Toon posts:

[HT] Teveel bas

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rare situatie hier, en ik wil even wat advies inwinnen op dit forum.

Dit is mij huidige speaker setup in de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.narfum.org/pictures/appartement/MP_39B/HT/20030220/set_overview.jpg

M'n 2 fronts staan in lijn met de TV, waar bovenop de center ligt. Fronts zijn B&W 602 S3's, de center is een LCR60 S3. De fronts staan 70cm van de TV af en 40cm van de muur af. De linker front staat vlak voor de hoek van een boekenrekje, daar is amper 5cm ruimte tussen. De receiver is een Marantz 6300, met alle speakers op LARGE (ik heb geen sub). De surround speakers heb ik afgezet.

Het probleem wat ik nu heb, is dat als ik in 1 lijn sta met de fronts en de TV (waar mn computer staat) dat ik dan heel erg fel de bas hoor EN voel. Als ik in de zetel voor de TV zit heb ik belange niet zoveel bas als dan.

Ik heb al zitten draaien met de speakers, ze verder en korter bij elkaar gezet maar het helpt allemaal niet erg. Alleen het volume lager zetten of de bas minderen vermindert het, maar dan is het geluid te stil als je ervoor zit.

Wat kan ik nog meer doen om die bas opzij te minderen, en het vooraan feller te krijgen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 18:32 ]

Verwijderd

Ik richt me even op iets anders...

probeer ervoor te zorgen dat je Center horizontaal komt te staan. Hij gooit nu al het geluid naar boven :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat probleem is al opgelost :) Is een oude foto. Heb er nu een goede plank bovenop liggen die hem net ietsjes oplaag richt, maar binnekort leg ik hem op een plank aan de muur.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is acoustiek... Je kan dat niet heel simpel oplossen. Er bestaan wel "bas eaters" (soort van kippengaas op een rol met een soort wol/stof erin en een doek eromheen) maar ik heb geen idee of die dingen werken.

Ik heb hier dicht bij de muren ook veel meer laag dan op de luisterplek zelf..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

misschien een optie om iets van schuim (of hoe dat ook mag heten...) in de baspoorten te proppen. wel jammer dat ze aan de voorkant zitten bij die 602's.

ik heb hier mijn basspoorten dicht gestopt met dat schuimspul. en het helpt. is zo'n mat die ik op maat heb geknipt en opgerold.

-edit-

foto voor de duidelijkheid

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die schuimstoppen zaten er al bij merk ik net, ik heb die dingen toen gewoon in de doos laten zitten. Ik ga ze er eens insteken en kijken of het wat helpt.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Even een vraagje @Melvin :)
Ben je goed te spreken over de 602 S3's ??

Ik zit er ook aan te denken om ze te kopen, alleen twijfel ik nog een beetje.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga er eens naar luisteren. Half nederland heeft die speakers :o

Verwijderd

ik heb ze niet, hoor, zit teveel bass in :P

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn mn eerste echte goede speakers dus op zich ben ik niet de juiste persoon om er over te oordelen. Maar ze klinken wel goed vind ik, zo goed dat ik een hekel heb gekregen aan mn favoriete cd's omdat ik nu pas hoor hoe slecht het allemaal opgenomen of gemixt is :)

Ik denk er echter over om ze in te ruilen voor een set 603's en 601's. Die 603's komen er zowiezo, maar een 602 als surround vind ik wat TE dan, dus doe ik ze weg en zet er 601's neer.
JvS schreef op 06 March 2003 @ 20:38:
Ga er eens naar luisteren. Half nederland heeft die speakers :o
Ja ik merk het ook. In tijdschriften die ik lees zoals bv. HUMO staan er advertenties van B&W, maar die zijn me nooit opgevallen voordat ik ze zelf had :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:44 ]

• Jerone.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-04 09:24
Ik heb, toen ik mijn eigen front speakers ben gaan kopen, veel naar de B&W dm 600 (wel s3) geluisterd. Wat mij opviel is dat de 602 in vergelijking met hun kleine broertje de 601's veel meer, en in mijn ogen veel diepere bas, geven. Logisch want de woofer is zo'n 1.5 cm groter is. Ik heb zelf B&W 602.5 s3 gekocht (601 als zuil model) vanwegen mijn kleine kamer. Hierbij worden standaart schuimblokjes van B&W geleverd maar zoals je al zij werken deze niet of nauwelijks. Wat bij mij erg heeft geholpen is de speakers dichterbij een muur te zetten.
Wat ik vooral eerst had, was dat zodra ik in mijn stoel (precies midden in de kamer) zat dat de bas veel minder diep en zwaar was dan wanneer ik op mijn bed ging zitten met mijn hoofd vlak bij de achterwand van mijn kamer.
Wat je natuurlijk ook kan proberen is kijken of je ze kan inruilen voor 601 s2, maar de kans is groot dat je dan voor HT wel weer een sub zou willen.

ik zal binnenkort wel even een foto'tje plaatsen hoe ik het heb opgelost.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 15:52

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 20:43:
Het zijn mn eerste echte goede speakers dus op zich ben ik niet de juiste persoon om er over te oordelen. Maar ze klinken wel goed vind ik, zo goed dat ik een hekel heb gekregen aan mn favoriete cd's omdat ik nu pas hoor hoe slecht het allemaal opgenomen of gemixt is :)

Ik denk er echter over om ze in te ruilen voor een set 603's en 601's. Die 603's komen er zowiezo, maar een 602 als surround vind ik wat TE dan, dus doe ik ze weg en zet er 601's neer.

[...]
603 met 602 als surround gaat ERG goed hoor ;)
Heb hier weliswaar 602 S1 maar ik kan het je zeker aan raden. 603 als front is ook erg fijn!

[ Voor 15% gewijzigd door L_Jinx op 06-03-2003 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 603's zijn ook echt :9 , 604's vind ik wat teveel power voor mn relatief kleine kamer. Ik had ze gewoon meteen moeten kopen ipv die 602's, maar ik heb teveel naar mn vriendin geluisterd die geen floorstanders wilde :)

Wat ik ook nog wil horen is een 602 met een sub erbij, zodat die 602 in SMALL kan en dus minder laag doorkrijgt. Eens rondhoren of ik een kennis zn sub niet even kan lenen, want in de winkel klinkt het altijd anders dan thuis.

• Rickstah
Kun je die 602's niet aan mij verkopen? ;)
Ik geef er meer voor als de winkel :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik ben op zoek naar winkels waar ze deze speakers verkopen... okee. mijn oma heeft ze maar ik ga niet naar RAF.. daar zijn ze echt duurder dan in andere winkels heb ik het idee

dus kom maar op half nederland.. vertel me waar je ze koopt (en de prijs per speaker erbij :P ) ik geil op die dingen.. echt waar.. altijd bij mn oma gauw de frontjes eraf en met mn ogen dicht luisteren (en vertel me dan niet dat ik de frontjes er net zo goed op kan laten zitten.. tis iets psychologisch)

als ik een hk topic zou kunnen openen was de titel.. [Waar bewaar jij de frontjes van je speakers?]

[ Voor 22% gewijzigd door Pixal op 06-03-2003 23:35 ]

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Jerone. schreef op 06 maart 2003 @ 20:43:
Ik heb, toen ik mijn eigen front speakers ben gaan kopen, veel naar de B&W dm 600 (wel s3) geluisterd. Wat mij opviel is dat de 602 in vergelijking met hun kleine broertje de 601's veel meer, en in mijn ogen veel diepere bas, geven. Logisch want de woofer is zo'n 1.5 cm groter is. Ik heb zelf B&W 602.5 s3 gekocht (601 als zuil model) vanwegen mijn kleine kamer. Hierbij worden standaart schuimblokjes van B&W geleverd maar zoals je al zij werken deze niet of nauwelijks. Wat bij mij erg heeft geholpen is de speakers dichterbij een muur te zetten.
Wat ik vooral eerst had, was dat zodra ik in mijn stoel (precies midden in de kamer) zat dat de bas veel minder diep en zwaar was dan wanneer ik op mijn bed ging zitten met mijn hoofd vlak bij de achterwand van mijn kamer.
Wat je natuurlijk ook kan proberen is kijken of je ze kan inruilen voor 601 s2, maar de kans is groot dat je dan voor HT wel weer een sub zou willen.

ik zal binnenkort wel even een foto'tje plaatsen hoe ik het heb opgelost.
Je kreeg juist minder bas als je ze bij een muur zette? Dat is wel apart, omdat ze dan over het algemeen meer bas gaan geven en dreunen.

Maar dat het op je bed totaal anders klinkt is op zich heel logisch als je het gedrag van (geluids)golven en interferentie gaat bekijken. De golven zullen elkaar op bepaalde punetn versterken en verzwakken, zodat elk punt van je kamer net iets anders zal klinken.

En voor de TS:
Als je nu al veel bas hebt dan is het natuurlijk niet handig als je nog grotere luidsprekers neer gaat zetten. Maar je zou inderdaad eens kunenn kijken of het lekker klinkt met je settings op small. Grote kans dat je dan al wat meer resultaat hebt, en zonodig kun je ook de foam-plugs nog proberen. En die sub erbij zal ook al een totaal ander geluidsbeeld geven, dus als je er een kunt lenen/mee kunt krijgen uit de Hi-Fi zaak dan zou ik dat ook zeker een keer proberen.

Maar als je toch van plan bent je fronts te upgraden, dan zou ik je een tip willen geven: Als je veel muziek luistert, ga toch eens kijken naar de 604. Ze hebben niet alleen meer power en een diepere bas, maar ook een veel betere scheiding van hoog/mid/laag. De 603 klinkt veel 'rommeliger'. Ik heb ze ook naast elkaar gehoord om het verschil eens eruit te lichten, maar dat is vrij groot.

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
Boekster schreef op 07 March 2003 @ 00:15:
Maar als je toch van plan bent je fronts te upgraden, dan zou ik je een tip willen geven: Als je veel muziek luistert, ga toch eens kijken naar de 604. Ze hebben niet alleen meer power en een diepere bas, maar ook een veel betere scheiding van hoog/mid/laag. De 603 klinkt veel 'rommeliger'. Ik heb ze ook naast elkaar gehoord om het verschil eens eruit te lichten, maar dat is vrij groot.
Als ik een 604 zou nemen zou ik mn center wel moeten upgraden van een LCR60 naar een LCR600 omdat dat anders teveel verschil is, daarom dat ik de 603 in gedachten had. Maar ik moet hem dus nog altijd eens gaan beluisteren... en die LCR60 zal ook wel in te ruilen zijn als het moet :)
Pixal schreef op 06 March 2003 @ 23:34:
ik ben op zoek naar winkels waar ze deze speakers verkopen... okee. mijn oma heeft ze maar ik ga niet naar RAF.. daar zijn ze echt duurder dan in andere winkels heb ik het idee
B&W speakers kosten volgens mij overal hetzelfde, nl. de richtprijs die je op www.bwspeakers.com te zien krijgt. Dat is iig wat ik ervoor betaald heb.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

DarkSide

theres no place like ::1

B&W speakers zijn idd over het algemeen overal even duur.
Dit omdat ze alleen verkocht mogen worden bij een retail zaak die die dingen mag verkopen.
Kans bestaat als je ze ergens anders koopt. En er gaat wat mis dat B&W je geen garantie geeft.
Heb de mijne ook gekocht bij RAF. Maar wel in de uitverkoop (scheelt toch).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 12:35
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 07:35:
B&W speakers kosten volgens mij overal hetzelfde, nl. de richtprijs die je op www.bwspeakers.com te zien krijgt. Dat is iig wat ik ervoor betaald heb.
Idd... Bij officiele dealers is de prijs overal hetzelfde... Alleen de RAF en Staffhorst hebben zo nu en dan aanbiedingen.

Stassen is nog wel goedkoper, maar als je dan met garantie zit, moet je speaker naar duitsland, en ben je hem lange tijd kwijt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

602's worden pas significant goedkoper als er een nieuw model is ofzo. 3-4 jaar geleden waren de 602 s1's eens in de aanbieding voor 325 piek ( < 150 euro) / stuk, dat is een lekkere prijs :)

Volgens mij kosten ze nu overal gewoon degelijk 275 euro per stuk. Je moet gewoon om korting vragen. Ik heb er destijds ook 10% minder voor betaald omdat ik het vroeg :P.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 07-03-2003 08:08 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De 602.5's zijn de 602 als zuilmodel en niet de 601 zoals iemand hier beweerde. Vanwege de grotere kast is de klank wel een beetje anders. Ik heb zelf de 602.5's als side surrounds en de 601's als rear surrounds. Daarbij de 604's als fronts. Je kan prima je 602's als surrounds gebruiken, aangezien je die in een surround opstelling toch als "small" insteld, dus komt ie niet zo laag.

B&W is vrij streng met het prijsbeleid, de meeste winkels zullen toch de B&W prijzen nemen. Zo mogen officiele dealers ook niet via internet hun speakers verkopen en krijg je geen garantie als je niet bij een officiele dealer hebt gekocht. Nou geven winkels die ze on-officieel verkopen wel garantie, maar goed ... B&W heeft 5 jaar garantie, veel winkels geven dat niet vermoed ik.

Je zou ook iets kunnen doen aan je speakerkabels om het bassige eruit te halen. Die marantz is al wat donkerder qua geluid en dat samen met B&W's maakt het al wat donkerder.

Ik heb zelf 604's en die zijn onwijs goed, maar kostten toch ook wel wat geld.

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 07 March 2003 @ 08:33:
De 602.5's zijn de 602 als zuilmodel en niet de 601 zoals iemand hier beweerde.
De specs zeggen toch wat anders hoor:

601: 1X25mm tweater, 1x165mm bass/mid
602: 1x25mm tweater, 1x180mm bass/mid
602.5: 1X25mm tweater, 1x165mm bass/mid

Dus toch de 601 als zuilmodel. Op de site staat zelfs: "Superficially incorporating the same drive units as the bookshelf DM601 S3, the bass / midrange in fact uses a larger magnet"...
Je zou ook iets kunnen doen aan je speakerkabels om het bassige eruit te halen. Die marantz is al wat donkerder qua geluid en dat samen met B&W's maakt het al wat donkerder.
Maakt een kabel dan zoveel uit ? Ik heb nu gewone 6mm2 uit de electrozaak liggen, single-wired naar de fronts en de center. Dit weekend ga ik bi-wiren eens testen via de A/B uitgangen te combineren naar de fronts, maar welke kabel zou dan minder bas geven dan de huidige ?
Ja jouw systeem (samen met tbusquet's) is ook een beetje een referentie voor mij :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Kan de center op "small" (misschien resoneert de TV).

Voor CD weergave zou je een Behringer Ultracurve kunnen proberen (digitaal aangesloten op de s/pdif rca). Tegenwoordig voor minder dan 250 euro te koop (+ 50 voor een i/o kaartje). analoog intape loop kanook, maar geeft al gauw wat kwaliteitsverlies

Anders gewoon expirimenteren met de opstelling.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
De 602.5's zijn de 602 als zuilmodel en niet de 601 zoals iemand hier beweerde. Vanwege de grotere kast is de klank wel een beetje anders. Ik heb zelf de 602.5's als side surrounds en de 601's als rear surrounds.
Bekijk ze dan es goed, de 602.5 heeft 'n kleine woofer dan de 602. Namelijk 165mm.

Ze hebben tevens de 603S3 aangepast door ook te kiezen voor 165mm modellen. Dat was bij de eerdere series niet zo. Daar had de 603 'n 180mm midden en bass woofer.

Verwijderd

Topicstarter
Duck-Twacy schreef op 07 maart 2003 @ 10:37:
Kan de center op "small" (misschien resoneert de TV).
Ik had het probleem al voor dat ik mn center had, dus daar ligt het niet aan. Het zijn echt die fronts die ervoor zorgen.
Voor CD weergave zou je een Behringer Ultracurve kunnen proberen (digitaal aangesloten op de s/pdif rca). Tegenwoordig voor minder dan 250 euro te koop (+ 50 voor een i/o kaartje). analoog intape loop kanook, maar geeft al gauw wat kwaliteitsverlies.
Dit heeft toch niets met mijn CD speler te maken ? :?
Anders gewoon expirimenteren met de opstelling.
Dat gebeurt aan de lopende band :) Maar een beetje advies inwinnen of de mening van een ander overwegen is ook altijd handig.

• Rickstah
Even een vraagje tussen door..
Ik heb Stassen gemaild met de vraag wat een paar 602's bij hun kosten.
415euro per set kreeg ik te horen.. :?

Kan dat kloppen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goedkoop. Op de site van B&W staat de prijs op "259 EUR for 1 item".

• Rickstah
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 13:23:
Dat is goedkoop. Op de site van B&W staat de prijs op "259 EUR for 1 item".
Ja daarom,
En omdat de meeste winkels deze prijs hanteren..

Ik heb ze al een mail terug gestuurd met de vraag of het klopt.
En als ze zeggen 'per set' neem ik toch aan dat dat er 2 zijn :)

En Stassen is volgens mij geen officieel dealer van B&W.
Maar ze verkopen wel alle modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Moet je es bij de dealerlocator op de B&W site kijken of ze erbij staan. Als dat niet is zou ik zo toch bij een echte B&W dealer kopen.

• Rickstah
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 13:42:
Moet je es bij de dealerlocator op de B&W site kijken of ze erbij staan. Als dat niet is zou ik zo toch bij een echte B&W dealer kopen.
Stassen staat er niet tussen :/
Maar Stassen is toch heel niet zo'n verkeerde zaak??

Ik bedoel; het scheelt me wel 127 euro 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Rickstah op 07-03-2003 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja je kunt ze kopen, maar hoe zit het dan met garantie enzo ? Dat heb ik hier al eens een paar keer zien voorbijkomen als bezwaar tegen niet-officiele dealers.

Wat vragen ze trouwens voor de 603 en 604 ? >:)

offtopic:
Die link naar "My System" in je sig doet het trouwens niet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 14:19 ]

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Stassen een goedde zaak ?? Naja ik heb daar zo een andere mening over ! moet je aleen al eens bij die gasten naar binnen lopen, wat un service pfffff. en de meeste dingen zijn daar 2x zo duur als in een andere zaak is mijn ervaring. Ik hoop dat je geluk hebt met je speakers !! en dat ze echt zo cheep zijn bij hun.

• Rickstah
De 603 staat er voor 406..
Volgens mij kloppen die prijzen niet helemaal hoor..

Het beste is om even te mailen voor de juiste prijs indicatie..
Zou je die willen hebben dan? dan heb ik wel interesse in je 602's ;)

offtopic:
Heel dat gedoetje werkt voordurend niet :(
Ik kreeg die URL van die dudes, alleen werkt ie dus niet

• Flint
De B&W's van Stassen komen uit duitsland, en daardoor heb je wel lekker 10 jaar garantie :D (ipv 5 jaar in Nederland)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, als ik voor zo een floorstander ga, gaat mn voorkeur nu toch uit naar de 604 ipv de 603. Als ik de specs bekijk is de 603 gewoon een 602.5 met een extra woofer (en dat is dan weer een 601 met grotere kast) en past de 604 beter bij mn 602 omdat ze allebei de 180mm woofer hebben. Alleen sluit mn LCR60 dan niet goed aan, die gaat dan geupgrade moeten worden naar een LCR600. En dan ben ik best wel veel aan het upgraden...

Maar de luistertest is nog niet geweest, dus ik heb nog geen keuze gemaakt :)

offtopic:
Je moet die / achteraan weglaten merk ik :)

• Jerone.
De 602.5's zijn de 602 als zuilmodel en niet de 601 zoals iemand hier beweerde. Vanwege de grotere kast is de klank wel een beetje anders. Ik heb zelf de 602.5's als side surrounds en de 601's als rear surrounds. Daarbij de 604's als fronts. Je kan prima je 602's als surrounds gebruiken, aangezien je die in een surround opstelling toch als "small" insteld, dus komt ie niet zo laag.

B&W is vrij streng met het prijsbeleid, de meeste winkels zullen toch de B&W prijzen nemen. Zo mogen officiele dealers ook niet via internet hun speakers verkopen en krijg je geen garantie als je niet bij een officiele dealer hebt gekocht. Nou geven winkels die ze on-officieel verkopen wel garantie, maar goed ... B&W heeft 5 jaar garantie, veel winkels geven dat niet vermoed ik.

De 602.5 mogen dan wel 602 in hun naam hebben maar technisch gezien zijn ze (op het zuilmodel na dan ) bijna identiek aan de 601's (de woofer van de 602.5 is even groot als die van de 601 maar de magneet is iets groter) en kwa klank vond ik ze ook meer op de 601's lijken dan op de 602 want de diepe bas waarvoor de 602 zoveel word geprezen vind je minder terug. Dit word ook door specs van bijde boxen bevestigd want net als de 601's hebben de 602.5 een frequentie verloop van 70 Hz - 22 kHz, +/- 3 dB. Terwijl dit bij de 602: 52Hz - 22 Hz, +/- 3dB is. Wel is het frequntie bereik iets verschillend maar de 602.5 lijken qua spec en geluid(naar mijn mening) niet op de 602's

• Rickstah
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 14:41:
Mja, als ik voor zo een floorstander ga, gaat mn voorkeur nu toch uit naar de 604 ipv de 603. Als ik de specs bekijk is de 603 gewoon een 602.5 met een extra woofer (en dat is dan weer een 601 met grotere kast) en past de 604 beter bij mn 602 omdat ze allebei de 180mm woofer hebben. Alleen sluit mn LCR60 dan niet goed aan, die gaat dan geupgrade moeten worden naar een LCR600. En dan ben ik best wel veel aan het upgraden...

Maar de luistertest is nog niet geweest, dus ik heb nog geen keuze gemaakt :)

offtopic:
Je moet die / achteraan weglaten merk ik :)
offtopic:
eej je hebt gelijk ;)

Maar ga maar eens snel luisteren naar die jongens dan ;)

En is het echt zo dat je 10 jaar garantie krijgt omdat ze uit Duitsland komen?? :?
En zijn het dan geen 2e handsjes...?

[ Voor 15% gewijzigd door Rickstah op 07-03-2003 14:55 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jerone. schreef op 07 March 2003 @ 14:43:
[...]
De 602.5 mogen dan wel 602 in hun naam hebben maar technisch gezien zijn ze (op het zuilmodel na dan ) bijna identiek aan de 601's (de woofer van de 602.5 is even groot als die van de 601 maar de magneet is iets groter) en kwa klank vond ik ze ook meer op de 601's lijken dan op de 602 want de diepe bas waarvoor de 602 zoveel word geprezen vind je minder terug. Dit word ook door specs van bijde boxen bevestigd want net als de 601's hebben de 602.5 een frequentie verloop van 70 Hz - 22 kHz, +/- 3 dB. Terwijl dit bij de 602: 52Hz - 22 Hz, +/- 3dB is. Wel is het frequntie bereik iets verschillend maar de 602.5 lijken qua spec en geluid(naar mijn mening) niet op de 602's
hmm...foutje :) Je hebt gelijk. Ik kijk ook nooit goed :|

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Duitsland is een stuk voordeliger als Hifiland. ;)

Aannames zijn fataal.

• Jerone.
Scarp schreef op 07 March 2003 @ 15:11:
[...]

hmm...foutje :) Je hebt gelijk. Ik kijk ook nooit goed :|
mooi zijn we het daar over eens :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 11:26:
[...]

Dit heeft toch niets met mijn CD speler te maken ? :?

[...]
Weet niet of je het probleem met CD muziek hebt of met DVD (film of audio) of met beide, maar de Behringer UC kan alleen PCM signaal aan, geen DTS/DD etc (voorzover ik weet). Dus als je hem digitaal aansluit is de werking beperkt tot CDs. Analoog aansluiten is ook geen optie daar het lleen stereo is (afgezien van de andere problemen)

Anyway, het te behalen resultaat ermee schijnt fantastisch te zijn, maar het is wel een hoop gedoe.

Als het om muziek gaat staat de center natuurlijk uit, evenals de achterkanalen.

Misschien toch maar gewoon een (goede) sub kopen en alle speakers op small. Met een sub kun je toch iets makkelijker met de plaatsing experimenteren (zolang je interlink lang genoeg is).

Tis maar een idee.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Flint
Conan schreef op 07 March 2003 @ 14:54:
[...]

En is het echt zo dat je 10 jaar garantie krijgt omdat ze uit Duitsland komen?? :?
En zijn het dan geen 2e handsjes...?
De B&W's komen uit duitsland, en in duitsland heb je 10 jaar garantie.
Hoe ze het bij Stassen verder aanpakken weet ik niet... het mag officieel niet. Daarom staan ze ook niet bij de dealerlijst.

Registreren van de luidsprekers (via B&W website) mag ook niet als je ze bij Stassen koopt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ach dat boeit allemaal geen reet, B&W nederland moet die dingen toch echt repareren als ze stuk gaan en stassen is de leverancier, dus die staat gewoon garant voor de garantie. Daarnaast gaan speakers volgens mij nooit stuk (tenzij je ze stuk maakt).

Voor de 'support' zou ik het niet laten, want op speakers heb je echt bijzonder weinig support nodig :P.

Overigens, mensen die naar de 604 gaan luisteren, neem in je overweging eens een dynaudio a122 mee, de speaker is slanker (vinden veel mensen toch beter), net zo duur, en het midden is gewoon veel en veel mooier (kan wedijveren met een N805, die overigens extreem mooier is), maar vooral het hoog is echt stukken en stukken rustiger. Ik vind dat echt een VEEL betere speaker dan een 604, zeker omdat een 604 nou niet echt zo heel erg goedkoop is en in zijn prijsklasse ook niet echt bijzonder (zoals een 602 dat nog wel behoorlijk is, met het mooie volle laag).

Pagina: 1