[digitale camera] Wie kent/heeft ervaring met deze KOBISHI

Pagina: 1
Acties:

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik loop al een tijdje met het idee om een digitale camera aan te schaffen voor aanstaande vakantie. Het zal mijn eerste digitale camara worden die ik dus naast mijn huidige analoge toestel zal gebruiken.

Mijn budget voor de camera is 200 - 250 euro en zat eigen lijk aan een HP 620 te denken. Maar nu kwam ik op de price watch een KOBISHI 4 Mp camera tegen voor €189 Dit leek me dus wel wat als eerste stap in de digitale fotografie :)

Maar aangezien dit wel erg goedkoop is zou ik graag ervaringen horen van andere mensen met deze camera, of everaringen met dit merk in het algemeen.

P.S
search gebruikt maar niet veel wijzer geworden

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Simpel, doe dat nou niet! Koop voor dat geld een leuke Canon A200 of spaar even door voor iets met optische zoom (coolpixje 2000 ofzo), laat je niet gek maken door de 4 megapixels etc etc.

Ik ben nog nooit een cam tegengekomen van een vaag merk die mee kon komen met een (vaak weliswaar met mindere specs gezegende) camera van een echt "merk" van vergelijkbare prijs. Zie bijvoorbeeld de Medion 9700 (ofzo) discussies hier, die kan bijv. niet meekomen met een goede 2mpix camera (a40 ofzo).

[ Voor 17% gewijzigd door Mark_V op 06-03-2003 17:31 ]

• super_newbie
Ik verwachte ook niet al teveel vam deze camera, dus ben nu de price-watch al weer aan het doorspitten :7 Bedankt voor de info iig. Maar mochten er nog mensen zijn die deze camera echt hebben alle reacties nog steeds welkom ;)

Ik zoek iig maar weer wat verder, schijnbaar heeft de Kobishi een een te hoog "trust" gehalte B)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
http://www.kobishi.nl/

http://www.kobishi.nl/Nederlands/Producten/USB-1620.htm

let op: deze camera heeft een cmos sensor: cmos sensors hebben gauw last van zgn. 'dark current', dwz dat zelfs als er geen licht op valt, dat de sensor toch iets waarneemt: hotpixels dus.

duurdere cmos sensors hebben er veel minder last van, maar ccd is altijd nog beter voor zover ik weet.

laat je niet misleiden door 'digital zoom', in photoshop of een ander tekenprogramma kan je zelf zoveel 'digital zoom' toepassen als je wilt. digital zoom is volksverlakkerij als je het mij vraagt.

macro stand: minimale focusafstand is 40 cm! :o
da is best veul voor n'n macrostand (slecht dus)!

het is jouw geld, maar ik zou zeggen: ga voor een camera die minder 'dubieus' is dan deze. om megapixels hoef je het echt niet te doen!

de foto's op deze site zijn gemaakt met 2 en 3 MPixel camera's.

1 MPixel kan je al mooi afdrukken op 15x10 cm formaat.

succes!
:)

[ Voor 5% gewijzigd door Molybdenum op 06-03-2003 18:46 ]

Verwijderd

Ik raad deze camera uit ervaring af. Het is ook helemaal geen 4mp lens. en wordt software matig 4mp, hij's maar 2.1 dacht ik ofzo, en dan nog is die lens bagger, zoals al eerder werd vermeld. een slechte cmos. ik spreek uit ervaring

• super_newbie
Ik ben al overtuigd, deze camera is niks :9

@johanc ik wist niet of het hier een 4 MP sensor betrof, of dat het software matig geinterpoleerd word, had dat zelf nog niet gevonden.

Ik ga dit Welke dig. camera onder de 250 euro maar eens verder doorpluizen.

Voor nu genoeg woorden aan de deze kobishi besteed >:)

[ Voor 1% gewijzigd door super_newbie op 06-03-2003 20:30 . Reden: typo ]

Verwijderd

Zo slecht is deze kobishi helemaal niet hoor, hier enkele foto's die ik ermee genomen heb.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/hebels13/fotos/TIM1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/hebels13/fotos/TIM2.jpg

Vanuit een rijdende bus!
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/hebels13/fotos/TIM3.jpg

Misschien wel wat laat maar dan weten mensen die deze camera willen kopen teminste wel wat voor foto's er uit komen.

Verwijderd

die andere 30 die niet gelukt zijn moet je ook even neerzetten!!!! :)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kijk eens naar een hp 735 of een canon a60/70, kost 50 tot 100 euro meer maar het zijn 10 keer betere camera's

Verwijderd

super_newbie schreef op 06 March 2003 @ 17:19:
Ik loop al een tijdje met het idee om een digitale camera aan te schaffen voor aanstaande vakantie. Het zal mijn eerste digitale camara worden die ik dus naast mijn huidige analoge toestel zal gebruiken.

Mijn budget voor de camera is 200 - 250 euro en zat eigen lijk aan een HP 620 te denken. Maar nu kwam ik op de price watch een KOBISHI 4 Mp camera tegen voor €189 Dit leek me dus wel wat als eerste stap in de digitale fotografie :)

Maar aangezien dit wel erg goedkoop is zou ik graag ervaringen horen van andere mensen met deze camera, of everaringen met dit merk in het algemeen.

P.S
search gebruikt maar niet veel wijzer geworden
klinkt als erg goedkope rotzooi zeker voor een 4 mp
dr zal wel geen optische zoom op zitten voor dat geld

Verwijderd

Er zit idd geen optische zoom op, wel een digitale maar de kwaliteit wordt er niet beter op als je die gebruikt.

Verwijderd

Deze had ik nog vergeten mee te posten:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/hebels13/fotos/TIM4.jpg

Verwijderd

Je ziet wel dat er eenmidnere lens inzit.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 16:39:
Deze had ik nog vergeten mee te posten:

[afbeelding]
Je kan mij niet wijsmaken dat je dat echt goede kwaliteit vindt :? Wazig en amper detail, zonde van je geld. Koop dan inderdaad een iets duurdere maar van hogere kwaliteit.

Verwijderd

Ok, ik zeg niet dat de kwaliteit ultra is, maar ik gebruik de camera om soms even snel ergens een foto van te kunnen maken en daar is die goed genoeg voor.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:06

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 16:13:
Zo slecht is deze kobishi helemaal niet hoor, hier enkele foto's die ik ermee genomen heb.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanuit een rijdende bus!
[afbeelding]

Misschien wel wat laat maar dan weten mensen die deze camera willen kopen teminste wel wat voor foto's er uit komen.
Echt scherp zijn deze foto's toch niet? Zeker niet voor een camera die 4MP zou moeten zijn, een goeie 1.3 maakt betere kwaliteit foto's. alles imho, als jij er tevreden over bent is dat je goed recht natuurlijk

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Sick Nick schreef op 11 April 2003 @ 16:47:
[...]

Je kan mij niet wijsmaken dat je dat echt goede kwaliteit vindt :? Wazig en amper detail, zonde van je geld. Koop dan inderdaad een iets duurdere maar van hogere kwaliteit.
Vergeet de 'roze' lucht ook niet... De witbalans is volkomen zoek. Verder komen de foto's erg donker over, maar hebben ze wel overbelichte plekken 8)7

Helaas geldt voor goedkopere digitale camera's gewoon nog steeds: 'goedkoop is duurkoop' en dat je 'voor een dubbeltje NIET op de eerste rang kan zitten'.

Voorlopig kan ik alleen maar 't advies geven, niet naar 't aantal megapixels te kijken, maar een camera van een gerenomeerd merk te nemen.

Verwijderd

Ik zeg altijd maar beter een 2 MP Canon (A40 in mijn geval) dan een 4 MP B merk. In merkcams zit gewoon een vele malen betere lens, en dat scheelt.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:36
mijn hemel, wat een groot stelltje merken freaks!!! Dei Medion van e aldi wordt overal afgeschilded als een slecht geval... tja Sony chip en ricoh lens... slecht spul absoluut... HEt valt me uberhaupt op op dit forum dat het bijna allemaal mek freaks zijn... Tuurlijk kun je geen super goede resultaten verwachten voor een 190 euro, maar het is onzin om te zeggen dat het gelijk rotzooi is. als dat zo is dan wordt eht echt niet op de markt gebracht... dat julli eer niet tevreden over zijn prima, maar hou wel inm de gaten dat iemand die een nromale camera zoekt veel sneller tevreden is met een normale goede foto en niet direct zit te wachten op het beste van het beste. (iets wat veel hier wel altijd willen)

Zo canon met een 2.1 MP geeft absoluut mindere foto's als die medion bijvoorbeeld. Je kunt me nog veel meer vertellen. nee ik zou gewoon wachten op een neiuwe Aldi of lidl aanbieding. Bij alle normale fotograven wordt gezegt dat het prima spul is voor normaal gebruik en dat hun niets kunnen leveren voor dat geld. Net als een PC bijvoorbeeld. Ga naar een dixon of een vobis, daar zeggen ze: een prima PC. kunnen wij niet tegenop... uiteraard lopen ze alweer te verdedigen: ja maar het zijn dan wel A merken wat erinzit maar is het ook a kwaliteit... Echt een zwak excus... voor normaal gebruik is het echt wel geod spul....

Maargoed terug naar de camera. Ik kan ook niet zeggen dat het echt super foto's zijn. Vage randen en een beetje wazig. Dat met die roze lucht valt wel mee. heb ej daar wel last van dan moet ej toch echt je monitor eens na laten kijken... Ik heb nergens last van en de lucht is absoluut niet roze... ben je tevreden met deze opnamen?? gewoon doen. Aan een kleien 200 europ kun je je geen buil vallen... Al zou ik gewoon weer ff wachten op een aldi of lidl aanbieding...

Verwijderd

shakedown ik ben het deels met je eens, er wordt hier teveel gemiept over de kwaliteit, maar het aantal megapixels zegt gewoon een reet, een goeie lens en goeie in-camera verwerking is veel belangrijker.

ik heb zelf destijds een fuji s602z gekocht, 3 mp 750 euro, niet echt wat je zegt goed mp/ prijs verhouding maar ik ben ZEER tevreden met mijn camera, en dat komt omdat er een goeie lens op zit en veel functies die ik nuttig vind. Zolang je niet veel groter dan 20x30 wil afdrukken is 3mp meer dan zat.

zelf zou ik toch gaan voor een 2.1 mp canon ipv dat medion ding. Ik vind de fotos in dit topic beter dan wat ik ooit van die medion cam heb gezien

Verwijderd

en de lucht is wel degelijk aan de roze kant :P check jij je monitor maar heheh

• super_newbie
Hey mijn oude topic is ineens weer actief :9

Ik heb inmiddels zelf een Canon A40 gekocht, en ben blij dat ik er toch gewoon wat meer geld aan uitgegeven heb. Ben heel tevreden met de A40.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Heel wijs :) (heb zelf ook A40)

Verwijderd

goeie keus :)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Na een beetje zoeken en bekijken, ben ik over gegaan tot een 2e handse camera.
Een Sony DSC F505-V. ( kijk de specs eens :P ) http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf505v/

Met een beetje geluk, en enig zoekwerk, vindt jij ook wel een mooie tweedehandse camera (hoeft niet persé een sony te zijn) maar kwalitatief wel een hele goeie.
Ik heb hem van een freak, die weer de opvolger moest hebben :) MIJN GELUK!
Of zijn er betere cams te krijgen voor 325 Euro's >:) ?
Ja okay, ik heb wel moeten reizen voor deze cam, maar dan heb je wel wat. _/-\o_

tis maar een suggestie....SUCCES!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• super_newbie
Extra300s schreef op 13 April 2003 @ 09:44:
Na een beetje zoeken en bekijken, ben ik over gegaan tot een 2e handse camera.
Een Sony DSC F505-V. ( kijk de specs eens :P ) http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf505v/

Met een beetje geluk, en enig zoekwerk, vindt jij ook wel een mooie tweedehandse camera (hoeft niet persé een sony te zijn) maar kwalitatief wel een hele goeie.
Ik heb hem van een freak, die weer de opvolger moest hebben :) MIJN GELUK!
Of zijn er betere cams te krijgen voor 325 Euro's >:) ?
Ja okay, ik heb wel moeten reizen voor deze cam, maar dan heb je wel wat. _/-\o_

tis maar een suggestie....SUCCES!
Hier sluit ik mij volledig bij aan, mijn A40 is ook 2e-hands. Je moet er een beetje geluk mee hebben om het tegen het lijf te lopen, maar dan heb je ook wat. 8)
Pagina: 1