Toon posts:

[VB6] Nederlandse Dialoogbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om de Yes/No knoppen in een dialoogbox in het Nederlands weer te geven, dus Ja/Nee?

Of is het niet mogelijk om met de engelse versie van visual basic nederlandse dialoog vensters te maken?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Er is volgens mij een funtie om zelf de namen van de knoppen in te kunnen stellen, en anders zou je zelf een form kunnen maken met die knoppen.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het hangt AFAIK niet af van de taal van VB, maar van de taal van het Windows-platform waarop je de applicatie uiteindelijk draait.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 23:21

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Als je werkt met de vbYesNo, is het volgens mij afhankelijk van de taal van je OS wat er op die knoppies staat. In Engelstalige programma's krijg ik nl heel vaak dialoogvensters met NL-opschriften op de knoppen

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je kunt natuurlijk ook een control-array bouwen van 2 commandbuttons en de teruggekeerde incides bij het inklikken (0 en 1) gebruiken als yes/no event output.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje trouwens: Ik heb foto'tjes (jpg) in een imagebox staan die ik moet verslepen naar een object (soort windows prullenbak) zodat ze verdwijnen van het formulier. Dit lukt wel, alleen tijdens het verslepen van de foto kan ik niet instellen dat ik die foto wil blijven zien (onder de muiscursor zeg maar), omdat bij de eigenschap DragIcon alleen maar een .ico en een .cur bestand kan kiezen.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 15:33
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 21:20:
Nog een vraagje trouwens: Ik heb foto'tjes (jpg) in een imagebox staan die ik moet verslepen naar een object (soort windows prullenbak) zodat ze verdwijnen van het formulier. Dit lukt wel, alleen tijdens het verslepen van de foto kan ik niet instellen dat ik die foto wil blijven zien (onder de muiscursor zeg maar), omdat bij de eigenschap DragIcon alleen maar een .ico en een .cur bestand kan kiezen.
dan moet je de dragmode op manual zetten, en daarna met de hand slepen (dus coordinaten de picture verslepen) en dan de picture verslepen :)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat betreft je eerste vraag: binnen Delphi gebruikte ik hiervoor een procedure HookResourceString. Hiermee was 't mogelijk om de standaard-strings (zoals OK, Cancel, Yes, No, Close etc.) aan te passen naar de taal die je wilde hebben.

In principe moet zoiets binnen VB dus ook kunnen. Als ik morgen op mijn werk ben (en dus bij de code) zal ik eens kijken of ik die snel naar VB gezet kan krijgen, of je in ieder geval de goede richting in kan duwen...

My personal website

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
mlugt Zou je even kort Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) willen doorlezen? Als je een vraag stelt graag even erbij vermelden wat je al geprobeerd hebt, wat niet lukte ed ed. Dan houden we het voor iedereen gezellig hier :) Wij worden dan niet 'uitgebruit als helpdesk' en jij krijgt geen suggesties die je al geprobeerd hebt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 21:05:
Weet iemand of het mogelijk is om de Yes/No knoppen in een dialoogbox in het Nederlands weer te geven, dus Ja/Nee?

Of is het niet mogelijk om met de engelse versie van visual basic nederlandse dialoog vensters te maken?
Ja door een eigen msgbox te maken en te koppelen aan een resourcestring.
Kun je ook andere talen gebruiken.
Pagina: 1