Toon posts:

VPN voor thuiswerksituatie opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil een vpn verbinding op kunnen zetten met de zaak. Op de zaak is de beschikking over adsl en over een budget vpn router. Vanaf andere locaties die ook over adsl beschikken zal een vpn verbinding opgezet moeten kunnen worden.

Het bedrijfsnetwerk zit achter een switch, deze switch heeft een uplink naar de VPN-router. Die vervolgens via een ADS-router (alcatel speedtouch, mxstream) de verbinding naar buiten maakt.

De verbinding naar buiten werk goed. Alleen nu moeten VPN-verbindingen opgezet kunnen worden.

De VPN-router komt overeen met de software van een Multitech RF550VPN Router.
Ik heb al verscheidene handleidingen bekeken maar zonder goed duidelijke uitleg.

Ik heb tevens het programma ssh sentinel gedownload om de verbinding op te zetten. Deze geeft aan dat hij geen reactie krijgt van het ingestelde ip-adres.

Vervolgens heb ik een eigen ip-beveiligingsbeleid aangemaakt op mijn w2000 werkstation die verbinding op de zaak moet maken.

Ik heb wel al een dmz aangemaakt op de ADSl-router en kan via remote administration de eigenschappen van de VPN-router via het internet aanpassen.
Wanneer ik de ipsec policy agent inschakel en probeer te pingen naar een ip-adres op het netwerk, dan kom ik wel in het logboek te staan van de VPN-router maar zonder succes.

Misschien dat het ook wel anders,
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want het is echt belangrijk.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Als je de beschikking hebt over een NT4/W2K-server kun je die ook gebruiken als VPN-server. Je hoeft in de router dan alleen maar een paar poorten te mappen naar die Server.
Met PPTP lukt het vaak makkelijker dan met IPSEC.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij nu gelukt om van buitenaf via ipsec op et netwerk te komen. Alleen heb ik daarvoor eerst een eigen ip beveiligingsbeleid aan moeten maken binnen w2000. Vervolgens moest ik vanaf een pc op de zaak eerst mijzelf pingen en vervolgens kon ik pas andersom pingen en had ik de beschikking over het netwerk.

Het probleem is dus nu dat in het logboek van de router te zien is dat ik verbinding probeer te maken, alleen hij doet een dumb zodat ik er nog niet bij kan, aleen pas na het pingen vanaf het bedrijfsnetwerk.

Tevens is het nu dan wel bijna voor elkaar opeen w2000 werkstation maar door veel instellingen te doen. Hoe zal dit makkelijker kunnen en ook eventueel met w98?

Wanneer ik het via het programma "ssh sentinel" probeer doet hij ook een dumb en kom ik er dus niet in.

Heeft iemand hier misschien een betere oplossingen of tips??

Verwijderd

Topicstarter
Ik he het voor elkaar, vooralsnog alleen met win 2000. Maar er moet toch een makkelijker manier zijn om zo`n verbinding op te zetten. Met behulp van proggie of zo?? Heeft iemand misschien een proggie voor ipsec verbindingen??