

Hier komt het probleem
Tot 18 april heb ik geen facturen meer gehad van UPC.
En na telefonisch contact blijkt dat ik ze ook niet krijg.
Tenminste, als ik euro 13.50 per factuur betaal.

18 April heb ik een SMS van UPC gehad dat er iets mis is met de betaling.
En gisteren heb ik een dreigbrief gehad voor de gemiste betalingen.
Nu betaal ik euro 1.5 extra volgende maand ivm gemaakte kosten.

Maar,
hoe kan ik betalen voor iets dat ik niet krijg, en geen overzicht kan hebben van wat ik moet betalen.
Bellen heeft geen zin, want een zinnig antwoord kunnen ze niet geven, en de facturen die ik nooit gekregen heb, sturen ze niet kosteloos op.
Reactie;s op de brieven krijg ik ook niet.

Wie is nu in gebreke?
Ik wil wel betalen, maar ik wil heel graag weten voor wat.
En ik heb recht op kopiefacturen, want die wil ik graag in mijn administratie houden.
En wat kan ik nog doen?
Bellen heeft geen zin, brieven sturen ook niet.
Aangetekend helpt misschien, maar dan heb ik een naam en adres nodig

edit:
Ik krijg heel erg zin om 500 kopieetjes van mijn brieven naar het antwoordnummer te sturen, zodat ze nu wel eens reageren.
Maar dat zal alleen maar de kosten van het abbo voor anderen opdrijven.
Maar ik ben wel redelijk dichtbij de wanhoop.
Ik wil gewoon betalen, ik wil gewoon klant blijven, maar waar ik recht op heb, krijg ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door weeraanmelden op 07-05-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

even een schopje en een update.
Ik ben nog geen stap verder bij UPC.

Maar het volgende.

Ik woon in regio amsterdam, en daar krijg ik 2 facturen:
1 voor Kabel, en 1 voor Internet.

Als ik alles tegelijkertijd aangevraagd had, kwam alles op 1 factuur.
Maar...

Achteraf is deze handeling niet mogelijk (?!)
Dit betekend als ik UPC niet wil machtigen, ik altijd 2x 1 euro zou betalen voor acceptgiro. ( 1 voor Kabel, 1 voor Internet)

Dus 12 euro per jaar extra, voor iets wat ze wel kunnen aanpassen, maar niet willen aanpassen!
Het wordt steeds mooier...
en een brief sturen werkt niet, want ik krijg geen reactie...

ik zag op upc.nl de mogelijkheid op electronisch je vraag te stellen, dit heb ik ook gedaan.

( 750 keer op de knop verzenden drukken werkt bij UPC...., dus als iemand electronisch een vraag gedaan heeft, en wacht op antwoord, sorry.

Goedemorgen/middag/avond.

Mijn vraag is het volgende:
Ik ben in het bezit van UPC kabel en UPC Chello internet.
Nu krijg ik voor deze 2 producten 2 facturen.
Ik woonde voorheen in Ede, en daar krijg ik 1 factuur.

Ik begreep van de klantenservice dat als ik de producten tegelijkertijd aan had gevraagd ik wel 1 factuur kreeg.

Het is dus mogelijk om 1 factuur te verzenden.

Dit wil ik ook/ dit eis ik ook.

Rede is heel simpel, als er iets mis gaat met de betalingen betaal ik 2 keer, ipv van 1 keer.
Als ik jullie niet wil machtigen voor automatische incasso ( wat ik niet wil) betaal ik nu 2x 1.50 ipv 1x 1.50.

Het is mogelijk, maar jullie ( of de dame van support (09001580, postcode 1### , optie 2 , optie 1) wilde dit niet voor mij regelen)

Mij lijkt het heel simpel, het is mogelijk, dus ik heb hier recht op.
Wat ook mogelijk was, als ik Kabel aanvroeg, u mij de optie tot Chello had kunnen/moeten aanbieden , zodat ik wist wat er kon.

Ten 2e,

Ik mis de facturen van februari, maart en april.
De facturen van Chello internet van maart en April heb ik nog niet.
Deze wil ik (KOSTENLOOS) nog ontvangen, omdat ik deze gewoonweg niet gehad hebt.

Er werdt verteld dat ik deze niet krijg, omdat er in oktober een brief verstuurd over dit .
Laat ik nu vanaf 19 december pas klant zijn, en deze in januari en december wel heb gehad.
Dit betekend dat ik vanaf dag 1 aan heb gegegeven dat ik facturen wil ontvangen, maar deze nooit krijg.

Tevens wacht ik nog op antwoord van de brief die ik 21 april (!!!) verstuurd heb.

Vriendelijke groet

Ps, u krijgt deze mail meer dan 1 keer, zodat ik zeker bent dat u zult reageren, omdat er op brieven nooit gereageerd wordt/is

[ Voor 62% gewijzigd door weeraanmelden op 11-05-2004 19:15 . Reden: Postcode even weggehaald :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

te mooi om niet te plaatsen.
( ps, betaling problemen zijn redelijk opgelost)

Afbeeldingslocatie: http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d470.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Een schop (beter dan een nieuw topic openen): op 30-04-2004 is mijn contract bij UPC beeindigd. Vorige maand schreven ze toch gewoon €49 van mijn rekening af. Dat heb ik meteen gestorneert. Vorige vrijdag schreef UPC ineens €106 van mijn rekening af! Ook meteen gestorneert B)

Heb ze al 2x verzocht waarom ze dit doen (via het contactformulier op www.upc.nl), maar geen reactie. Ook zijn ze het modem nog niet komen halen :(

Als ik ga bellen kost MIJ dat geld! Daar heb ik dus geen zin in. Weet er iemand een faxnummer van UPC misschien?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:22

Jrz

––––––––––––

Hey,

Dat heb ik vorige week ook gehad, zomaar 49 euro eraf. ook meteen terug laten boeken.
Ik ben niet van plan met ze te gaan bellen, want dat heeft allemaal geen zin daar.

Ik geniet rustig verder van mn adsl

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:12
Misschien is het handig om bij het Postkantoor een rode kaart te halen. Daarmee kan je de automatische machtiging opzeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

GFM schreef op 20 juni 2004 @ 21:12:
Misschien is het handig om bij het Postkantoor een rode kaart te halen. Daarmee kan je de automatische machtiging opzeggen..
Dat zal ik zeker doen! Gaat dat niet telefonisch ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:22

Jrz

––––––––––––

Ik heb bij mijnpostbank.nl gezegd dat ze geen machteging hebben.. ik en benieuwd of dat werkt, anders haal ik gewoon een rode kaart..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

ik moest mijn modem dus per post opsturen. Bel ze even. na ontvangst modem werd abbo pas echt afgesloten (email weg enzo) en kreeg ik maand later creditnota met borg enzo.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik moet mijn modem ook opsturen (naar antwoordnummer), en dan komt alles goed. Omdat het modem nog niet opgehaald is hebben ze het modem bij mij in rekening gebracht (150 euro -50 euro borg=100 euro).

Dus ik ben benieuwd 8)

Yo.

Pagina: 1