Upgrade P2B-F slot1 met PIII 800EB en Asus slotket

Pagina: 1
Acties:

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 08:42
Ik ben mijn pc aan het upgraden zoals in de topic title staat.

Ik heb de slotket(asus( op 1.7 volt ingesteld omdat dat op de processor staat (ook met default geen leven).
Het bios is 1013 en de fsp staat nog op 100. De multiplier heb ik niet aangepas omdat ik gelezen heb dat deze geen invloed meer heeft. Als ik de pc aanzet gaat het hd en power lampjebranden en de vantilatoren gaan lopen voor de rest geen leven.

Wat doe ik nog fout.

Het grootste deel van de search gaat over de p2b dus daar had ik niet zo veel aan.
Het mb heeft versie 1.0

Ik kan de bios nog naar 1014 upgraden geloof ik maar de asus ftp werkt niet op dit moment

Xiaomi 13T Pro

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
moet de fsb niet op 133?
tis toch een EB p3?

maar info

had eerst ook een p2b-f met een converter
alles op de mobo op default ..daarna converter erin met de juiste voltage, fsb en multiplier

multiplier heeft idd weinig zin , maar ik zou hem toch maar op 6x zetten (je weet maar nooit)

daarna kijken of je converter GOED VAST is je slot zit aangedrukt...want die van mij paste niet zo en moest je hem er keihard goed recht induwen

[ Voor 82% gewijzigd door SonyEricsson op 06-03-2003 20:09 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kun je op die convertor de FSB instellen?
Ik heb een keer gehad dat ik een convertor op 66 moest zetten, terwijl de CPU een 100mhz FSB exemplaar was. Gewoon wat instellingen proberen dus.
Wat soms ook helpt is het BIOS resetten...

Verwijderd

Zet je FBS op 133, je multiplier op 6x, anders reset je je BIOS maar of kijken wat er daarna komt. ;)

Succes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 21:33 . Reden: Niet dezelfde systeem dus. :( ]

• Btje
fsb is niet instelbaar op de slotket spanning wel.
Het is inderdaad een 133 maar die moet ook op 100 kunnen draaien heb ik hier gelezen

sony ericsson en alex t wat voor processors hebben jullie?

Xiaomi 13T Pro

Verwijderd

Btje schreef op 06 March 2003 @ 21:25:
fsb is niet instelbaar op de slotket spanning wel.
Het is inderdaad een 133 maar die moet ook op 100 kunnen draaien heb ik hier gelezen

sony ericsson en alex t wat voor processors hebben jullie?
PIII, EB 800 Mhz, ik heb mijn FSB op 133.3 zitten om precies te zijn hoger kan ik niet, lager kan ik wel naar 100. Mijn multiplier ligt op de 6x verder is de proc een Coppermine/socket370 FC-PGA, voltage op 1.6(59)

Ik had hetzelfde probleem, na BIOS reset werkte alles weer, dus probeer dat ff. 8)

• Btje
Wat bedoel je precies met een bios reset?

Ik heb net bios 1014 geladen en de defaults geladen geen effect. Het gekke is dat de je hem aan kunt zetten maar dan niet meer uit. Ik heb hem met bios 1014 laten booten met de PII 350 erin dat gaat dus het bios zit d'r goed in.

Ik zie wel op het mobo dat jumper 1 van de fsp selectie hard wired is. als ik het goed gezien heb is 1024 dan het hoogste.

Xiaomi 13T Pro

• SH007
  • Niet online
Een BIOS reset betekent dat je hardwarematig de inhoud van je BIOS wist. Vaak heb je een "CMOS clear" of "CMOS reset" functie (check je mobo manual).
Zorg dat je bij de BIOS reset de PII er niet in hebt. Of de nieuwe CPU er in of niets.

• Btje
En dan daarna het bios 1014.003 erinzetten ?? als je het bios eruit hebt gegooid dan kun je het er toch niet meer inzetten. Daarvoor moet je kunnen booten vanaf flop.

[ Voor 58% gewijzigd door Btje op 07-03-2003 07:41 ]

Xiaomi 13T Pro

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Btje schreef op 07 March 2003 @ 07:36:
En dan daarna het bios 1014.003 erinzetten ?? als je het bios eruit hebt gegooid dan kun je het er toch niet meer inzetten. Daarvoor moet je kunnen booten vanaf flop.
men bedoelt cmos clear

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• SH007
  • Niet online
Btje schreef op 07 March 2003 @ 07:36:

Met een BIOS reset zet je alleen alles instellingen op default. Het is niet zo dat je naar de oudste BIOS versie terug gaat ;)

• Btje
dat had ik inmiddels door ik neem aan dat je dit doet om die 350 eruit te halen en ervoor te zorgen dat hij de PIII herkend.

Xiaomi 13T Pro

• Btje
Ik heb het even opgezocht, ik neem aan dat je clear rtc ram bedoel (for ereasing the real time clock ram).
Hier staat dat het je password wist maar je moet daarna naar het bios voor het opnieuw invoeren van de user prefs.

Iets anders kan ik niet vinden in het boekkie

Xiaomi 13T Pro

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26
Is het niet zo dat op die BX mobo's de cpu fsb gelijk was aan de mem fsb? Als je cpu dus ingesteld staat op 133mhz fsb dan draait het geheugen daar ook op en mischien kan je geheugen dat niet aan als het maar pc100 is.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Bx mobo ondersteunt officieel geen 133, wel in overclock mode.

Het kan zijn datje een bios update nodig hebt om de id string te herkennen van de procc.
Gooi er 133mhz ram in.

Neem een slotket , met voltage instelling! Zet deze op 1,8volt, en neem een goede koeler.
Bij bepaalde revisies van het board kan de vcore op het laagste 1,8. Vandaar dus de slotket met voltage instelling. Voorbeeld van een goede slotket met veel mogelijkheden is de SOLTEK sl02a ++

De goed koeler is om de extra aan voltjes te kunne koelen.
Tevens is het nu meteen beter overclocken.

Door de ontbreking van de 133mhz support, en dus feitenlijk de agp divider,gaat je agp dus omhoog van 66mhz naar 89, dus neem een vid kaart die dit aankan. Vanaf de gf2 is dit geen probleem, en sommige mxjes kunnen het ook aan. De tnt1 kan het ook aan, in de meeste situaties.

Vanaf de p2bxx heeft men revieise die het wel of niet ondersteunen.
bovenstaande is dus als deze het niet ondersteunt, en dat zou bij jouw ws het geval zijn.

kijk hier ook ff naar:

http://ctechnet.com/hardware/asus.htm

[ Voor 14% gewijzigd door PsYgHo op 07-03-2003 14:56 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

als je een goed bios wil heb ik ook op me oude p2b-f

die daarmee ook tulatins ondersteunt (was nodig toen ie nog powerleap convertor had)

http://www.esupport.com/

is een award 6.00 bios wat weer wat leuke boot features geeft ;)

[edit]

Heb je aanbod weggehaald, als er voor iets betaald moet worden en we gaan het elkaar hier vrijelijk aanbieden zijn we met warez aanboden bezig en dat is niet de bedoeling, hoe onschuldig het soms ook lijkt

[ Voor 59% gewijzigd door Abbadon op 07-03-2003 19:02 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Ik heb zelf een 1,2 Ghz PIII draaien op een P2B-F die ook loopt op 133 Mhz FSB. Op de mobo zitten jumpers(4 naast elkaar) waarmee je de FSB kunt instellen tot 150 Mhz... Staat precies in de handleiding.
Mijn bios versie is 1014Beta en werkt perfect. Try it out zou ik zeggen.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De P2B ondersteunt toch helemaal geen coppermines in de oudere revisies. Probleem zit in de BIOS EN het feit dat ie geen geschikt voltage kan geven. Daar doet zo'n converter niets aan! Zit geen voltage generator op die converter, de jumpers geven alleen bepaalde "settings" door aan het moederbord. Het voltage zelf moet van het moedbord komen!

Van de Asus site:

http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

code:
1
2
CPU                                  PCB revision                BIOS
P3-800 MHz(socket370 with S370-DL)       1.12                 1013.006

Maar er is wel hoop als je zelf aan je moederbord durft te prutsen.
http://www.overclockers.com/tips296/

[ Voor 46% gewijzigd door GA!S op 08-03-2003 10:55 ]

de betaler vervuilt

• PsYgHo
GA!S schreef op 08 maart 2003 @ 10:47:
De P2B ondersteunt toch helemaal geen coppermines in de oudere revisies. Probleem zit in de BIOS EN het feit dat ie geen geschikt voltage kan geven. Daar doet zo'n converter niets aan! Zit geen voltage generator op die converter, de jumpers geven alleen bepaalde "settings" door aan het moederbord. Het voltage zelf moet van het moedbord komen!

Van de Asus site:

http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

code:
1
2
CPU                                  PCB revision                BIOS
P3-800 MHz(socket370 with S370-DL)       1.12                 1013.006

Maar er is wel hoop als je zelf aan je moederbord durft te prutsen.
http://www.overclockers.com/tips296/
Probleem ligt hem wel in het voltage, Wat betreft het board, daar heb je de bios update wel voor. Dat het voltsage van je mobo moet komen is tot daar aan toe, Dat de regulAtor het niet kan leveren, omdat het ding op sommige reviesie maar minimaal 1,8 volt levert, zul je dus gebruik van de slotket convertor moeten maken, waarbij je de voltage instelt op de minimale te leveren waarde, en in dit geval is dat bij de verkeerde revisie, dus 1,8 volt.

Mobo "denkt"dat er een 1,8 volt procc in zit, en zal dus 1,8 volt leveren, dat die mar 1,65 nodig heeft, is jammer, maar met een goede koeler geen probleem, tevens kun je eventueel nog wat overclocken, want de meesta agp kaarten kunnen wel tot 100mhz.

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Btje
Mannen bedankt, na het voltage op 1.8 gezet te hebben start de pc op. Multiplier op het mobo doet inderdaad niets. fsb staat nu nog op 110 kijken hoe hoog het kan 133 kan niet omdat 1 van de jumpers hardwired is op mijn mobo 124 is het max dan meen ik.

Xiaomi 13T Pro

• PsYgHo
Btje schreef op 08 March 2003 @ 19:40:
Mannen bedankt, na het voltage op 1.8 gezet te hebben start de pc op. Multiplier op het mobo doet inderdaad niets. fsb staat nu nog op 110 kijken hoe hoog het kan 133 kan niet omdat 1 van de jumpers hardwired is op mijn mobo 124 is het max dan meen ik.
Uhm probeer deze setting ff:
Het is nl een undocumented setting op sommige mobo boekjes:

code:
1
2
3
 fs3  fs2  fs1  fs0
 |       |      |     |
 .       .       .     .

Verwijderd

idd 1.8 V voor coppermine, 1.45 voor tualatin.
Er is trouwens een goedkopere oplossing dan powerleap...http://www.upgradeware.com/english/product/slot-t/slot-t.htm

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 21:36:
idd 1.8 V voor coppermine, 1.45 voor tualatin.
Er is trouwens een goedkopere oplossing dan powerleap...http://www.upgradeware.com/english/product/slot-t/slot-t.htm
Die upgradeware slot-t adapter werkt niet voor alle P2b's. Je moet goed kijken of je voltageregulator van je juiste type is. Uit mijn hoofd: HIP88??BCb

Voor de topicstarter,
upgrade je bios, stel het voltage voor de test gewoon 1 a 1,5 volt hoger in (op 1,8 bijvoorneeld). Kan hij wel even tegen...

en wacht even 'iets' langer op een post, bij mijn P2b-f duurde een post met een coppermine ook iets van 6 seconden (dat is lang)

• PsYgHo
Matsu_matsu schreef op 09 March 2003 @ 18:15:
[...]

Die upgradeware slot-t adapter werkt niet voor alle P2b's. Je moet goed kijken of je voltageregulator van je juiste type is. Uit mijn hoofd: HIP88??BCb

Voor de topicstarter,
upgrade je bios, stel het voltage voor de test gewoon 1 a 1,5 volt hoger in (op 1,8 bijvoorneeld). Kan hij wel even tegen...

en wacht even 'iets' langer op een post, bij mijn P2b-f duurde een post met een coppermine ook iets van 6 seconden (dat is lang)
uhm check deze post van hem,
Btje schreef op 08 March 2003 @ 19:40:
hij was er al uit :P

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dezelfde manier heb ik hier een Celeron II 566 gedraaid op een P2B-S en later een P3-800E. Beiden op 1,8V, maar daar kunnen ze prima tegen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1