Toon posts:

[w2k ]COMDLG32.OCX nergens te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil TrackMaster (een tool om levels te maken voor RallyMasters) gebruiken, maar deze zeurt over een heel stel dll's en ocx'en ed. De meeste heb ik al gevonden, maar 1 ocx is erg moeilijk te vinden.
Nu ben ik al een half uur verdwaald op de site van MS, maar kan dit file nergens vinden.
Is het onderdeel van een of ander pakket van MS? De site van MS is net een doolhof, en van de support base werd ik ook niet veel wijzer.

Ik zoek dus COMDLG32.OCX

Iemand die weet waar ik deze ocx (WTF is het...) kan vinden? Het liefst via de site van MS, ik was er al wel uit dat je de versie moet hebben die bij je OS hoort.

Damn als ik deze uberhaupt al vind gaat dat proggie vast weer om een ander dll ofzo zeuren... :r

-edit-
Het is ook wel handig als ik weet wat voor iets het is, dan kan ik in de tokomst iets gerichter zoeken. Anywan?

-edit2-
Google. Heb ik gedaan, en er wel een stel gevonden, maar dan krijg ik de melding dat de file ' Out of date is'. Bovendien is het wel handig als ik weet wtf het psies is...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:04 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=COMDLG32.OCX] dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28
Zoek altijd even op google... Als je trouwens .dll's zoekt kan je hier altijd wel terecht :)

Verwijderd

Topicstarter
-zucht- nee nope nada... ik word een beetje ranzig van zo'n OCX zoeken, het lijkt erop dat MS het erom doet . BTW thanx voor die dll site, maar ook no go.

• blackd
  • Niet online
MS doet het er helemaal niet om, dat doet de developper van dat proggie wat je probeert te installeren.
Als je de eerste link aandachtig leest:
What's up with that ?
--------------------------------------------------------------------------------
A particular file (e.g MFC42.DLL or COMDLG32.OCX or any other) is missing

Developers sometimes assume that most people have those files, however if you don't download very often and don't use a lot of software other than what came with your computer - you may need an additional support file here and there. Microsoft releases new "Run-time" files every now and then, they allow software developers to make use of the latest technology when creating new software. In order for YOU to use these programs, you need to update your Windows system with these files. Many software products requires the VB6 Runtimes or the earlier version, the VB5 Runtimes.

Verwijderd

Topicstarter
blackd, idd dat had ik al somewhere else gelezen, maar brengt me nix dichter bij m'n file. Ik heb al de run-times van VB gedl'd maar die zijn het ook niet. De files van een w98 PC doen het niet (out of date).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
is google dan zó moeilijk? :P (Of is dit ook weer een out of dated bestand? In dat geval mail mij maar voor de Win XP versie)

comdlg32.ocx

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 06-03-2003 20:22 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• blackd
  • Niet online
Welke versie van de VB runtimes heb je gedownload, en welke heb je nodig volgens de specs van dat prog (ik mag toch aannemen dat dat genoemd word ofzo?)

Verwijderd

Topicstarter
Run-times van VB5 gedl'd. En idd dat bestand = out of date. Ik heb al 3 pagina's google in system32 gekeild. Allemaal 'out of date' of 'invalid' Ik heb het proggie niet eerder gedraaid, maar het schijnt een populair tooltje te zijn, dus ga ik er voorlopig nog ff vanuit dattie het wel doet.

Proggie zegt nix over evt. dependencies. Wel een stel japanse sites met info (haha) gevonden, maar ook geen eenduidig antwoord. (zeker niet na zo'n automatisch vertaling)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:29 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 20:26:
Run-times van VB5 gedl'd. En idd dat bestand = out of date. Ik heb al 3 pagina's google in system32 gekeild. Allemaal 'out of date' of 'invalid' Ik heb het proggie niet eerder gedraaid, maar het schijnt een populair tooltje te zijn, dus ga ik er voorlopig nog ff vanuit dattie het wel doet.

Proggie zegt nix over evt. dependencies. Wel een stel japanse sites met info (haha) gevonden, maar ook geen eenduidig antwoord. (zeker niet na zo'n automatisch vertaling)
Ik heb net mijn comdlg32.ocx (en comdlg32.dll ook maar, toen ik zag dat ik die ook had) geupload. Deze komen van mijn Windows XP SP1 install.

comdlg32.ocx
comdlg32.dll

edit: link gefikst

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 06-03-2003 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je net gemeeld, maar dit is ook cool . thnx . I'll try

-edit-
sjit die OCX doet het niet....

-edit2-
De link doet het niet... Nog steeds niet

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:39 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 20:35:
-edit-
sjit die OCX doet het niet....
Het bestand zelf of de link?
De link heb ik net aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt op een CAPS aanpas probleem.

• Xander
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 20:39:
Lijkt op een CAPS aanpas probleem.
Ja, ik haat linux servers :P
Nu doet hij het écht.

Dit zijn dus werkende links:
comdlg32.ocx
comdlg32.dll

[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 06-03-2003 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nu zegt hij 'not registered' . Daar duik ik ff in. Ben in ieder geval met n andere foutmelding bezig nu hehe.

Thnx matey

-edit-
fixed. ik was vergeten de laatse versie uit de progdir te keilen....

-edit2-
Lijkt erop dat ik fertig ben... Nu hopen dat het proggie doet wat ik wil/hoop/denk....

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:48 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 20:45:
Hmmm nu zegt hij 'not registered' . Daar duik ik ff in. Ben in ieder geval met n andere foutmelding bezig nu hehe.

Thnx matey
dospromptje: regsvr32 comdlg32.ocx
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 20:45:
-edit-
fixed. ik was vergeten de laatse versie uit de progdir te keilen....
Dus nu werkt alles?

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 06-03-2003 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja mooi man
Pagina: 1