Toon posts:

Wel ping, wel netwerkomgeving, geen VNC of internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om te beginnen, ik heb gezocht en 100 gelijkende onderwerpen doorgespit, maar nog niet tot een oplossing kunnen komen.

Ik heb een aantal computers in een netwerk. Eén computer fungeert als server en is via een hub verbonden met de andere computers.
Dit netwerk draait al een tijdje, totdat de server op een gegeven moment compleet crashde en deze opnieuw geinstalleerd moest worden.

Na deze installatie kunnen alle computers naar elkaar pingen. Het is ook mogelijk in Windows netwerk omgeving elkaar te zien, maar daar blijft het bij.

Op de server draait een RealVNC server, maar die kan ik niet bereiken via een van client computers (met behulp van een intern ip adres). Ook internetten gaat niet.

Heeft iemand suggesties of dit probleem ook gehad.
Bij voorbaat dank

P.S.
Server: Win 200
Clients: Win XP
ik gebruik Wingate om de clients het internet op te sturen

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kan je wel internetten via de "server" ? lijkt me een instelling van Wingate (Mischien opnieuwe een IP adres aan laten vragen op de WinXP computer?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 06 March 2003 @ 16:26:
Kan je wel internetten via de "server" ? lijkt me een instelling van Wingate (Mischien opnieuwe een IP adres aan laten vragen op de WinXP computer?
ik kan inderdaad wel internetten via de server. Volgens mij heeft wingate er niet zoveel mee te maken, ook internet explorer op een van de clients kan niet bij bestanden op de server.

Ik gebruik trouwens vast ipadressen binnen mijn netwerk.

-edit-
met telnet van client naar server geeft trouwens onderstaande foutmelding
"an unknown, invalid, or unsupported option or level was specified in a getsockopt or setsockopt call"

bekend bij iemand?
-edit-

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 17:36 . Reden: toevoeging ]

• Giblet
  • Laatst online: 12:31

Giblet

Dingen

misschien kan je even bij alle clients opnieuw hun lan-verbinding installeren...
of heb je thuis zóóóveel clients dat dit onbegonnen werk is?

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je precies met lan-verbinging installeren.
De instellingen staan goed, die heb ik ook nooit veranderd.

• Giblet
  • Laatst online: 12:31

Giblet

Dingen

Bij startbalk, dan instellingen en dan netwerkverbindingen... als je daar ff die lan-verbinding opnieuw installeert...

[edit]
dat maakt niet uit toch, want je kan wel pingen en netwerkomgeving enzo dus beetje domme reactie (van mij) |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Giblet op 06-03-2003 18:54 ]

Pagina: 1