Toon posts:

FTP op Client achter WinRoute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

En ik zit met nog een probleem; ik kan geen files ontvangen met ICQ. Wel versturen.
Hoe kan ik dit oplossen.

Ik heb al een x iets gelezen over port mapping ofzo maar ik heb gekeken en zou niet weten hoe dat werkt.

Somebody please help me....

Verwijderd

Das vrij gemakkelijk in winroute gewoon effe een willekeurig poortje waarop je jouw ftp-server wil laten draaien "mappen" naar het ip-adres van de computer waarop je de ftp-server wil hebben :)

Verwijderd

Uhh ik zie nu dat je dat niet snapt... uhhh ergens in het midden zit een menuutje waar je poorten kunt mappen..default poort van ftp=21
ip-adres waarnaar deze poort gemapped moet worden is het ip-adres dat je aan deze computer hebt toegekend of dat die computer krijgt middels DHCP.

poorten mappen is niet anders dan bepaalde data die op een bepaalde poort binnenkomen doorsluizen naar een andere computer die er iets mee moet/kan/wil

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

map wel poort 20 en 21 door (TCP dan wel) 21 is voor directory listing en 20 is voor de datatransfer..

dus portmapping:
TCP poort 20 tm 21
listen ip: <unspecified>
destination ip: 192.168.0.2 (ip van client achter winroute bak waar ftp server op draait)
destination poort: 20 tm 21

suc6

Mijn iRacing profiel

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 12:14

admiral866

The King Personality Disorder

zou je niet als client kunnen ftp'en met de normale windows internet connection sharing?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Op de server waar winroute op draait moet je in elk geval "exclude this pc from NAT" aanvinken.

Misschien kan je Sygate gebruiken (doe ik ook) Winroute gaf bij mij problemen met RA en TS... Nu heb ik dus Sygate.

En, zoals eerder beschreven, gebruik port mapping (ik weet niet hoe dat moet)

(Collin, haal de spelvout uit je sig!)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

zpelvaud?

In het woordenboek staat dit:

ongelooflijk(heid) = ongelofelijk(heid)

en inzichtvol is zeker goed geschreven toch? :? hoe moet het volgens jou zijn dan?

Mijn iRacing profiel

• Change
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik heb ook WinRoute geinstalleerd maar met drop-out problemen. Ik heb de FTP Server (G6) op de server makkelijk aan de praat gekregen, maar op mn clients lukt dat niet, ook niet met port-mapping :'(

Heb dus tijdelijk weer ff het beperkte standaard Windows ICS aangezet..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• mossel
  • Niet online
Als je met ICQ files wilt ontvangen op een client achter Winroute dan moet je bij "Port Mapping" , "TCP Protocol", poort "2000 T/M 2019" openzetten met destination IP van je client en Listen IP unspecified.

Vervolgens stel je bij ICQ in onder "Connections" ==> "User" ==> Use the following TCP listen port for incoming event From: 2000 To: 2019

Nu is het mogelijk om ook files te ontvangen op je client. Als je meerdere clients hebt kan je volgens mij gewoon andere porten mappen. Weet het niet zeker, dus moet je ff proberen ;)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• mossel
  • Niet online
Op de server waar winroute op draait moet je in elk geval "exclude this pc from NAT" aanvinken.
Op welke netwerk-adapter moet dit dan? Die naar je Hub of naar je Kabelmodem? Waar is dit goed voor dan?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

mAar als je die poorten mapt kan je dan ook nog op de server ftp files binnenhalen?

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ongelooflijk/Ongelofelijk, het kan allebei.
Ik was ff in de veronderstelling dat het alleen ongelooflijk kon zijn.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1