Athlon XP 2000+ loopt vast op 133 mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb mijn pc geupgrade met een ecs k7s5al moederbord en een Athlon Xp 2000+. Maar nu draait mijn pc alleen stabiel als ik in het bios instel dat de cpu frequency 100 mhz is, op die instelling klopt de snelheid van de processor ook niet meer die draait dan op 1200 mhz. Als ik de cpu frequency op 133 mhz start de pc wel op met de juiste processor snelheid, maar dan loopt die helemaal vast vaak al voordat windows xp opgestart is. Ik heb trouwens Pc 133 geheugen in mijn pc zitten. Een reepje van 256 Mb en een reepje van 128 Mb, ik heb al geprobeerd om slechts 1 geheugen module te gebruiken in slot 1, maar dit loste niks op.
De computerzaak waar ik deze hardware gekocht heb, heeft me aangeboden het spul te retourneren en te vervangen. Maar ik vraag me af of dit wel nuttig is, want met lagere instellingen werkt de boel dus wel goed. Dan kan er toch niks mis zijn met de cpu en het moederbord?

Zou nieuw (DDR) geheugen het probleem kunnen verhelpen, of hebben jullie andere ideeen?

Always Look On The Bright Side Of Life!

Verwijderd

loopt je geheugen wel synchroom met je FSB?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 18:29
Ik heb dit ook gehad, toen lag dit aan mijn moederbord (Gigabyte GA-7VRXP, ja, dat beruchte ding), ik wil niet zeggen dát het daaraan ligt, maar de kans is groot

verder, het is denk ik wel duidelijk dat het een hardware probleem is, dus als ze *alles* omruilen lijkt me dat erg fijn

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47
<zucht>

Zoek eens op K7S5A + SDram, dit is al zooo vaak langsgekomen.

Verwijderd

Een oplossing heb ik hier niet voor, wel hetzelfde probleem... :( Ik heb als leenbord (m'n msi kt3 ist kaput..) een ECS k7s6a met daarop 256 DDR pc2700. Zodra ik de cpufreq. verhoog naar 133 herkend ie mijn amd als een xp2000+ maar daarna elke keer een reboot voor ik in winXP zit. Reepje DDR maakt dus waarschijnlijk bij jou ook niks uit en ben erg benieuwd naar eventuele oplossingen.

Verwijderd

Ik zou de nieuwste flashware eens gebruiken, want ik heb al vaker problemen gehad met die combinatie. Als je op de site van ECS kijkt, zie je bij de BIOS downloads wel het probleem staan van fixed CMOS en processors boven de 1800+. Als je ff flashed, is het zo verholpen. Een advies: ECS is goedkope troep... ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee gehad. MSI, EPoX, Abit, Asus en Soltek 4ever :P

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 17:56:
loopt je geheugen wel synchroom met je FSB?
Ja loopt gelijk allebei op 133 Mhz, maar nu dus allebei op 100 Mhz omdat het systeem anders niet stabiel is. Ik heb de nieuwste bios die van 29-10-02.

[ Voor 9% gewijzigd door Johannn op 06-03-2003 18:06 ]

Always Look On The Bright Side Of Life!

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
hmm ik heb een xp 2000+ gewoon draaien op mijn k7s5a, ik zal eens kijken waarop hij draait, 100 of 133.
Al heb ik wel 512MB ddr.

Ik had eerst een msi mobo, maar ik ben blij dat ik ben overgestapt op dit goedkope bordje :)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Loran schreef op 06 March 2003 @ 18:06:
hmm ik heb een xp 2000+ gewoon draaien op mijn k7s5a, ik zal eens kijken waarop hij draait, 100 of 133.
Al heb ik wel 512MB ddr.

Ik had eerst een msi mobo, maar ik ben blij dat ik ben overgestapt op dit goedkope bordje :)
welke revs gaat het om hier?

k heb 2 vrienden die bijde een XP1800 hebben en rev 3 van dit mooie budget bordje. maar 133 fsb zit er niet in :( (stabiel dan)

en ik heb hier thuis 3 bordjes van rev1 en die draaien wel stabiel er mee :/

owja :P we draaien allemaal SDRAM :)

ik thuis 3x 512mb PC133 OEM

en me vrienden bijde 256mb kingston :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 18:23 ]

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
ehm ja das het gene wat ik niet kan vinden op het bordje, hoe kan ik dat herkennen.

Ik draai 133Mhz cpu & ddr

Ook heb ik de nieuwste bios, erop geflasht vorige week (heb ook net een week die proc)

Misschien niet alles terugbrengen, maar van iemand een reepje ddr lenen, of dat ze in die computer zaak er even een reepje ddr in zetten en kijken of ie dan wel loopt.

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Ik heb al 1,5 jaar een k7S5a ---> loopt nog steeds stabiel ik ben ook erg te spreken over deze bordjes.

Ontopic:
het zelfde probleem heb ik in het begin ook gehad! Voor mij was de oplossing betere geheugen kopen, liefst DDR SAMSUNG reepjes (zie ECS moederbord boekje).

En natuurlijk een up to date bios!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Johann, in de PMG sticky (Dit graag lezen eer je een topic opent) staat een linkje naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daarin staat een heleboel informatie. Ook specifiek over jouw K7S5A. Doe er je voordeel mee.

Verder kun je met de Search een heleboel K7S5A-gerelateerde problemen terugvinden, het is zowat de meest besproken plankje hier op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.