Toon posts:

[MP3 + Excel]Importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb een aardig grote MP3 - Collectie en mensen hebben mij gevraagd of ik eens alles voor ze op een rijtje kan zetten. Natuurlijk wil ik dat als aardig persoon wel doen :)
Maar om nou 1042 nummers een voor een in te voeren? Mijn nummers hebben we gemakkelijke namen: Artist - Song bv. Green Day - Basket Case. Is er een mogelijkheid om dus al die nummers op te slaan in een excelsheet met in de linker kolom de Artist en in de rechter de Song? Is daar een importeerknop voor ofzoiets?

Ik heb al in de search gekeken en niet leek op dit topic dus sluit het alstublieft niet voordat ik antwoord heb >:)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

pak je winamp playlist en importeer die, met scheidingsteken. Ik denk dat dat wel een optie is, of expertoor je playlist naar .html. Dan kun je hem geloof ik ook vrij makkelijk in excel importeren :)

edit:
misschien zijn er nog proggies op www.download.com ofzo...?

[ Voor 15% gewijzigd door WhizzCat op 06-03-2003 18:21 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Kee, maar waar moet ik dan OOIT op zoeken in zo'n grote database als die van download.com? kan je me iig een hint geven?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 18:23:
Kee, maar waar moet ik dan OOIT op zoeken in zo'n grote database als die van download.com? kan je me iig een hint geven?
Zoeken naar 'mp3 excel'
Zo moeilijk was dat toch niet te verzinnen? ;)

Playlist mp3 for Excel 97/2000 1.0
Geen idee of dit een beetje goed werkt, maar lijkt precies te doen wat je wilt :).

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

dir /B /On *.mp3 > bestand.txt
Daarmee kun de filenamen naar bestand.txt sturen.
En in Excel (iig Excel 2000) kun je een custom scheidingsteken opgeven, de - in jouw geval.

Exact expert nodig?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:41

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Compubiter schreef op 06 maart 2003 @ 18:25:
Playlist mp3 for Excel 97/2000 1.0
Geen idee of dit een beetje goed werkt, maar lijkt precies te doen wat je wilt :).
Dit is een goede, zo heb je meteen een mooie manier om alles naar Access over te zetten, komt goed uit want ik wilde een database aanleggen met van alles en nogwat maar ik zag er als een berg tegenop om alles met het handje erin te zetten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Dat playlist progje werkt helaas niet ...
En dat met winamp werkt half, daarmee bedoel ik dat hij gewoon in EEN kolom dit zet: Green Day - Basket Case en niet zoals ik wil in kolom A: Green Day, kolom B: Basket Case.
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Crazy D schreef op 06 March 2003 @ 18:28:
dir /B /On *.mp3 > bestand.txt
Daarmee kun de filenamen naar bestand.txt sturen.
En in Excel (iig Excel 2000) kun je een custom scheidingsteken opgeven, de - in jouw geval.
Zou je me wat nader kunnen omschrijven want volgens mij werkt jouw manier wel. Moet je dit doen in je uitvoeren ding?

• bazs2000

bazs2000

Ik heb al een beetje uitgevogeld dat plemp3 (zo heet de .xls waar Compubiter mee kwam aanzetten) een normaal script gebruikt dat een link maakt van de bestanden en die in kolom A zet.

Volgens mij kun je zelf ook zoiets maken in VB, dat kun je dan naar eigen smaak aanpassen zodat je de bestanden kunt laten plaatsen zoals jij wilt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn Excel XP doet niet veel met dat progje, hij zegt alleen dat het beveiligingsniveau te hoog is terwijl hij natuurlijk al op laag staat :S

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Er stonden daar nog meer programmaatjes hoor, zoals [url=-http://download.com.com/3000-2169-1591529.html?tag=lst-0-2]MP3 Lister 4.0[/url]
Bovendien denk ik dat je nu zelf wel een beetje kunt verzinnen wat voor keywords je kunt gebruiken voor Google :).

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 18:45:
Dat playlist progje werkt helaas niet ...
En dat met winamp werkt half, daarmee bedoel ik dat hij gewoon in EEN kolom dit zet: Green Day - Basket Case en niet zoals ik wil in kolom A: Green Day, kolom B: Basket Case.
Iemand?
Ja dat is prima, en dan even "text to columns"gebruiken en scheiden op '-' , klaar!

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dir /b *.mp3 > bestand.txt
Uitvoeren-->cmd (xp)/command (9x)
dan ff de dir met je mp3's opsnorre en als je die hebt type je dit in. De hele dit met mp3 bestanden wordt dan in bestand.txt opgeslagen. Dan kun je in kladblok ofzo meteen de extensie .mp3 vervangen door niks zodat je echt alleen de naam van je mp3's overhoudt en in excel gooien en daar mooi sorteren, werkt perfect :)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• bazs2000

bazs2000

Dat is wel leuk maar dan moet je alsnog alles handmatig in Excel gooien.
Als je dat als hyperlink doet dan moet je ook nog eens de naam van de link aanpassen omdat je anders de bestandslocatie ziet. Dat is volgens mij niet wat de TS wil. :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

dir /B /On
/B: geen extra info, alleen bestandsnaam dus
/On: sorteren op naam
Zolang je /S (incl. subdirs) weglaat, krijg je geen dirnamen.

En t moet idd via good ol' dos... zie alwinh.

Exact expert nodig?

Pagina: 1