Toon posts:

Firewall werkt TE goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een firewall werkende te krijgen op een server-machine (windows XP pro). De server staat rechtstreeks op het internet aangesloten bij GlobalSwitch, waar oa ook een van de AMS-IX backbones staat.

Als ik er geen firewall op draai, zijn alle poorten door alle programma's te bereiken/gebruiken, zoals te verwachten. Zodra ik echter een firewall aanzet (ik heb het geprobeerd met de ingebouwde XP-firewall, ZoneAlarm Pro en McAfee), is de server potdicht - inclusief de poorten die ik specifiek openzet in de firewall!

Ik heb de server bij het installeren bij mij aan het lan gehangen gehad, en daar werkte alles wel zoals je zou verwachten (open poorten werden doorgelaten etc).

Het enige dat ik als mogelijk probleem heb zien langskomen bij mijn zoektocht op internet is het feit dat de server achter een gateway zit - maar een oplossing daarvoor heb ik niet kunnen vinden.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe, en hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank :) !

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? :-(

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:38

DJ

Geef eens een netwerk tekening. Dat helpt misschien. Vul in die tekening ook netwerk nummers (IP nummers en SubNet masks) in.

Geef ook aan welk verkeer je door wilt laten, en wat je wilt blocken.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Zonder vitale informatie over de situatie daar kunnen we niks. Het kan zelfs zo simpel zijn dat er vóór die bak van jou een firewall draait die die poorten ook dicht houdt.

Inderdaad IP's, subnetten, firewall instellingen en routing tables in de nieuwe situatie!

offtopic:
Windows XP Pro op een server aan de AMS-IX :o

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Als je de standaard Xp firewall gebruikt moet je onder de eigenschappen je serverpoorten aangeven. Dus als je bijv irc draait, een pportmap maken 6667 <->6667.
Een aantal staan er standaard in.. maar je kan er ook zelf bij maken.
(windows noemt dat "service's leveren voor het interne netwerk" als ik me niet vergis

Verwijderd

RedVox schreef op 10 March 2003 @ 21:04:
Als je de standaard Xp firewall gebruikt moet je onder de eigenschappen je serverpoorten aangeven. Dus als je bijv irc draait, een pportmap maken 6667 <->6667.
Een aantal staan er standaard in.. maar je kan er ook zelf bij maken.
(windows noemt dat "service's leveren voor het interne netwerk" als ik me niet vergis
Lees jij het topic überhaupt wel? :?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 17:08:
Het enige dat ik als mogelijk probleem heb zien langskomen bij mijn zoektocht op internet is het feit dat de server achter een gateway zit - maar een oplossing daarvoor heb ik niet kunnen vinden.
Heh! Is dit grappig bedoeld of bedoel je een NAT box? Je hebt nml nogal gauw een gateway nodig als je buiten je eigen subnet wil komen (lees: het internet) 8)7
Pagina: 1