• XwiZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/mobile/images/smartphone_front2.jpg

Ik heb deze telefoon en een toshiba laptop.
Nu wil ik op die laptop kunnen internetten met die telefoon als GPRS-modem, alleen hoe moet ik de verbinding maken?
Op de laptop zit onboard LAN en een PCMCIA-slot. Op de SPV zit een PCMCIA-connector en binnenin een GPRS-modem.

Ik kan op internet nergens een kabel vinden met aan beide kanten PCMCIA-connectors. Wel met PCMCIA en UTP aan de andere kant alleen dat is dan weer een 'vrouwtje'.
- Is het überhaupt mogelijk om de twee apparaten te verbinden zonder PCMCIA-kaart en dus direct op de LAN van de laptop?
- Waar kan ik de juiste kabel krijgen?

Alvast bedankt

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
IrDA?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

search gebruiken?zijn al vele topics hierover geweest

Verwijderd

daar zij vast dure kabeltjes voor in de handel.

• XwiZ
daar zij vast dure kabeltjes voor in de handel.
tja het probleem is dat er een pcmcia-connector op de telefoon zit, volgens mij is dit nogal exotisch, ik heb nog niet eerder een telefoon gezien met pcmcia-connector. Verder is dit toestel ook nog niet verkrijgbaar in Nederland, en dus ook de accessoires ervoor niet.
Op de site van Orange UK is ook geen info beschikbaar.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ehm... PCMCIA? Weet je dat heel zeker?
http://www.microsoft.com/...hone/hardware/default.asp :
- Integrated Multimedia and SD memory card slot with SDIO Support*

*SDIO is an input/output method using the SD removable memory hardware connector. It enables high speed data accessories such as cameras to use the exisiting hardware slot on the device.
Haal je dit en PCMCIA niet door elkaar?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• XwiZ
Wat ik dus eigenlijk wil weten is: Kan ik de kabel ,die standaard bij zo'n PCMCI-ethernet adapter zit, gebruiken en dan de PCMCIA-kant in de telefoon douwen en de ethernet kant met een extra UTP-kabel in de laptop steken?

• XwiZ
Haal je dit en PCMCIA niet door elkaar?
nee dat is iets anders...daar kan je extra flashgeheugen in stoppen of bluetooth kaartjes...

• XwiZ
OK, na wat zoeken blijkt dat het een 'universal connector' is, die zitten ook op veel PDA's en de O2 XDA.
Nu heb ik deze kabel gevonden: Afbeeldingslocatie: http://www.m-99.co.uk/PhoneAccessories/Data_Cables/spv-charger-usb.jpg
Orange Microsoft SPV (USB data cable and charger). Want to be able to power your SmartPhone / T-Mobile / O2 XDA Pocket PC phone in the Car with the new Universal USB Car Charger Adapter with Extra Surge Protection, but you don’t have a Power Sync cable. This convenient package bundles both items together at a discounted rate

OUR PRICE £18.95
Nu weet ik alleen niet of ik hiermee dan daadwerkelijk een internetverbinding kan leggen tussen laptop en smartphone...iemand?
Pagina: 1