Audio Format veranderen van Div3 film

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik wil graag een Div3-codec (Divx3 low-motion) film afspelen in Divx player. Nu werkt het geluid niet, het beeld wel. Het geluid heeft de format: ac3 (0x2000) "Dolby Laboratories, Inc".

Nu heb ik ondervonden dat DivX-player die audio-format niet ondersteund, andere films met die audioformat zijn ook zonder audio.. Is hier iets aan te veranderen? Een soort FourCC changer voor de audio?

Ik wil de film graag afspelen in DiVX player, omdat je dan het beeld kan uitrekken. Hier maak ik vaak gebruik van.

alvast zeer bedankt! :)

" Play the violent strings of my symphony "

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ken DivX-player niet, maar bij vrijwel alle andere players is het voldoende om de AC3-codec/filter te installeren om Dolby AC3-geluid af te spelen. Met google vind je talrijke filters zoals deze (mogelijk moet je herstarten vooraleer de veranderen effect hebben).

Mocht het echt technisch onmogelijk zijn om AC3-geluid af te spelen in DivX-player (wat ik sterk betwijfel), dan kun je nog steeds de AC3-geluidstrack uit de film halen met Nandub (Save WAV...), decoderen naar WAV met de juiste tools en daarna herencoderen naar MP3 met bijvoorbeeld LAME, welke waarschijnlijk wel probleemloos zal afspelen

[ Voor 47% gewijzigd door satcp op 06-03-2003 20:46 . Reden: update ]