[PHP] permanente connectie met een andere webserver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier reeds een eindje vragen omtrend,

in een script parse ik search-results van alltheweb.com ,

maar na heel wat getest ben ik tot de conclusie gekomen dat bij iedere search een nieuwe connectie gemaakt moet worden met de alltheweb-server om de gegevens op te vragen. Deze connectie neemt altijd zo'n kleine tot dikke seconde in beslag.

Ik vroeg me nu af of het mogelijk is in php zoals de persistent db connection ook een continue connectie te hebben met een andere webserver...

maw dat je gewoon gegevens leest van de andere server zonder te moeten connecten.

Zoniet, is hier een andere taal voor ? :D

Many Thanks,
Rj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goh, dit toevallig?
http://www.php.net/manual/nl/function.pfsockopen.php

De andere server moet btw ook toestaan om heel lang connectie open te laten staan :P
Een andere optie is natuurlijk gegevens cachen vanaf jouw kant.

[ Voor 76% gewijzigd door Glock op 06-03-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit wel , maar in een andere php file, of bv bij een volgende gebruiker is die vb $fp = pfsockopen ("www.example.com", 80, $errno, $errstr, 30); toch niet declared :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 19:10:
Ok, dit wel , maar in een andere php file, of bv bij een volgende gebruiker is die vb $fp = pfsockopen ("www.example.com", 80, $errno, $errstr, 30); toch niet declared :s
Ja, je moet het id (variabele) ook wel meegeven. En als dat geen mogelijkheid is connectie id op server opslaan en steeds opvragen.

En dan nog een eventuele oplossing, laat een php scriptje als background proces draaien en laat die connectie behandelen en laat je andere php script hun informatie bij dat background php scriptje vandaan halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Glock op 06-03-2003 19:21 ]