[PHP&MySQL]probleempjes mbt newssubmit

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:18
Ik heb een newssubmit-systeem (hoe noem je zoiets?) gemaakt, en ben nu bezig zo foolproof mogelijk te maken. Ik heb het zo gemaakt, dat er ook heel makkelijk plaatjes in te voegen zijn. Maar ik zie dat dit vaak fout gaat. De plaatjes worden vaak allemaal pas op het laatst ingevoegd, en daardoor staan alleen op het einde een zooi plaatjes. Wat me een betere (maar wel moeilijkere) manier lijkt, is dat de plaatjes in apart in een mysql-rij te zetten (nu voeg ik ze in bij de tekst ahw), en dat daarna de parser de plaatjes evenredig over de tekst verdeeld. Ik ben bang dat dit alleen niet kan, omdat de tekst er dan al staat (moeilijk uit te leggen, de tekst haalt ie in zn geheel uit een text-vak, en daar kan ik natuurlijk niet zomaar wat plaatjes tussenin gaan mikken). Weet iemand een goeie manier waarop het wel zou kunnen ? Ik zit zelf een beetje te brainstormen, maar ik kom dr niet uit.

Een ander probleem, wat min of meer met hetzelfde te maken heeft, is de resolutie van de plaatjes. Om het nog netjes te houden, wil ik plaatjes die maximaal 200x300 pixels (breedtexhoogte) zijn, maar hoe voorkom ik grotere plaatjes? Gewoon met als ze geselecteerd worden in het form mbv de file-input (kan dat wel?) ? Of kan ik ze beter achteraf resizen, als de pagina met het bericht wordt opgemaakt ?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Even over het tweede: Als je een plaatje toevoegt is het handiger om deze op de server zonodig te resizen, met behulp van de GB library.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Misschien moet je even een url posten zodat iedereen kan zien wat je bedoeld!.

of wat voorbeelden

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:50
Je kan met css max-height en max-widht gebruiken, dan zijn alle plaatjes meteen kleiner als ze te groot zijn en worden niet auto groter gemaakt. Je kan natuurlijk ook in je text op . zoeken, tellen hoeveel je er hebt en vervolgens na zoveel punten je plaatjes invoegen :)

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Eskimootje schreef op 06 March 2003 @ 19:10:
Je kan met css max-height en max-widht gebruiken, dan zijn alle plaatjes meteen kleiner als ze te groot zijn en worden niet auto groter gemaakt.
Dat word leuk voor de mensen met een 56k6 en <!, als HTML of CSS de plaatjes gaan resizen. Als je normaale size bijvoorbeeld: 1023 x 768 is.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:50
Sybr_E-N schreef op 06 March 2003 @ 19:13:
[...]

Dat word leuk voor de mensen met een 56k6 en <!, als HTML of CSS de plaatjes gaan resizen. Als je normaale size bijvoorbeeld: 1023 x 768 is.
Ja en? Is beveiliging tegen tegen vernaggeling van de lay-out niet tegen te grootte filesize, dat kun je aangeven in je upload formulier en in php :) gewoon weigeren als de plaatjes te groot zijn.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

1e prob:
Lijkt me verstandig als je met templates gaat werken. De gebruikers de keuze geven een bepaalde template te gebruiken en deze vervolgens toepassen

2e prob:
Is al genoeg over gezegd lijkt me. Bekijk je php-helpfile nog maar eens na (staat er precies in). Plaatjes uiteraard met GD resizen anders genereer je onnodig dataverkeer.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
als je de gebruiker volledige controle wil geven en je kan als eis stellen dat ze >IE5 gebruiken, dan kan je ook eens kijken naar de richtexteditors die alom verkrijgbaar zijn, bij SourceForge is een goede opensource te vinden.....en zelf maken is natuurlijk NOG mooier ;)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:18
Ok, dat resizen gaat denk ik wel lukken. Maar wat is precies zo'n richtexteditor? En misschien een stomme vraag, maar wat zijn templates precies, ik lees dr regelmatig wat over, maar wat het nou precies is... gewoon een soort structuur waar je zelf een ontwerp omheen moet maken ? Ik zal morgen wel ff een testversie van mn script online zetten, zodat jullie kunnen kijken hoe het precies allemaal gemaakt is, want ik heb nog steeds niet echt een goed idee voor het verdelen van die plaatjes gehoord...
Pagina: 1