Toon posts:

Laptop HDD -> IDE converter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n converter, en er is een een klein componentje van doorgebrand aan de voedingkant. Ik gok erop dat het een weerstand is, maar het is een SMD component en is helemaal doorgebrand (niets meer van over dus)

Op schema's zie ik het direct doorverbonden, maar dat lijkt me niet zo veilig. Heeft iemand zo'n converter en kan mij vertellen of dat het component erop zit en wat voor een het er is.

Of zou ik het gewoon gelijk doorverbinden?

Verwijderd

Ik heb net naar mijn connector gekeken en en daar zitten helemaal geen componenten op. Het is dus echt een connector en geen convertor. Er wordt aan het signaal volgens mij niets veranderd behalve de pinbezetting.

Maar ik geef je geen garantie op deze uitspraak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het signaal precies hetzelfde is, en dan die extra pinnen voor de stroom zijn bij ATA44. Maar misschien iets voor de stroom ofzo.

Maar ik heb em nu doorverbonden, en no problems.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zou voor het kleine bedrag voor een nieuwe bracket niet het risico willen lopen dat je harddisk misschien doorbrand, maar dat is verder aan jou natuurlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Coppertop op 06-03-2003 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik em alleen voor oudere hdd's die ik toch gratis heb gekregen in me EPIA bak, gaat er iets kapot dan pak ik zo een nieuwe.

Verwijderd

ze ding kost maar 11 pleuro's dus waarom zou je je hdd op het spel zetten, ook al heb je er genoeg??

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Pagina: 1