Ik heb mijn pc geupgrade met een ecs k7s5al moederbord en een Athlon Xp 2000+. Maar nu draait mijn pc alleen stabiel als ik in het bios instel dat de cpu frequency 100 mhz is, op die instelling klopt de snelheid van de processor ook niet meer die draait dan op 1200 mhz. Als ik de cpu frequency op 133 mhz start de pc wel op met de juiste processor snelheid, maar dan loopt die helemaal vast vaak al voordat windows xp opgestart is. Ik heb trouwens Pc 133 geheugen in mijn pc zitten. Een reepje van 256 Mb en een reepje van 128 Mb, ik heb al geprobeerd om slechts 1 geheugen module te gebruiken in slot 1, maar dit loste niks op.
De computerzaak waar ik deze hardware gekocht heb, heeft me aangeboden het spul te retourneren en te vervangen. Maar ik vraag me af of dit wel nuttig is, want met lagere instellingen werkt de boel dus wel goed. Dan kan er toch niks mis zijn met de cpu en het moederbord?
Zou nieuw (DDR) geheugen het probleem kunnen verhelpen, of hebben jullie andere ideeen?
De computerzaak waar ik deze hardware gekocht heb, heeft me aangeboden het spul te retourneren en te vervangen. Maar ik vraag me af of dit wel nuttig is, want met lagere instellingen werkt de boel dus wel goed. Dan kan er toch niks mis zijn met de cpu en het moederbord?
Zou nieuw (DDR) geheugen het probleem kunnen verhelpen, of hebben jullie andere ideeen?
Always Look On The Bright Side Of Life!