[DVD] alles over regiovrij ?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Ik wil mijn DVD-rom speler graag regiovrij hebben, maar ik wil er graag een paar dingen over weten:

- Is het regiovrij maken van een DVD(-rom) speler illegaal?
- Mijn WindowsXP-pro zegt van mijn DVD-rom speler "current region: not selected", is mijn DVD-rom speler dan al regiovrij?
- Is er een manier om het aantal resterende regiochanges te resetten? (door bijvoorbeeld een firmware-flash of een soldeerwerkje)

- Hoe maak ik mijn DVD(-rom) speler regiovrij? (door regiovrije firmware te zoeken? of door de huidige firmware aan te passen? of met een software util? evt hardware mod?)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gabriel-LG schreef op 06 March 2003 @ 19:12:
Ik wil mijn DVD-rom speler graag regiovrij hebben, maar ik wil er graag een paar dingen over weten:

- Is het regiovrij maken van een DVD(-rom) speler illegaal?
In principe is dat verboden/illegaal ja
- Mijn WindowsXP-pro zegt van mijn DVD-rom speler "current region: not selected", is mijn DVD-rom speler dan al regiovrij?
Hangt van je speler af
- Is er een manier om het aantal resterende regiochanges te resetten? (door bijvoorbeeld een firmware-flash of een soldeerwerkje)
De fabrikant van je speler kan dit voor jou doen
- Hoe maak ik mijn DVD(-rom) speler regiovrij? (door regiovrije firmware te zoeken? of door de huidige firmware aan te passen? of met een software util? evt hardware mod?)
Hangt van je speler af

Sorry dat ik het zeg, maar heb je uberhaupt wel zelf enige moeite gedaan en gezocht :?
Je geeft niet eens op welke speler je hebt en of deze RPC-I of RPC-II is.

Doe eerst maar eens ff googlen enzo :/

Tijd voor een nieuwe sig..

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 22-02 14:02
Koffie schreef op 06 maart 2003 @ 20:34:
...
Sorry dat ik het zeg, maar heb je uberhaupt wel zelf enige moeite gedaan en gezocht :?
Je geeft niet eens op welke speler je hebt en of deze RPC-I of RPC-II is.

Doe eerst maar eens ff googlen enzo :/
Het leek mij handig dat er eens een beetje een algemeen topic kwam over dit onderwerp (als je de search gebruikt, versla je in de titels als:"welke DVD speler moet ik nemen", "Waar koop ik een regio vrije DVD speler", "DVD-speler 'X' regiovrij", etc.).
Nergens kom je concrete info tegen over hoe het in zijn werk gaat, bijna alle verwijzingen zijn dode links en nergens is een alles omvattend topic :|

Dat ik mijn DVD speler regiovrij wil maken is slechts een bijzaak voor het starten van dit topic, ik zou graag weten hoe het over het algemeen (met meerdere DVD-spelers) in zijn werk gaat, zodat mensen met deze info in elk geval een eind op pad kunnen komen met deze info.

btw mijn DVD speler is een BTC MT1316 BDV212B (12x) en de term RPC-I/II komt mij niet bekend voor (maar ik zal het even nakijken)
:)

Verwijderd

Je kan je aantal regiochanges niet zelf resetten (bij bijna alle spelers). Ik dacht wel dat er een fabrikant was die standaard regiovrije spelers maakte... was wel een bekende, maar ben de naam ff kwijt :D

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op www.vcdhelp.com is al dit soort informatie te vinden. Gewoon google gebruiken en je had het waarschijnlijk als een van de eerste hits gevonden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
http://www.firmware.fr.st/
Bekijk deze site eens.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 00:01
misschien heb je hier nog wat aan" regionkiller 2 van elby

http://www.elby.ch/english/fun/software/index.html

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Pagina: 1