[FTP] Poort 80 voor ftp?

Pagina: 1
Acties:

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 22:07
Is het mogelijk om poort 80 voor ftp aan te wijzen ipv poort 21? Zo ja, waar moet ik dat kunnen vinden in windows xp? :?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:43

ThaHandy

Discovery Channel

instellen in et ftp server programma

• Rogier
ja, maar dan heb ik de poort nog niet open staan.... ik heb geprobeerd de poort open te zetten in mijn routermodem, maar via een webpage ben ik erachter gekomen dat ie nog steeds dicht staat....

• Rogier
BTW ik heb alle FAQ's doorgelezen maar ik wordt er geen faq wijzer van...

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:36
internet sever manager kun je dat bewerken alleen moet je provider dat ook wel doorlaten. Chello heeft bijvoorbeeld alles geblocked.
Het kan ook zijn dat je XP firewall alles blocked.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Rogier
Hmmmm, ik heb em al... sorry voor de onnozele vraag 8)7

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
FTP draait op 2 poorten dus behalve poort 80 voor de data moet je de andere poort ook nog instellen.
Normaal gebruikt het FTP protocol 20 en 21 en nog soms een andere poort voor identificatie.
Verder moet je ook met je FTP client aangeven dat je op een andere poort gaat zitten werken want anders werkt het ook niet.

Senile! Senile Oekaki

• Termi
  • Laatst online: 18-08 22:27
mbrouwer schreef op 06 March 2003 @ 16:53:
internet sever manager kun je dat bewerken alleen moet je provider dat ook wel doorlaten. Chello heeft bijvoorbeeld alles geblocked.
Het kan ook zijn dat je XP firewall alles blocked.
Alles geblokt op poort 80 :), maar als je bijvoorbeeld poort 1337 neemt die werkt perfect met chello O-).

Verwijderd

port 80 werkt ook bij chello... maar het ligt aan je locatie... in amsterdam iig geen problemen mee...
Pagina: 1