Toon posts:

yamaha rx 500 uitgangen kapuut??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en Ladies,

ik heb een versterker van yamaha laatst tweede hands gekocht nu kan het zijn dat ik zelf de uitgangen heb opgeblazen maar dan gaat dat wel heel gauw, de versterker is 350W, ik heb een setje van 2X 200W subwoofer 2 tweetertjes en 2 middentoners, nu denk ik dus dat er 2 uitgangen kapot zijn, er komt iig heeeeel weinig geluid uit vergeleken met de andere uitgang, waar kan ik aan "zien" dat de boel verrot is en kan ik hier zelfs al leek iets aan doen??
als iemand wat weet fantstico thnx 4 the answers

_/-\o_

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hmz.. openschroeven en naar je zekeringen kijken.. hielp bij mij bij hetzelfde probleem.. versterker heeft het daarna nog vrij lang gedaan

enne.. zet er niet zwaardere zekeringen in dan die je eruit haalt mochten ze kapot zijn.. das gevaarlijk :P

Verwijderd

Topicstarter
cool:) thnx, zitten die zekeringen bij de uitgangen zelf? misschien stomme vraag maar ik begrijp echt geen ruk van die zooi, de volume knop en de bass knop kan ik altijd wel goed vinden;) ik zal het eens bekijken vanavond:) many thnx

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

nou.. de zekeringen zijn meestal glazen buisjes.. je kan zien of ze kapot zijn als het ijzerdraadje in het midden gebroken is.

je kan de specificaties van de zekering op de zijkant lezen.. (als je niet aan de zekering kan zien of ie kapot is moet je even met een multimeter allebei de uiteindes verbinden.. die maken namelijk contakt :) )

ik zeg nu dat het de zekeringen kunnen zijn want t lijkt me dat verder in elke versterker ook wel zekeringen zitten.. ik ben geen kenner dus ik weet niet of de zekeringen te maken hebben met de uitgangen en helemaal niet waar je ze kan vinden.