Toon posts:

Exchange] Verzenden met verschillende domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met een Exchange Server 2000 e-mail verzenden met verschillende domeinnamen.

domein.NET is standaard voor Windows 2000 Server (AD+DNS) en Exchange.
Als ik gebruikers een postbus in Exchange maak met user@domein.net werkt het goed :) (intern en extern verzenden)

Als ik echter in de AD het Primary e-mail adres op user@domein.NL of user@domein.INFO werkt niets meer (verzenden op ontvangen).

Bij de Recipient Policies heb ik al verschillen de SMTP adressen neergezet,
de Default SMTP Virtual Server staat intern voor alle verkeer open (wel een Linux firewall ertussen, dus niet extern benaderbaar).

GoT gezocht een Google/Technet ook al geen resultaat.

PS Het gaat alleen om het afzenderadres. Het ontvangen gebeurt bij de webhoster die de mail in verschillende POP3’s zet.

Verwijderd

Topicstarter
Zeer klein en bescheiden schopje, Sorry

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Bij Exchange kan je in de Receipient Policies instellen voor welke domeinen de Exchange server dienst doet. Rechtermuisknop op de Default Policy en dan Eigenschappen, tabje E-Mail addresses (Policy) en voeg daar de domeinen toe in de vorm van @jegewenstedomein.nl
Vervolgens heb ik verschillende users aangemaakt (kan ook anders ja, maar om andere redenen was dit bij mij een betere oplossing ;) ) die bij elkaar rechten hebben om te verzenden. Zo kan je dus namens een ander e-mail adres met een ander domein mail verzenden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 06 maart 2003 @ 20:03:
Bij Exchange kan je in de Receipient Policies instellen voor welke domeinen de Exchange server dienst doet. Rechtermuisknop op de Default Policy en dan Eigenschappen, tabje E-Mail addresses (Policy) en voeg daar de domeinen toe in de vorm van @jegewenstedomein.nl
Dit het ik ook gedaan. (Nieuwe SMTP adressen toegevoegd)
In vorm van %g@domein.INFO en %g@domein.NL
De standaart (domein.NET) staat Primary
Vervolgens heb ik verschillende users aangemaakt (kan ook anders ja, maar om andere redenen was dit bij mij een betere oplossing ;) ) die bij elkaar rechten hebben om te verzenden. Zo kan je dus namens een ander e-mail adres met een ander domein mail verzenden.
Dan heb ik bij AD Users and Computers een gebruiker geselecteerd, en het email van domein.NL op Primary gezet.

Als ik dan probeer te mailen krijg ik meteen terug van "Systeembheerder" onbezorgbaar :(

Enig idee wat er nog fout kan zijn :?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 21:28:
[...]

Dit het ik ook gedaan. (Nieuwe SMTP adressen toegevoegd)
In vorm van %g@domein.INFO en %g@domein.NL
De standaart (domein.NET) staat Primary

[...]

Dan heb ik bij AD Users and Computers een gebruiker geselecteerd, en het email van domein.NL op Primary gezet.

Als ik dan probeer te mailen krijg ik meteen terug van "Systeembheerder" onbezorgbaar :(

Enig idee wat er nog fout kan zijn :?
Waarom %g@domein.INFO ? en niet gewoon @gdomein.INFO ?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 07 March 2003 @ 16:49:
[...]

Waarom %g@domein.INFO ? en niet gewoon @gdomein.INFO ?
Omdat %g de variabele waarde is voor voornaam (zo hoef ik die niet steeds aan te passen in de AD)
Standaard pakt Exchange VoornaamAchternaam@domein.INFO, maar ik wil alleen voornaam.

%s = Surname (Last Name)
%g = Given Name (First Name)
%i = Middle Initials
%d = Display Name
%m = Exchange Alias

Maakt het iets uit of ik in het standaard beleid (Default Policy) %g@domein.INFO of alleen @domein.INFO ?

Heb beide instellingen geprobeerd maar krijg nog steeds bij ieder bericht Onbezorgbaar terug.

Help me aub.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Toch vraag ik me af of je niet alleen @domein.INFO moet zetten. Dat moet ik dan toch eens nakijken. Stel je dat niet ergens anders in?

Verwijderd

Topicstarter
In de Default Policy staan nu:
@domein.NET (Primary)
@domein.NL
@domein.INFO

Idereen heeft dan een @domein.NET adres en emailen werkt gewoon

Al stel ik nu het gebruiks email adres (in AD) in op @domein.INFO krijg ik weer die fout:
Undeliverable: Delivery Status Notification (Failure)

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels opgelost ! _/-\o_

Oplossing:

Exchange System Manager -> Global Settings -> Internet Message Formats
Hier ieder nieuwe domein toegevoegd.

Werkt perfect.... :)
Pagina: 1