ik heb een concert dvd van iron maiden. Deze dvd wil ik graag in de auto kunnen beluisteren. Ik heb het geluid van de dvd afgehaald en dit zijn 8 mp3 files geworden. Het geluid van de mp3's loopt dus in elkaar over. Het probleem is dta ik ze niet in de goede volgorde gebrand krijg. Ik heb musicmatch en nero geprobeerd, maar daarmee lukte het niet. Ik heb de nummers gewoon 01, 02, 03 enz genoemd. Als ik er een zipfile van maak krijg ik ze ook niet in de goede volgorde. ik snap er echt niets van. Ik heb al gezocht, maar in de meeste topics komt het er opneer dat je de nummers alfabetisch moet nummeren. Als ik dan een cd ga branden van een alfabetisch gesorteerde playlist dan krijg ik echt een andere volgorde. Weet iemand een oplossing?
Wat heb je nu precies gedaan?
Als je de nummers van 01 tm 08 nummert en dan in 1 keer in een nieuwe compilatie sleept dan moet het in de goede volgorde komen...
Als je de nummers van 01 tm 08 nummert en dan in 1 keer in een nieuwe compilatie sleept dan moet het in de goede volgorde komen...
In de command/DOS-prompt:
copy /b 01.mp3+02.mp3+03.mp3+04.mp3+05.mp3+06.mp3+07.mp3+08.mp3 totaal.mp3
Op die manier plak je alle mp3's aan elkaar tot een grote mp3 (totaal.mp3) die zeker de gewenste volgorde hebben. Maar ik snap niet wat er nu mis kan lopen als je deze tracks in je brandprogramma op volgorde zet... Je bent toch zeker dat je nummering wel klopt he?
copy /b 01.mp3+02.mp3+03.mp3+04.mp3+05.mp3+06.mp3+07.mp3+08.mp3 totaal.mp3
Op die manier plak je alle mp3's aan elkaar tot een grote mp3 (totaal.mp3) die zeker de gewenste volgorde hebben. Maar ik snap niet wat er nu mis kan lopen als je deze tracks in je brandprogramma op volgorde zet... Je bent toch zeker dat je nummering wel klopt he?
Verwijderd
bij nero maakt t geloof ik uit in welke volgorde je ze geselecteert heb
dan kan die ze wel eens omkeren..
ik heb mp3tjes gemaakt. Deze heten 01.mp3 tot em met 08.mp3. Er passen er 4 op 1 cd en ze lopen in elkaar over. Het is dus belangirjk dat de volgorde klopt. Ik heb geprobeerd een playlist te branden in musicmatch. Je zet ze op volgorde maar de brander schrijft een andere volgorde. Ik heb ook gehoord dat je ze alfabetisch moetn noemen maar dat had ik dus al gedaan, vandaar ook dat ik het hier vraag, het gaat dus niet op de normale manier. Ik zal morgen de tip van stacp eens proberen. Ik heb die al eerder gelezen ergens, maar ik heb het ook al geprobeerd door een winzip archief te renamen naar mp3, dat werkte ook niet goed dus ik dacht dat dit ook niet zou werken, zal het toch eens proberen. Ik laat het wel horen morgen..bedankt alvast
werkt wel, maar het vervelende is dat hij er de files dan toch niet helemaal laat aansluiten, er zit toch een soort tik in de overgang, is dat er ook niet uit te krijgen?
Met nero kun je om die tik weg te krijgen remove silence uitzetten bij de brand-opties, en voor het weghalen van dat tussenpauze stuk alle liedjes selecteren, dan properties, silence inbetween eruit halen.
het is maar 1 mp3 file per cd..Als je heel het topic leest zul je zien dat ik problemen heb met het branden in de juiste volgorde, ik heb het geprobeerd met musicmatch en nero, maar dit lukte hiermee niet..daarom wilde ik ze samenvoegen tot 1 mp3. Dat is gelukt, maar er zit nogaltijd een tikje in de overgang..en die wil ik er het liefst ook uit halen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:05 ]
Die tik kan ook komen omdat het niet goed geript is. Hoe heb je het precies gedaan?
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Door beperkingen in het MP3-formaat zullen de eerste samples van een MP3 steeds fout zijn. Daarnaast is de framelengte van MP3 verschillend van die van audio-cd. Dat geeft als gevolg dat aan het einde van een MP3 steeds een heel korte variabele stilte staat. Daarnaast hebben MP3 encoders nog een offset waardoor er nog een heel korte stilte aan het begin kan komen.
Bij gewone cd's heeft dan geen invloed omdat de nummers toch met stilte beginnen en in stilte eindigen. Echter, bij live- en mix-cd's is er applaus of muziek op de track-overgangen. Eerder vernoemde factoren zorgen ervoor dat de overgang nooit perfect kan zijn en meestal hoorbaar als een tik zal zijn.
Raad alleszins de persoon waarvan je de MP3s hebt aan om volgende keer als MP3 image + CUE sheet te rippen. Dan heb je deze problemen niet.
Bij gewone cd's heeft dan geen invloed omdat de nummers toch met stilte beginnen en in stilte eindigen. Echter, bij live- en mix-cd's is er applaus of muziek op de track-overgangen. Eerder vernoemde factoren zorgen ervoor dat de overgang nooit perfect kan zijn en meestal hoorbaar als een tik zal zijn.
Raad alleszins de persoon waarvan je de MP3s hebt aan om volgende keer als MP3 image + CUE sheet te rippen. Dan heb je deze problemen niet.
ik ben zelf schuldig aan het maken van de mp3tjes, het is voor mij ook vrij nieuw allemaal. hoe moet ik dat doen dan? Ik heb met besweet gewoon het geluid er vanaf getrokken, en het programma maakte er vanzelf toevallig 8 mp3tjes van..
is het beter om het anders aan te pakken, ik heb me destijds rot gezocht en was al lang blij dat ik er mp3tjes van wist te maken, en nu blijkt het toch niet allemala zo ideaal te zijn.
is het beter om het anders aan te pakken, ik heb me destijds rot gezocht en was al lang blij dat ik er mp3tjes van wist te maken, en nu blijkt het toch niet allemala zo ideaal te zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 13:25 ]
Sorry, ik had je eerste post niet goed gelezen. Ik zie nu pas dat de bron een DVD was. Ik veronderstelde een gewone audio cd. Staat de muziek al als mp3 op de DVD? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Meestal gebruikt men AC3 voor geluid op een DVD. Gebruik een programma om de AC3-geluidssporen van de DVD te halen. Met een AC3-naar-WAV omzetter kun je dit dan omzetten naar een formaat dat brandprogramma's ook ondersteunen. De stap naar mp3 is dan totaal overbodig. Mp3 is een compressieformaat mét verlies, je wil dat dus zeker niet zinloos toepassen. De WAV-files laadt je in je brandprogramma (Nero bijvoorbeeld) en je zet de pauzes tussen de tracks op 0. Beluister nog even of de volgorde goed is en branden maar!
Meestal gebruikt men AC3 voor geluid op een DVD. Gebruik een programma om de AC3-geluidssporen van de DVD te halen. Met een AC3-naar-WAV omzetter kun je dit dan omzetten naar een formaat dat brandprogramma's ook ondersteunen. De stap naar mp3 is dan totaal overbodig. Mp3 is een compressieformaat mét verlies, je wil dat dus zeker niet zinloos toepassen. De WAV-files laadt je in je brandprogramma (Nero bijvoorbeeld) en je zet de pauzes tussen de tracks op 0. Beluister nog even of de volgorde goed is en branden maar!
staat inderdaad op ac3, als ik het naar wav omzet dan is er helemaal niets aan de hand? Ik had dus in het begin problemen met het branden in een bepaalde volgorde. Ik zla een skijken of ik de volgende regel ook met waves kan gebruiken.SatCP schreef op 07 March 2003 @ 13:32:
Sorry, ik had je eerste post niet goed gelezen. Ik zie nu pas dat de bron een DVD was. Ik veronderstelde een gewone audio cd. Staat de muziek al als mp3 op de DVD? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
copy /b 01.mp3+02.mp3+03.mp3+04.mp3+05.mp3+06.mp3+07.mp3+08.mp3
totaal.mp3
Neen, die regel werkt niet voor WAV-bestanden. WAV-bestanden bevatten een 44 bytes lange header aan het begin waarin onder andere de lengte (in samples) staat. Als de lengte incorrect is weigeren de meeste players de WAV af te spelen.
Als je twee WAVs aan elkaar zet op deze wijze, dan zal de header aan het begin een foutieve lengte bevatten. Pas je de lengte aan dan zullen de 44 bytes van de header van de tweede WAV als audio data worden gezien.
Er zijn echter wel tools online te vinden die WAV-bestanden aan mekaar kunnen plakken.
Maar normaal is het bij WAV helemaal niet nodig om een grote WAV te maken. Zorg er gewoon voor dat je ze in je brandprogramma op de juiste volgorde zet voor het branden en zet de pauze tussen de tracks op 0. Brandprogramma's gaan echt niet zelf de volgorde aanpassen.
Als je twee WAVs aan elkaar zet op deze wijze, dan zal de header aan het begin een foutieve lengte bevatten. Pas je de lengte aan dan zullen de 44 bytes van de header van de tweede WAV als audio data worden gezien.
Er zijn echter wel tools online te vinden die WAV-bestanden aan mekaar kunnen plakken.
Maar normaal is het bij WAV helemaal niet nodig om een grote WAV te maken. Zorg er gewoon voor dat je ze in je brandprogramma op de juiste volgorde zet voor het branden en zet de pauze tussen de tracks op 0. Brandprogramma's gaan echt niet zelf de volgorde aanpassen.
ok ik zal het onthouden voor de eerstvolgende keer. Voor nu vind ik het wel genoeg. T zijn tenslote 4 tikjes op een cd van ruim een uur, dus tis welletjes voor vandaag. bedankt iig.
Pagina: 1