Vanuit mijn OEM versie van Windows XP Home edition heb ik een upgrade uitgevoerd naar Windows XP Professional edition, beide met servicepack 1 geintegreerd op de CD-rom. Beide cd-roms zijn trouwens origineel van Microsoft met een geldige licentie.
In de home edition waren voor alle IDE-apparaten de UDMA modus actief. Ik heb de volgende apparaten in mijn PC:
- Primair master: Western Digital WD1200JB 120GB harddisk, 8MB cache, UDMA/5
- Primair slave: --
- Secundair master: Liteon LTR-52246s 52x52x24x cd-writer, UDMA/2
- Secundair slave: Pioneer 116T DVD-speler, UDMA/4
Vanaf het moment dat de Professional edition geinstalleerd is, worden alle apparaten aangesproken in PIO modus. Ik heb de installingen van de primaire en secundaire IDE-controller omgezet naar "DMA, indien beschikbaar", maar toch blijft PIO de maximale overdrachtsmodus.
Aangezien in de Home edition wel alles goed gaat, vermoed ik dat het een specifiek probleem met betrekking tot de Professional edition is. Wie kan mij verder helpen.
In de home edition waren voor alle IDE-apparaten de UDMA modus actief. Ik heb de volgende apparaten in mijn PC:
- Primair master: Western Digital WD1200JB 120GB harddisk, 8MB cache, UDMA/5
- Primair slave: --
- Secundair master: Liteon LTR-52246s 52x52x24x cd-writer, UDMA/2
- Secundair slave: Pioneer 116T DVD-speler, UDMA/4
Vanaf het moment dat de Professional edition geinstalleerd is, worden alle apparaten aangesproken in PIO modus. Ik heb de installingen van de primaire en secundaire IDE-controller omgezet naar "DMA, indien beschikbaar", maar toch blijft PIO de maximale overdrachtsmodus.
Aangezien in de Home edition wel alles goed gaat, vermoed ik dat het een specifiek probleem met betrekking tot de Professional edition is. Wie kan mij verder helpen.