Toon posts:

[Director] Een makkelijke quit procedure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zijn we gedwongen door school gebruik te maken van Director om een cd-rom te ontwikkelen.

We proberen het gebruik van Lingo zo veel mogelijk in te perken, omdat we daar niet echt goed in zijn :)

We hebben nu een navigatiebalk die constant in beeld blijft staan. 1 van die knoppen in de balk is de quit to windows knop. Maar hoe krijgen we die aan de praat zonder het gebruik van lingo. Natuurlijk moet er wel een "weet je het zeker" boxje openen :)

Hopelijk kan iemand ons helpen.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
zonder Lingo?

ik weet niet of er een behaviour voor bestaat. Maar laat ik frank wezen als je denkt veel te kunnen doen met director zonder lingo kom je bedrogen uit.

soit je maakt gewoon zelf zo'n popup window in director (met een graphic element if you like) dan op de "OK" maak je een new behaviour met volgende content:

code:
1
2
3
4
5
on mousedown me --wordt aangeroepen als je mouse op die sprite naar beneden gaat
                               --je kunt ook on mouseup doen voor een 'volledige' click 
  quit                       --dit command zal de projector stoppen maar OOK director als
                               -- je hem aan het aanpassen bent - oppassen dus 
end

'helaas zijn we gedwongen' ? euh Director wordt waanzinnig veel gebruikt voor CDRoms dus is het maar goed dat je het leert... (Scala is er ook). En het kan ook HEEL veel maar als je verwacht dat alles drag and drop is - nope.

[ Voor 17% gewijzigd door hobbit_be op 06-03-2003 18:22 ]