Beste mede Tweakers, Ik ben werkzaam in de zorgsector. Om o.a. de gigantische stroom kopieën en papier een beetje in te dammen. Hebben we besloten om meer formulieren digitaal te maken en dan deze een speciale map op ons netwerk te zetten. Het klinkt logisch maar niet eenvoudig. Er blijven toch voor ons als facilitair bedrijf een paar problemen.
Een voorbeeld: bestelformulier voor bestellen van horeca benodigdheden. ( koffie/thee of een lunch voor 2 tot xx aantal personen. E.v.t. met benodigde apparatuur / of ruimte enz.
1) Waarmee het formulier maken ( nu in Excel)
2) Waar het formulier komt te staan, kan het als het gebruikt is niet worden opgeslagen.
3) Gebruikers zijn vaak niet erg kundig met PC gebruik.
4) Elk formulier moet na invullen en eigen nummer krijgen en doorgestuurd worden naar de receptie die dit verder afhandelt.
Mijn idee is een formulier maken deze plaatsen op het netwerk. Je kan het op elke pc opvragen en invullen. Op dit formulier is een icoontje/ hyperlink of zo iets als je dit aanklik gebeurt het volgende.
A) Het Formulier krijgt een nummer.
B.) Wordt door gestuurd naar de receptie of een map op het netwerk via Groupwise voorzien van dit nummer.
C) Wordt ook doorgestuurd naar de aanvrager ook voorzien van dit nummer.( Groupwise)
D) En O ja zo klantvriendelijk mogelijk.
E) En wat ik nog vergeten ben…voor het goed functioneren van deze formulieren.
Wat is nu mijn vraag: kan dit / of bestaat dit al. (software, maar niet te duur). Tips hoe dan ook zijn welkom, mocht het toch niet haalbaar zijn. Dan stoppen we er in ieder geval niet te veel tijd in.
Een voorbeeld: bestelformulier voor bestellen van horeca benodigdheden. ( koffie/thee of een lunch voor 2 tot xx aantal personen. E.v.t. met benodigde apparatuur / of ruimte enz.
1) Waarmee het formulier maken ( nu in Excel)
2) Waar het formulier komt te staan, kan het als het gebruikt is niet worden opgeslagen.
3) Gebruikers zijn vaak niet erg kundig met PC gebruik.
4) Elk formulier moet na invullen en eigen nummer krijgen en doorgestuurd worden naar de receptie die dit verder afhandelt.
Mijn idee is een formulier maken deze plaatsen op het netwerk. Je kan het op elke pc opvragen en invullen. Op dit formulier is een icoontje/ hyperlink of zo iets als je dit aanklik gebeurt het volgende.
A) Het Formulier krijgt een nummer.
B.) Wordt door gestuurd naar de receptie of een map op het netwerk via Groupwise voorzien van dit nummer.
C) Wordt ook doorgestuurd naar de aanvrager ook voorzien van dit nummer.( Groupwise)
D) En O ja zo klantvriendelijk mogelijk.
E) En wat ik nog vergeten ben…voor het goed functioneren van deze formulieren.
Wat is nu mijn vraag: kan dit / of bestaat dit al. (software, maar niet te duur). Tips hoe dan ook zijn welkom, mocht het toch niet haalbaar zijn. Dan stoppen we er in ieder geval niet te veel tijd in.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount