Ik heb een newssubmit-systeem (hoe noem je zoiets?) gemaakt, en ben nu bezig zo foolproof mogelijk te maken. Ik heb het zo gemaakt, dat er ook heel makkelijk plaatjes in te voegen zijn. Maar ik zie dat dit vaak fout gaat. De plaatjes worden vaak allemaal pas op het laatst ingevoegd, en daardoor staan alleen op het einde een zooi plaatjes. Wat me een betere (maar wel moeilijkere) manier lijkt, is dat de plaatjes in apart in een mysql-rij te zetten (nu voeg ik ze in bij de tekst ahw), en dat daarna de parser de plaatjes evenredig over de tekst verdeeld. Ik ben bang dat dit alleen niet kan, omdat de tekst er dan al staat (moeilijk uit te leggen, de tekst haalt ie in zn geheel uit een text-vak, en daar kan ik natuurlijk niet zomaar wat plaatjes tussenin gaan mikken). Weet iemand een goeie manier waarop het wel zou kunnen ? Ik zit zelf een beetje te brainstormen, maar ik kom dr niet uit.
Een ander probleem, wat min of meer met hetzelfde te maken heeft, is de resolutie van de plaatjes. Om het nog netjes te houden, wil ik plaatjes die maximaal 200x300 pixels (breedtexhoogte) zijn, maar hoe voorkom ik grotere plaatjes? Gewoon met als ze geselecteerd worden in het form mbv de file-input (kan dat wel?) ? Of kan ik ze beter achteraf resizen, als de pagina met het bericht wordt opgemaakt ?
Een ander probleem, wat min of meer met hetzelfde te maken heeft, is de resolutie van de plaatjes. Om het nog netjes te houden, wil ik plaatjes die maximaal 200x300 pixels (breedtexhoogte) zijn, maar hoe voorkom ik grotere plaatjes? Gewoon met als ze geselecteerd worden in het form mbv de file-input (kan dat wel?) ? Of kan ik ze beter achteraf resizen, als de pagina met het bericht wordt opgemaakt ?