Toon posts:

Flash & MoreOver (of ander Nieuws ding?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem. Ik wil graag Flash gebruiken met Moreover, enige probleem is dat Flash geen externe XML lijkt toe te laten voor het nieuws te pollen. Er staat wel een voorbeeld op maar die is in Flash Generator en dat werkt weer niet samen met Flash MX.

Heeft iemand enig idee hoe ik een klein bannerke kan maken dat nieuws polt? Het is nu heel makkelijk googlen voor jullie en dan urls te roepen, enige probleem is: test die maar eens. Ze pollen geen van allen het nieuws van moreover of waar dan ook vandaan.

Ik heb dus GEEN CGI of PHP optie op de server waar ik het wil neer planten, dus een PHP of CGI scriptje kan ik er niet bij draaien. Dit tot mijn grote spijt.

Uitdaginkje dus. Misschien weet iemand ergens een manier om het wel voor elkaar te piepen, ik sta open voor suggesties.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Linkje

Misschien dat dat wat voor je is ? Toen ik Moreover zag staan moest ik meteen aan deze tutorial denken. Heb hem zelf ook gebruikt ;)

Ik weet alleen niet hoe Moreover werkt. Creeeren zij een XML bestand die je kan importeren ofzo ?

En volgens mij kan je gewoon externe XML bestanden gebruiken, ook buiten je eigen domein.

Verwijderd

Topicstarter
1st_Ro schreef op 07 March 2003 @ 08:20:
Linkje

Misschien dat dat wat voor je is ? Toen ik Moreover zag staan moest ik meteen aan deze tutorial denken. Heb hem zelf ook gebruikt ;)

Ik weet alleen niet hoe Moreover werkt. Creeeren zij een XML bestand die je kan importeren ofzo ?

En volgens mij kan je gewoon externe XML bestanden gebruiken, ook buiten je eigen domein.
Yups, zit een XML bestand bij die je in principe kan aanroepen, alleen doet ie dat hier niet en heb ik ook ergens gelezen dat je geen externe dingen mag importeren in flash. Beveiliging of zo.

Verklaar iig een hoop problemen die ik heb, ik krijg het hier echt niet voor elkaar. :'(

Verwijderd

Inderdaad, de security sandbox laat dit niet toe. Aangezien je webhost geen php ondersteund, valt het zgn ' proxyen' via php ook buiten de boot.
Dan word het erg moeilijk......

offtopic:
Mijn A1200/030/50 - 16Mb valt erg hard in het nix tegen die ultra-ultra-ultra 4000 van jou....k-o-l-e-r-e....ik wou dat ik nog een 4000 ergens kon opduiken zodat ik lekker een ppc bordje en een gfx bordje erin kon rossen...

Amiga OS XL draait wel lekker snel, evenals mijn 24000Mhz amiga 1200 onder winuae (jit)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 17:26 . Reden: ot++ ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

B-Top heb jij enig idee waarom MM dit voor Flash zo heeft geregeld. Met die security is het altijd kl#te!

In de vorige releases van de player heeft het namelijk wel gewerkt....

En wanneer je PHP draait, kan je het simpel includen.
Dat staat zelfs op de site van MM als workaround.

Dussie, de reden is mij onbekend. Iemand wel een antwoord?

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
B-Top, damn, da's wel klote :S Ik had ook nooit geprobeerd, maar ik nam aan dat het kon ...

Je kan met een Flash movie dus niet buiten je eigen domein komen ?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
het is wel mogelijk. blijkbaar heb je niet lang gegoogled?

http://www.moock.org/asdg/technotes/crossDomainLoad/

edit:
oops seems like i forgot to note that you must have acces to a swf on that other site.

als het niet lukt kan ik je eventueel wel een klein plekje op mijn host geven. Je zult het PHP script wel zelf moeten schrijven. email: onno@onnos.com

[ Voor 53% gewijzigd door hobbit_be op 07-03-2003 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 17:22:
Inderdaad, de security sandbox laat dit niet toe. Aangezien je webhost geen php ondersteund, valt het zgn ' proxyen' via php ook buiten de boot.
Dan word het erg moeilijk......

offtopic:
Mijn A1200/030/50 - 16Mb valt erg hard in het nix tegen die ultra-ultra-ultra 4000 van jou....k-o-l-e-r-e....ik wou dat ik nog een 4000 ergens kon opduiken zodat ik lekker een ppc bordje en een gfx bordje erin kon rossen...

Amiga OS XL draait wel lekker snel, evenals mijn 24000Mhz amiga 1200 onder winuae (jit)
dank je :) ik ben echt een mega amiga freak, heb je deze url al eens gezien? :)
hobbit_be schreef op 07 March 2003 @ 20:13:
het is wel mogelijk. blijkbaar heb je niet lang gegoogled?

http://www.moock.org/asdg/technotes/crossDomainLoad/

edit:
oops seems like i forgot to note that you must have acces to a swf on that other site.

als het niet lukt kan ik je eventueel wel een klein plekje op mijn host geven. Je zult het PHP script wel zelf moeten schrijven. email: onno@onnos.com
dit zou wel eens een oplossing kunnen zijn ja. ik vraag me af, als je de swf nou vanaf een andere site inlaad, kan je ook een complete swf als banner bijvoorbeeld importeren?

voorbeeld: ik draai de swf news banner op site a. en haal die als banner binnen op mn eigen site zeg maar? laat die news swf dan gewoon de php die de xml binnen laadt?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 00:40:

dit zou wel eens een oplossing kunnen zijn ja. ik vraag me af, als je de swf nou vanaf een andere site inlaad, kan je ook een complete swf als banner bijvoorbeeld importeren?

voorbeeld: ik draai de swf news banner op site a. en haal die als banner binnen op mn eigen site zeg maar? laat die news swf dan gewoon de php die de xml binnen laadt?
jeps, dat kan :)

dat noemen ze bij MM de 'shim method'
http://www.macromedia.com...nts/load_xdomain.htm#shim
Pagina: 1