Printer wordt verkocht met lege cartridges?

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12 01:44
Ik wil ene printer kopen (inkjet brol, nothing serious) en dat kost 45€ (2 cartridges erbij) dus ik zeg tegen de verkoper: je koopt beter een nieuwe printer dan 2 nieuwe cartridges (2 nieuwe cartridges kosten tegenaan 100€). Zegt die verkoper: nee, dat klopt niet want je printer wordt door de fabrikant verkocht met minderwaardige, minder grote cartridges (minder inkt dus).
Mag dit? Kan ik daar iets tegen doen, kan ik de fabrikant aanklagen omdat er op de specs staat dat er 2 cartridges bijgeleverd worden. Kunnen wij als consumers dit zomaar aanvaarden want de fabrikant zelf zegt dat dit niet gedaan wordt (officieel meelke) alhoewel ik na 50 pagina's al een lege cartridge heb?
Ik zit nu wat kort bij kas maar volgende keer koop ik toch een kleurenlaser hoor >:) stom genoeg zijn die wel heel duur.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18
HP (of Lexmark) zeker? Waarom zou het niet mogen? Een printerfabrikant is volgens mij nieteens verplicht om cartridges erbij te leveren. Koffie krijg je ook niet bij een koffiezetapparaat.
Printerfabrikanten verdienen (bijna) niks op de printer, maar alleen op de inkt.

Verwijderd

Inktcartridges zijn erg duur. Wil je niet persé uitprinten in kleur, dan kan een standaard laserjet printer wel iets voor je zijn. Met een toner moet je toch zeker wel een kleine 10000 vel (heel erg laag ingeschat totaal per toner) per toner uitprinten. Op internet lees je al van 13 tot 16 duizend vel per toner van ongeveer 200 euro. Vergelijk eens met een zw/w cartridgje die 50 euro moet kosten, waar je lang niet zo veel mee kan printen.

• Guru Evi
  • Laatst online: 13-12 01:44
Ik heb al een z/w laser printer ;-)

5 zelfs -> 2 werkende en 3 kapot

[ Voor 34% gewijzigd door Guru Evi op 06-03-2003 17:29 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

het klopt dat er half lege cartridges bij een nieuwe printer zitten. anders werden de nieuwe cartridges niet meer verkocht.
ik werk dan wel voor een refill-firma, en hierdoor hoor ik van vele klanten dat je beter een nieuwe printer kan kopen in plaats van 1 complete set cartridges (en dan ben ik er om een refill-set te verkopen)

maar het klopt idd dat de fabrikant dit doet. dit mag de fabriek uiteraard ook doen, want je koopt het product met een proefsetje erbij, wat jimsterrr ook zegt, bij een koffiezetapparaat zit ook nooit koffie, hooguit een proefsetje.

• Kevinp
  • Laatst online: 22-11 16:56
dit is wel misleidende reclame. voor zoiets moet je denk ik bij de comsumentenbond zijn. Ik zou die ff een mailtje sturen. die zullen her meer verstand van hebben als wij. Maar ja HP leverd ook geen printer/usb kabel bij de printer dus ik weet niet hoe alles zit.

[ Voor 48% gewijzigd door Kevinp op 06-03-2003 17:31 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Teddy
  • Laatst online: 17:28
Zolang de fabrikant niet zegt met hoeveel inkt de printer wordt geleverd, is er niets aan het handje. Pas als de fabrikant zegt dat het wordt geleverd met 50cc inkt, en ze doen er maar 30cc bij, dan klopt er iets niet.

Verwijderd

Veel refill leveranciers doen nog veel erger: een 40ml cartridge als 40ml verkopen, maar dan met 20ml inkt gevuld (ik heb ze wel eens nagewogen)...

Echter een printerfabrikant doet die cartridge er uit coulance /
"gratis*" bij zodat je gelijk kan printen - soms zit er ook papier bij.

(voorbeeld: mijn HP DeskJet 690C werd indertijd geleverd met printer, adapter, printerkabel, 1 ZW / 1 Kleur cartridge van halve grootte [20ml], 5 vel fotopapier, 10 vel kwaliteitspapier, 2 vel normaal papier, 1 schoonmaakset, 1 driver CD, 1 Opmaak/DTP programma [Broderbond Studio], 1 kantoorpakket [Lotus Suite], 1 spelletje [Myst] en enkele gedrukte handleidingen).

Inderdaad een prachtige vergelijking [Jimsterrr]: bij een koffiezetapparaat krijg je ook geen pak Douwe Egberts... :)

* niets is gratis, je betaald er uiteindelijk toch zelf voor - het is alleen een marketingtruuk om jou "verslaafd" te maken aan die peperdure kleurencartridges met speciaal papier...

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 17:49 ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 17:41:
Veel refill leveranciers doen nog veel erger: een 40ml cartridge als 40ml verkopen, maar dan met 20ml inkt gevuld (ik heb ze wel eens nagewogen)...
dit is wel een mooi punt om even op in te haken;
(mede doordat ik refill leverancier ben) wij verkopen potjes van 50 ml (3x kleur, magenta, yellow en cyan) en 1x 100 ml. in die potjes zit wel degelijk dat wat erbij staat, of wat erbij verteld wordt.
hoe heb je dat gedaan, dat wegen? want inkt weegt niet evenveel als water (of iets dergelijks)

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
"demo inkt"

Epson , Lexmark had dit veel

hp & canon leveren volle cartridges (naar hun zeggen)
maar bij sommige modellen van HP betwijfel ik dit

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
SonyEricsson schreef op 06 March 2003 @ 19:27:
"demo inkt"

Epson , Lexmark had dit veel

hp & canon leveren volle cartridges (naar hun zeggen)
maar bij sommige modellen van HP betwijfel ik dit
Don't think so hoor. HP levert echtwel "halfvolle" cartridges

HP51649A -> Die koop je dus los.

Maar in de printer zit bij aankoop: HP51649G
En die heeft dus de helft minder......

(voorbeeldje, want printers met de 49 color koop je niet meer.)

Edit: Zie bv
http://www.otto-kantoorvakhandel.nl/artikelen/inkjet/hp.htm
49A vs 49G : 22.8 vs 11 ml inkt.....

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 06-03-2003 19:43 ]

Pagina: 1