Ik heb iets ontdekt in VB.NET waarvan ik vermoed dat het mogelijk een bug is. Als ik een SQL query aan het opbouwen ben stopt VB.NET op een gegeven moment met het opbouwen van de string. Voorbeeld:
Nu gaat hij op z'n bek met de melding dat m'n query een "unterminated string constant" bevat. Als ik de waarde van strQuery bekijk is hij alles t/m strMessage, maar "')" wordt er niet aan vast geplakt. Als ik het gedeelte dat ik aan strQuery toeken watch geeft hij daarentegen wel de volledige waarde.
Heeft iemand enig idee of hier een workaround voor is? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Dit probleem heb ik alleen in VB.NET, niet in VB6 of ASP (waarin ik al honderden soortgelijke queries heb opgebouwd).
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dim strQuery As String = "" Dim strEmail As String = "" Dim strMessage As String = "" Dim adoConnection As ADODB.Connection = New ADODB.Connection strEmail = "mijnemail@mijnisp.com" strMessage = "Dit is een bericht" adoConnection.ConnectionString = "DSN=eendsn; UID=iets; PWD=nogiets" adoConnection.Open() strQuery = "INSERT INTO Tabelnaam (veld1, veld2, veld3, veld4) VALUES ('waarde1', 'waarde2', '" & strEmail & "', '" & strMessage & "')" adoConnection.Execute(strQuery) adoConnection.Close adoConnection = Nothing |
Nu gaat hij op z'n bek met de melding dat m'n query een "unterminated string constant" bevat. Als ik de waarde van strQuery bekijk is hij alles t/m strMessage, maar "')" wordt er niet aan vast geplakt. Als ik het gedeelte dat ik aan strQuery toeken watch geeft hij daarentegen wel de volledige waarde.
Heeft iemand enig idee of hier een workaround voor is? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Dit probleem heb ik alleen in VB.NET, niet in VB6 of ASP (waarin ik al honderden soortgelijke queries heb opgebouwd).
[ Voor 19% gewijzigd door Praetorian op 06-03-2003 19:06 ]