Wazige ftp sessies, routing prob?

Pagina: 1
Acties:

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 18:49
Ja dit topic hoort hier thuis, dit is echt wazig spul. Ik heb het volgende probleem:

Stel ik ftp van lokatie A naar lokatie B.

Lokatie A: ADSL met speedtouche router
Lokatie B: Chello met Freesco 0.2.7 router

Als ik dit doe met bijv. WS_FTP of gewoon via de console, dan gaat alles OK
Nu heb ik een backup proggie wat zijn backup verstuurt via FTP: "Island Codeworks Internet Backup". En toen ging het fout. Het programma geeft een foutmelding, hij kan niet bij '192.168.0.100', het interne IP van de FTP-server.

Ok, toen heb ik er een sniffer bij gepakt, wat blijkt, bij "Entering passive mode" krijgt hij bij WS_FTP het goede IP en bij ICIB het verkeerde IP, namelijk het interne.

Nou dan zal het wel aan het programma liggen... Nee, want als ik het programma vanaf lokatie A gebruik alleen dan via ISDN dan werkt alles prima.

Mijn vraag: Wat gaat hier fout, is het NAT, is het het backup programma, iets anders?
Maar nog veel belangrijker, hoe los ik het op?

Cupra Born

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

als ik het goed begrijp werkt FTP van A naar B met ADSL en ICIB niet.
FTP van A naar B met ISDN en ICIB werkt wel.
correct me if i'm wrong :)

- lopen beiden over de router? of gaat alleen ADSL over de router? (ken het model niet, ik heb 1 waar kabel & isdn beiden overheen kunnen)

- gaat ICIB altijd in passive mode? (dus bij ADSL en ISDN)

- "bij Entering passive mode krijgt hij bij WS_FTP het goede IP en bij ICIB het verkeerde IP"
snap ik ff niet, je FTP'ed naar een server, right? dan geef je toch zelf het adres op? graag een kleine verduidelijking.

- zijn er in ICIB dingen in te stellen voor de FTP connectie?

wat vraagjes, niet allemaal even belangrijk maar probeer wat dingen duidelijker te krijgen :)

edit: net je 2e post ook gelezen, helaas geen tijd om er nu naar te kijken. ik er reply morgen nog even op!

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 06-03-2003 22:29 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MadMan81
Het eerste begrijp je goed, dit is ook het meest wazige.
De ISDN zit rechtstreeks op inet (Gewoon een ISDN kaart in de PC), de ADSL gaat via een router (Netwerk kaart in de pc, router in de meterkast)

ICIB staat in beide gevallen op passive, maar kan ook op active: dit is nog waziger :|

Dit komt uit de sniffer (op FTP niveau):

220 Serv-U FTP-Server v2.5a for WinSock ready...
USER XXXXXXX
331 User name okay, need password.
PASS XXXXXXXX
230 User logged in, proceed.
CWD icwback
250 Directory changed to /k:/icwback
PWD
257 "/c:/icwback" is current directory.
PASV
227 Entering Passive Mode (212,187,100,99,239,35)

LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
226 Transfer complete.
CWD 1032893530.ful
250 Directory changed to /c:/icwback/1032893530.ful
PWD
257 "/c:/icwback/1032893530.ful" is current directory.
TYPE I
200 Type set to I.
PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,0,100,18,215)

RETR 1032893530.ful
QUIT

Let op bij de eerste PASV, daar krijgt hij het goede IP, bij de tweede het interne.

Verder valt er bij ICIB niet veel in te stellen over de verbinding (Username, passwd, hostname (of IP), poort, passive/active).

Cupra Born

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hmm, had beloofd er naar te kijken maar kom weinig verder.

- staan er nog bijzondere dingen in de logfile van Serv-U?

- poorten voor Passive-mode zijn doorgemapped op de FreeSCO bak? (anders kan ik me nog voorstellen dat bij een filetransfer de verbinding naar buiten niet lukt, waarna Serv-U het intern gaat gooien)

TYPE I
200 Type set to I.
PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,0,100,18,215)
RETR 1032893530.ful

wat ga hier je precies doen? (RETR is downen als ik me niet vergis) ik dacht dat je wilde uploaden. :) maar iig gaat het dus fout op het moment dat je wil uppen/downen.

- gaat het altijd fout op dit punt? of ook bij een simple directory listing bijvoorbeeld?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• MadMan81
Het maakt niet uit of je gaat downloaden of uploaden, het gaat fout zodra hij PASV uitvoert, soms al gelijk bij de eerste keer, maar meestal bij de tweede keer. (zie stuk van de sniffer). Poorten (20 +21) staan keurig geforward.

Alles werkt ook prima onder WS_FTP, daar krijgt hij de tweede keer wel het goede IP terug (bij PASV). Ook ICIB werkt prima, mits je rechtsreeks op internet zit (bijv. ISDN), maar via een router wil het niet meer.

Het ligt niet aan de router, ik heb het bij iemand anders met een chello-aanstuiting + router gebrobeerd en dan gaat het ook fout. Het zit hem in de combinatie van ICIB <--> router <--> internet <--> router <--> FTP-server.

Echt een zeer wazig probleem, maar ik hoop wel dat het op te lossen is...

[ Voor 6% gewijzigd door MadMan81 op 07-03-2003 18:20 ]

Cupra Born

• MadMan81
Niemand een idee?

Cupra Born

Pagina: 1